Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Zo wat vliegt de tijd, als je de melding krijgt of je zeker weet of je wil reageren gaan we de verkeerde kant op. Maar goed een badkamer verbouwing en diverse autoprojecten verder meld ik mij vanaf park Het Hulsbeek zittende voor onze camper.

Er is namelijk wel wat gebeurd, al zij het steeds een klein beetje. Zo zat er al een brandstoftank en een treeplank aan, maar moest de andere kant nog:
photo 537882

En wat zien we dan, ja ook de motor zit al in elkaar geplakt. Wederom erg goed spul allemaal en erg tevreden over de HobbyBoss kit. Zeer gedetailleerde motor met riemen van PE. Maar helaas (zoals we vaker in de modelbouw) verdween de dynamo met de onderste riem en bleek deze totaal onvindbaar. Jammer, maar we kijken later wel of we dat moeten oplossen:
photo 537881

Dan het interieur, je moet eerst een stukkie bouwen want dat verdwijnt dan geschilderd en al in de cabine. Wat een gepriegel, de pedalen bestaan nog uit 2 onderdelen. Maar het begin is er in ieder geval, dit zal eerst van een beetje verf voorzien moeten worden (of zal ik eerst het dashboard toevoegen?):
photo 537883

Omdat we langzaam richting de opbouw gaan leek dit me een aardig moment om me al eens over wat kleurtjes te buigen, zeker omdat ik bij een auto al lang de kwast of airbrush in de vingers had gehad. Dus primer op het onderstel en de wielen:
photo 537884

En dan is de kunst om te gaan variëren natuurlijk. In de set van MIG zitten diverse kleuren, maar ook een basic protector kleur. Dat leek me wel geinig voor het onderstel en het breekt wat bij het Russische groen straks (wat ook al op de velgen gekladderd zit):
photo 537885

Lekker aan het klooien dus, zo begint het model wat meer te leven. Verder natuurlijk druk aan het denken over een setting, daarvoor heb ik al een stukje hout langs de bovenfrees gehaald (maar vergeten te fotograferen). Verder een paar figuren gescoord en wat groen en resin parts ter aankleding:
photo 537886
photo 537887

Het idee is om naast de ZiS een oud houten schuurtje te maken met een verroest metalen dak (zogenaamd corrugated plate). Om hier eens wat mee te klooien al eens een model door de 3D printer laten lopen:
photo 537888

Daar heb ik een paar stukjes aluminium folie (dikke kwaliteit) doorheen gehaald en waarachtig dat lijkt ergens op. Met te weinig tijd en aandacht wat roest erop geknald, maar het idee is er in ieder geval:
photo 537889

Op naar de opbouw van het model en eens kijken of ik vast een stukje schuur kan maken. En hopelijk zit er dan ook iets minder lang tussen de updates...

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Dat is een mooie manier van golfplaten maken.
Maar heb je dat hulpmiddeltje met een 3D printer gemaakt?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2021 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Thegs schreef:
.... meld ik mij vanaf park Het Hulsbeek zittende voor onze camper.


Ook ik heb een paar daagjes vakantie gevierd en had best wat basic spul mee kunnen nemen, helaas.

Leuke vorderingen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2021 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Mooi man, die golfplaten!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2021 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat is een mooie bouw tot dusver. De diosetting lijkt me ook erg gaaf.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement