Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 7:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Touché ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2020 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Dit weekend interieur afgebouwd en begonnen met afplakken.

photo 502789

Zo gaat het dan uitzien

photo 502790

Eerst nog even nieuwe beugels voor de motorkap gebogen uit draad en vastgelijmd.

photo 502791

photo 502793

Laagje primer van AK erover en dan even wat stofjes eruit polijsten

photo 502788

Ik heb hem gespoten met Revell aqua wit glans met ietsje huidkleur om het wat te breken, treeplanken en onderzijde deuren 1 tint donkerder gemaakt.
Koffer achterop zwart zijdeglans en strips glimmend zwart

photo 502792

Zo nu moet ik nog zwarte biezen om de spatbordranden gaan maken. Ik ga het eerst maar eens afplakken en denk ze gewoon te schilderen ivm wat angst voor overspray op de witte body. Ik ben wel blij met het resultaat. Haast geen stof erin. Helaas is de glans van de aqua nooit zo'n sterk punt. Dus of polijsten met stick of kijken of er nog een glanslaagje overheen gaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat ziet er mooi uit deze klassieker.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2020 20:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Tussen de webinars en bijscholingen achter de computer door (werk verder nog maar 2 dagen//week voor noodgevallen en service) ook even tijd voor de bugatti. Gisteren de randen langs de spatborden zwart geschilderd na netjes afplakken.

photo 503424

Ik ga het chromewerk opwaarderen met bare metal foil. Heb dit nog niet vaak gebruikt, maar leek mij ideaal voor wat strips en zo. met verven krijg je het nooit zo strak en minder glans. hier de treeplanken.

photo 503423

En de motorkapstrip en sloten

photo 503425

Ook de overgang bij de motorkap en schot

photo 503426

Als dit af is ga ik alles even nalopen, want vanmiddag glanslak gekocht voor de afwerking. Kon alleen Revell 01 gloss vinden hier in de buurt, dus dat er dan maar over straks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2020 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Lekker bezig JJ

spiderbrouwer schreef:
photo 503424


Mag ik je toch een tip geven? Probeer eens curved tape van Tamyja. Dan kun je die gekromde oppervlakten nog strakker aftapen. Je ziet nu in de binnenbocht dat het tape omhoog staat. De binnenbocht is korter dan de buitenbocht daarom gaat het omhoog staan met kans op verf wat onder de tape kruipt. Met curved tape heb je dat probleem niet of veel minder.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@tsjopperbob. Ja inderdaad het originele tamiya curved tape moet ik ook maar eens kopen. Dit is een ander smal tape wat redelijk te vormen is in rondingen , maar toch nog wel wat kreukt. ik heb voor de zekerheid dus maar een dun laagje wit over de overgang geschilderd, voordat het zwart erop ging.

photo 503911

En verder met afbouwen. Op de wielen gezet(wieldoppen komen nog), koffer erop. Hoop hem met de pasen nu afgebouwd te hebben.

photo 503910

Het kleine werk, zoals lampen, scharnieren van deuren, bumpers valt erg tegen qua tijd. Al het chrome moet netjes eraf en dan onderdelen pasvijlen en schrapen. De ontstane beschadigingen aan het chrome werk ik bij met een stift van Molotov liquid chrome, echt prachtig spul.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 18:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
begint er goed uit te zien!

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 18:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
knappe vorderingen en verfijnde afwerking tot heden.

Benieuwd naar de verdere afbouw...

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr, 2020 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Laatste dagen alles netjes gemonteerd en uitgericht voor zover mogelijk. Ook al ben ik precies geweest met het passen, helaas krijg ik de motorkap niet perfect aansluitend op alle plekken tegelijkertijd. van een afstandje zie je het niet echt, maar je kunt hem er nog wel afnemen en de motor bewonderen :D
Als ik zo terugkijk op de bouw, dan ben ik blij dat ik er rustig de tijd voor genomen heb. Zulke stokoude kits zijn erg leuk om te bouwen en om wat moois van te maken, maar werkelijk elk onderdeel moet je vooraf netjes passen en bewerken zonodig. Ik heb bij deze bouw eens wat met Bare metal foil geexperimenteerd, dit beviel prima. als je en nieuw scherp mesje hebt en alles goed aandrukt met wattentip, dan is het een mooi resultaat. Waar ik niet bij kon, daar heb ik de molotow chrome pen gebruikt. Dit is echt superspul en ik denk om er eens een flesje navul van te kopen, wat je gewoon in de airbrush kan gebruiken. Het chrome was dan ook heet meest irritante van de kit, dit moet van alle te schilderen delen nauwkeurig verwijderd worden, anders springt de verf er zo vanaf. Als ik dit weer eens meemaak, dan echt op zoek naar een goede chemische chroom oplosser! :wink:
Ook al is hij oud, het is een goed passend kitje en nummer drie royale staat bij mijn collectie. Ik zoek nog wel een esderes royale (lichtgroene cabrio).Daar bestaat een oud model van, maar kom je haast nooit tegen. Wie weet in de toekomst?

Hier de eindfotos!

photo 505047

photo 505045

photo 505044

photo 504299

photo 504293

photo 504291

photo 504298

En de collectie...

photo 504300

photo 504301


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr, 2020 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke collectie zeg. Nu snap ik je keuze ook wat beter.
:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement