Het schilderen van de figuurtjes gaat rustig door. Ondertussen de 2 kanonnen van Zvezda in elkaar gezet (minus de wielen).
De 85-mm Anti Aircraft Gun is een mooi modelletje (ik ben fan van deze kleine Zvezda doosjes; mooie gedetailleerde modellen voor een nette prijs, welke zonder problemen in elkaar kunnen worden gezet).
Bij dit model heb ik 1 minder punt, het geschut kan enkel in opwaartse stand worden gebouwd. Ik denk dat het te maken heeft met de keuze van de stand van de “pneumatische cylinders” welke vast in 1 stand zijn gelocked bij dit model en waarschijnlijk horen bij de opwaartse stand van het geschut.
Draai ik het geschut naar beneden, dan loop ik vast op de toppen van deze “pneumatische cylinders”.

De 45-mm Anti-Tank Gun is ook fraai. Zoals te zien is dit een Soviet copy van de 3.7 cm Pak 36.
Mijn opmerking bij dit model is de onduidelijkheid in de beschrijving dat de loop door het schild moet worden gebracht voordat je het geheel plaatst op het onderstel.
Ik had dus eerst het geheel gebouwd om te eindigen met het schild, maar vanwege 2 lipjes kreeg ik het schild niet op zijn plaats.
Ik heb toen de 2 lipjes weggesneden. Op de foto’s van het 45-mm Anti-Tank bestaan die lipjes ook helemaal niet, dus de keuze was snel gemaakt.

Wanneer ik de helmpjes van de soldaatjes ga nalopen krijgen deze 2 kanonnen ook hun groene kleurtje.