Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2021 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Gave setting zo Deef.....ben benieuwd hoe het gaat uitpakken, maar heb zo een idee, dat wel gaat lukken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2021 1:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Italeri denkt wel met je mee trouwens Deef. Heb je deze set al eens gezien?

https://www.italeri.com/en/product/2908

Is ook niet echt een vignet maar als inspiratie misschien :D

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2021 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 196
De Battle for the Reichstag 1945 - BATTLE SET is inderdaad een hele mooie set.
Je moet er echter wel rekening houden dat wat je op de eindfoto's ziet niet allemaal in deze doos zit.
Er zijn aparte Italeri sets welke ze ook voor dit resultaat hebben gebruikt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2021 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt Thierry en Barry!

Haha ja die set heb ik voorbij zien komen Klaas. Inderdaad goed voor de inspiratie maar ik laat dat soort dozen nog even liggen. M'n maat is met zo'n doos bezig, maar dan van Pegasus Bridge. Al ruim een jaar en nu op 25% denk ik.. :shock:

Op de achtergrond wel al wat gedaan trouwens hoor aan dit projectje, maar nog niks constructiefs, of noemenswaardig.
Vooral veel aan het uitzoeken, over de scenering maar überhaupt ook over de te bouwen kitjes :D

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2021 1:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Leuk project Deef, leuk is wel dat jij de vroege variant van de IS-2 bouwt met knik in de voorste pantser terwijl Mark de latere bouwt met het rechte pantser,zo zijn er toch nog subtiele verschillen ondanks dat het op papier dezelfde tanks zijn :brouw:

De IS-2 heeft wel 2 haken op de achterkant, dat is ook waar de sleepkabels normaliter worden bewaard op de IS-2.
Afbeelding

Ik heb nog nooit een IS-2 gezien die ook maar iets aan het slepen was, volgens mij waren die haken dan ook eerder bedoeld om dat ding zelf van het slagveld af te laten slepen door een bergingsvoertuig ipv dat ze zelf met spul aan de haal gingen. Sowieso lijkt het mij niet per se handig om in een stedelijke omgeving als Berlijn met een anti-tank kanon aan de haal te gaan dus ik denk zelf dat een IS-2 die een ZiS-3 sleept redelijk onwaarschijnlijk is.
Aan de andere kant ''Absence of evidence is not evidence of absence'' en ik heb wel 2 foto's van een groepje Panthers die er met een paar ZiS-3 van door gaan :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Wat je wel vaak ziet bij IS-2's in Berlijn is dat ze de reserve brandstof tanks er af hebben gehaald, voor zover ik weet deden ze dit omdat de aanvoer van Brandstof niet zo'n punt was en dat de tanks dan voornamelijk in de weg zaten.
Afbeelding

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2021 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Nice Pieter! Bedankt voor dit materiaal!
Wat een mooie foto ook die eerste, duidelijke details zeg!

Tja het zal inderdaad niet gebruikelijk geweest zijn en ik kan me ook alleen maar voorstellen dat het geweest zou zijn bij het verplaatsen van het materiaal nadat Berlijn ingenomen was.
niet tijdens de strijd in ieder geval. Meer wat Russen die oververmoeid een tankcrew verzoeken om de ZiS-3 even een stukje bij hun erachter te hangen, als ze toch onderweg de stad uit gaan ofzo...
Maar dan in het Russisch natuurlijk :lol:

Van een Duitse tank die er met een ZiS-3 vandoor ging was ik ook al eens een plaatje tegengekomen maar nog niet deze. Ben dan toch nog wel benieuwd hoe ze hem erachter hangen.
Hadden ze in de tank ook nog een soort universele stangen en of haken liggen om het een en ander aan te kunnen koppelen? Met een sleepkabel lijkt me dit niet zo handig.

Wat me aan de laatste foto opvalt is dat loopwiel van de voorste tank waarbij de helft ontbreekt. Je had in het topic van Mark al een foto geplaatst waar een heel wiel mist, maar kennelijk kan dit ook nog!

Nogmaals bedankt!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2021 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat mij ook opvalt bij de laatste foto, bij de eerste tank staan de tracks strak, bij de 2e hangen ze flink door.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2021 1:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
tsjopper bob schreef:
Wat mij ook opvalt bij de laatste foto, bij de eerste tank staan de tracks strak, bij de 2e hangen ze flink door.

René


Ja klopt, ze laten beiden wel een beetje de uitersten zien qua rups spanning op de IS-2 :lol:
Op de meeste foto's van IS-2's die ik heb zitten ze er ergens tussen in, ze hangen bijna altijd wel een beetje door maar vaak niet zo erg als op de 2e tank (maar die is zeker ook niet uniek).
Toevallig vond ik van die 1e (nr. 44) nog een foto in mijn referentie mapje, deze laat mooi zien dat dit voertuig ook ooit zijn rechter spatbord er af heeft gereden :lol:
Afbeelding

Deef schreef:

Van een Duitse tank die er met een ZiS-3 vandoor ging was ik ook al eens een plaatje tegengekomen maar nog niet deze. Ben dan toch nog wel benieuwd hoe ze hem erachter hangen.
Hadden ze in de tank ook nog een soort universele stangen en of haken liggen om het een en ander aan te kunnen koppelen? Met een sleepkabel lijkt me dit niet zo handig.

Panthers hadden 2 sleepbeugels aan de achter kant en voorkant bevestig aan uitsteeksels van het zijpantser, ook hadden Panthers een set C-haken om sleepkabels en andere dingen te verbinden met die beugels. Op deze foto's zie je ze in gebruik door dezelfde 613 en 612 die ook met die ZiS-3 aan de haal gingen.
Afbeelding
Afbeelding

Vanaf omstreeks februari 1944 werd er op de Ausf. A standaard een sleepkoppeling gelast op het inspectieluikje voor de motor. Die zie je op deze Ausf. G mooi zitten onder de krik.
Afbeelding

Op vroege Ausf. A Panthers gebouwd door Demag zat ook een sleepkoppeling echter deze was gebaseerd op die van de Bergepanther en Demag heeft maar 50 normale Panthers gebouwd voordat ze volledig over gingen op Bergepanthers dus dit is een zeldzame variant die je vrij weinig ziet.
Afbeelding

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2021 9:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
reteip9 schreef:
Toevallig vond ik van die 1e (nr. 44) nog een foto in mijn referentie mapje, deze laat mooi zien dat dit voertuig ook ooit zijn rechter spatbord er af heeft gereden :lol:
Behalve dat spatbord zie ik nog wel meer mooie elementen om toe te passen op een heerlijk gehavende tank. Man, deze heeft toch aardig wat actie gezien denk ik.
Mooie foto's Pieter, en dank nogmaals.

Hey maarre, we zijn begonnen, de beer is los!

photo 530938

Ik heb best lang zitten dubben over de bouwvolgorde. Tracklinks al in de spreus verven? Alles al in elkaar lijmen?
Uiteindelijk gekozen om de delen waar de vering en loopwielbevestigingen al te voorzien van wielen sprockets en tracks. Het nadeel leek me dat ik overal wat minder makkelijk bij kon met de airbrush.
Maar omdat er best wat losse schakeltjes gelijmd moeten worden, en ik de tracks ook wat door wil laten hangen, ben ik wel gebaat bij een goede lijmberbinding. Dus eerst alles maar lijmen.
We kunnen er natuurlijk altijd gewoon nog een kwastje bij pakken straks, en wat je niet ziet, hoeft ook geen verf op :mrgreen:

En toen dus even de eerste confrontatie met zo'n ander voertuig dan iets vliegends... wat een onderdeeltjes! :shock:
Dit bakje kwam mooi van pas om alles een beetje in het gareel te houden:

photo 530937

Uiteindelijk had ik gisteravond na een paar uurtjes dan toch de eerste gelijmde onderdelen in elkaar:

photo 530939

Dat viel me niet tegen uiteindelijk. Ik had gedacht misschien wel een spare linkje nodig te hebben om lengte voor het doorhangen te verkrijgen.
Maar de trackdelen zoals ze op bovenstaande foto te zien zijn, zijn best makkelijk buigbaar en rekken daarbij waarschijnlijk dus al ver genoeg uit.
Of hebben ze er bij Italeri misschien zelfs al rekening mee gehouden? Op dit stukje van de beschrijving is namelijk te zien dat ze ook al wat "bolhangende" tracks aan de voor- en achterkant hebben ingecalculeerd:

photo 530940

до скорого!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2021 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ziet er mooi uit zeg, die rupsjes! (Had ik die maar! :wink: )

Ja, je kunt echt heel lekker los gaan op zo'n tank met verwering, schade e.d. Heel andere tak van sport dan vliegtuigen bouwen.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement