Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2022 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi effect heeft die "gebezemde" groene streep voor de camo.
Dit wordt een mooie Lily! :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2022 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
markie schreef:
Het lijkt wel bijzonder, die groene slingerlijn over het hele model heen. Ziet er leuk uit zo.
Het model heeft momenteel nog wel wat speelgoedachtigs, maar dat werk je er vast nog wel af.


Het is en blijft natuurlijk een kit van 50 jaar oud met op sommige plekken toch wat summier detail...

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2022 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Het werk van afgelopen week:

De overgebleven decals en de ronde antenne aangebracht, evenals het eerste stukje antennedraad:

photo 559803

Daarna heb ik de antennedraad tussen antenne en staart aangebracht, en ben ik begonnen met het glaswerk:

photo 559802

photo 559801

Vervolgens de props, neuskoepel, en wat vervuiling:

photo 559800

En toen was hij vanavond klaar :D :

photo 559799

photo 559798

photo 559797

photo 559796

photo 559793

photo 559795

photo 559794

Ja, het mij opgevallen dat de draad tussen staart en antenne nu losser zit dan eerder. Waarom weet ik niet. :( De antenne op het dak zit nog gewoon vast...

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2022 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Het is zo toch een leuk model geworden. Een klein beetje verwering en het speelgoed achtige is toch weer weg? Mooi voor bij de voorraad hoor.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2022 22:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Zo Thomas, die kan de vitrine in ;-)
Gefeliciteerd!

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2022 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De camo zit erop zoals op de boxart, apart schema.

Ik vind de keuze voor je antennedraad veel te grof. In deze schaal zou ik kiezen voor heel dun visdraad of ez-line. Nu lijkt het een flinke staalkabel. Lijkt mee eenvoudig aan te passen.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2022 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
tsjopper bob schreef:
De camo zit erop zoals op de boxart, apart schema.

Ik vind de keuze voor je antennedraad veel te grof. In deze schaal zou ik kiezen voor heel dun visdraad of ez-line. Nu lijkt het een flinke staalkabel. Lijkt mee eenvoudig aan te passen.


Het was wat ik had liggen (0.35 mm vissnoer). Ik ga hem niet vervangen, want ik zie niet hoe ik dat zonder brokken eraf krijg - het verticale stukje net achter de plastic antenne zit aan de binnenzijde van de romp met een knoop erin vastgelijmd met secondenlijm, en de rest zit ook vast met secondenlijm. Wat ik bij een volgende kit (d.w.z. niet wat ik nu aan het bouwen ben) mogelijk ook doe, is de draad niet zwart schilderen maar donkergrijs. Dan is het contrast minder en valt het minder op.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2022 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hmmm, lijkt me toch een eenvoudige ingreep. Bij de staart afsnijden en met een scherp mesje of tangetje van de antenne afsnijden of afknippen. Dat kun je meteen dat verticale stukje antenne iets verder naar achteren zetten.

0,35 is echt veel te dik voor antennedraad of rigging. 0,35 x 72 maakt kabels van 25 mm dik in het echt. Beter is om 0,08 mm te scoren. Wellicht even bij pa sneupen.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jun, 2022 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
tsjopper bob schreef:
Hmmm, lijkt me toch een eenvoudige ingreep. Bij de staart afsnijden en met een scherp mesje of tangetje van de antenne afsnijden of afknippen. Dat kun je meteen dat verticale stukje antenne iets verder naar achteren zetten.

0,35 is echt veel te dik voor antennedraad of rigging. 0,35 x 72 maakt kabels van 25 mm dik in het echt. Beter is om 0,08 mm te scoren. Wellicht even bij pa sneupen.


Het verticale stukje zit op de goede plek volgens de tekeningen. Als ik dat wil verplaatsen, moet ik een nieuw gaatje boren, en gezien wat er gebeurde bij het eerste gaatje - splitsen van de romp op de lijmnaad, wat overigens ook bij de staart gebeurde - laat ik hem zo. Wat mij bij deze meer ergert dan de antenne, is 1) dat de romp getordeerd is, een euvel dat ik (net zoals Trajanus bij de zijne) pas opmerkte na het assembleren, en 2) het gebrek aan detail van het landingsgestel en de wielbakken (erg speelgoedachtig).
Ik ga me niet al te druk maken of een model wel of niet perfect is. Niet perfecte modellen heb ik genoeg op de plank staan, en te perfectionistisch zijn geeft mij modelbouw-burnout en is een van de oorzaken dat ik pakweg 50 onafgemaakte modellen heb staan. Volgende keer beter denk ik dan maar.

Overigens zal je ook bij mijn Jake nog last hebben van de te dikke draad...

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement