Op 14 mei 1957 ontving het 2e squadron van het F3 Östgöta Flygflottilj, gelegerd op vliegbasis Malmen (vlakbij Linköping), de eerste batch Saab J29's van het F-type. Dit waren upgradede B-types. Eén van de belangrijkste wijzigingen was een andere vleugelvoorrand, namelijk een "dogteeth" in plaats van een rechte. Ter ere van de nieuwe Saabjes werd er op de avond ervoor een groot feest georganiseerd in de Mess van de vliegbasis. Ondanks dat, zoals wellicht bekend is, alcoholische dranken in Zweden vrij duur zijn, vloeide het bier en de aquavit rijkelijk.
Dit had als gevolg dat de volgende ochtend de sergeant-majoor Lasse Johansson, de sergeant Per Bergstrøm en de korporaal Henning Eklund enigszins last hadden van een kater, hoofdpijn en trillende handen. Op zich was dit niet zo erg geweest, ware het niet dat sergeant-majoor Johansson de chef-vliegtuigmaker van het 2e squadron was en sergeant Bergstrøm en korporaal Eklund zijn assistenten. Als zodanig waren zij verantwoordelijk voor het aanbrengen van de markeringen op de nieuwe J-29's. Deze waren namelijk zonder markeringen en in bare metal afgeleverd. Zodoende kwam het dat er een vaste hand ontbrak en de markeringen niet geheel conform dienstvoorschrift werden aangebracht. Dat de Kronmark, zoals de Zweedse "roundel" officieel heet, niet helemaal recht op de vleugel zit, is dus historisch volkomen correct. Helaas was er onvoldoende budget om alles te corrigeren. Pas toen in 1961 de Tunnans van een groen camouflage-jasje werden voorzien, werden de Kronmarken en andere markeringen er alsnog correct op aangebracht............
Alle gekheid op een stokje, bovenstaand verhaal heb ik natuurlijk uit mijn duim gezogen!

Het was me eerlijk gezegd niet opgevallen dat die decal niet helemaal recht zat. Scherp dat jullie het wel zagen! Gelukkig had ik nog niet een laagje blanke lak ter bescherming van de decals aangebracht, dus met behulp van een penseel en heel veel lauw water kon ik 'm er onbeschadigd afhalen en opnieuw aanbrengen.
