Ik had een planningstechnisch storinkje in mijn hoofd waar ik gisteravond iets aan heb gedaan:
De tracks had ik al op de loopwielen gelijmd en omdat ik ze door wilde laten hangen was het handiger als ik de loopwielen etc. dus ook al op de zijplaten zou lijmen, vanwege de juiste onderlinge afstanden.
Achteraf was het handiger geweest als ik dit niet met modelbouwlijm had gedaan maar met houtlijm ofzo zodat ik de tracks met wielen weer los had kunnen halen.
De zijdelen moeten namelijk, op de plek van de pijl, geplamuurd worden aangezien ze één geheel met de romp moeten gaan vormen:
Ik houd deze tracks eigenlijk het liefste los omdat me dat met verven veel handiger lijkt.
Optie 1 was dus nu al verven, zodat het op de romp gelijmd kon worden en geplamuurd. Daar zag ik eigenlijk wat tegenop, omdat ik me nog en beetje wil verdiepen in het verven van tracks.
Ik wil ook niet teveel door elkaar gaan doen, en ik zou gedurende de bouw het verfwerk van de tracks weer moeten gaan beschermen.
Optie 2, de zaag er in! Deze subassemblages houd ik dus het liefste zo lang mogelijk los:
Eerst maar de voorste sprocket los zagen:
Toen de zaag vanaf de andere kant:
Dit x2, en de voorkant kan geplamuurd worden zonder dat de tracks al gemonteerd hoeven te worden!
Het is allemaal niet superspannend, maar het geeft wel een soort van rust in mijn hoofd...
Weer eens een keer iets anders dan uitlaatjes uitboren was het uitboren van de claxon (ik kreeg het er niet scherp op helaas):
De avond afgesloten met het toevoegen van een stukje met verdunde houtlijm bewaste tissue, dat als een doek of iets dergelijks uit de toolbox hangt:
Huib2 schreef:
Dat ruwe gietijzer van de romp ziet er ook mooi uit.
Dat hebben ze zeker mooi meegegoten Huib. Stiekem vind ik dat ook wel een beetje jammer want ik had graag één van de "armor texturing" technieken uitgeprobeerd. Maar goed, dat kan alsnog natuurlijk