Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 apr, 2021 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooie vorderingen!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 apr, 2021 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat schiet lekker op Paul.
Ik zou zoals Jan ook al zei....mat gebruiken als dat de penseelstreken afzwakken.
Eerlijk gezegd denk ik dat deze kleur in het echt semi was, maar dat weet ik dus niet(nou daar heb je wat aan :lol: :lol: :lol: ).

Probeer bij de broer de verf in nog dunnere lagen aan te brengen met een platte kwast.

Succes met de laatste loodjes met deze Rufe.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 apr, 2021 18:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Bedankt Dave en Barry!

Als je het vliegtuig zo ziet dan valt het gestreepte niet op. Bij het plaatsen van de foto’s komt het duidelijk naar voren.
De platte kwast gebruik ik inmiddels..... ik zal de verf nog verdunnen.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2021 17:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Dat schilderen gaat toch al de goede kant op Paul, gaat steeds beter, wat me op die ene foto opviel is dat de drijver scheef onder het toestel zit, of ik zie het verkeerd, dat kan natuurlijk ook nog ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2021 21:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Paul, ik heb al gereageerd via messenger.
Succes!

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Goedenavond iedereen,

Hier vandaan toch nog een teken van! Uiteraard is dit veel te lang geleden ..... We hadden nog steeds de gebroeders Rufe op tafel staan maar die door tijd gebrek, tegenslag en geen zin (wellicht door het vorige) ietwat aan de kant zijn geschoven. Er was zelfs bijna dat moment van dat ze 4 hoog het raam uit gingen (anderen hebben het dan over een kliko) En waarom 4 hoog vragen jullie je af??
Ik woon op 4 hoog.. :D
In de tussen tijd ben ik wel met een natuurlijke vijand van de Rufe begonnen, een Hasegawa Corsair Birdcage. Dit om mij wellicht uit de put te krijgen. De lotgevallen van de gebroeders Rufe dan:
Rufe 1:

Dit is de lichte variant die al een heel eind op weg was en zo naar de eindstreep leek te gaan. Het bouwen van deze kits gaat lekker trouwens en zo kwamen we bij het lakken aan. Nu had ik bij de bouw van mijn Zero gemerkt dat de Modelmaster lak erg streperig er op kwam (wellicht onkunde van mijn kant) maar dit was de eerste keer dat ik eigenlijk een acryl verf had gebruikt (anders Humbrol, Revell of Xtra color) en ging de combinatie met de enamel lak van Modelmaster niet goed samen. Op advies van Jan ben ik de spuitbusjes van Mr.Hobby gaan proberen.
Dus voor de decals de semi gloss er op en dat ging goed. Toen de decals erop en dat ging op een rode lijn op de vleugel na ook goed. Goed alles laten drogen en vervolgens het hele toestel ingesmeerd met Flory wash, een geweldig spul is dat toch..! Toen ik het toestel na een paar dagen nog te vuil vond kon ik alsnog met vochtige wattenstaafjes het vuil eraf halen.
Ik was bijna klaar dacht ik, het schoot lekker op...
Eerste laag mat lak van Mr.Hobby erover, op zich ging dat nog goed alleen ik vond het vliegtuig nog te veel glimmen.....(jullie voelen hem aankomen...)
Dus de tweede laag erover en daarbij heb ik toen alles fout gedaan denk ik wat je met een spuitbus fout kan doen. Te veel, te dichtbij enz. het eind van het liedje was dat er allemaal vlekken op zaten! en tot overmaat van ramp pakte ik nog veel te vroeg de vleugel beet waardoor daar vinger afdrukken op zaten waarmee Baantjer en Columbo de zaak zo opgelost hadden...! :mrgreen: :oops:
Na Mark en Jan even geraadpleegd te hebben heb ik toen met fijn schuurpapier de vleugels even nat geschuurd en tot mijn geluk bleven de decals gespaard.
Toen de cockpit uit gepakt die was afgeplakt met een masking set, dat resultaat was ook om te huilen. Ik heb nog met cocktail prikker geschraapt en met een fijn kwastje het een en ander bijgewerkt maar toch...
Pitot buis is er weer aan geplakt en een antenne draadje van stretched sprue die zwart gemaakt is en met een druppeltje houtlijm die wat zilver is maken het geheel compleet.
Voor mij is Rufe 1 een wel klaar, hierbij wat foto's:
photo 552113
photo 552115
photo 552116

Rufe 2 volgt.

Groeten Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 23:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Soms lijkt het net of een model niet gebouwd wil worden. De ene tegenslag volgt op de andere. Maar het is je gelukt. Hij is klaar. Gefeliciteerd!
Ik vind de kleur mooi (is dat Hemp van Humbrol?). Misschien is het een idee om met een tandenstoker de rafelrandjes van de canopy nog even aan te pakken, net zoals je de randen van je nagels opschuift. Het is maar even werk en je maakt er zo toch wat meer van. Je radiodraad zit er mooi strak op. Succes met nummer 2. Of toch maar eerst de birdcage Corsair?

Groet,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 feb, 2022 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zou ook proberen de raamstijlen wat bij te werken. Wellicht met een heel scherp mesje (scalpel) langs de stijlen de verf insnijden en dan met een tandenstoker de extra verf weghalen. Als ik dit zo zie denk ik dat je de randjes van je maskingtape niet goed hebt aangedrukt waardoor er verf onder kan kruipen.

Qua kleur lijkt hij heel erg op mijn 2e Zero.
photo 525322

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 feb, 2022 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Bedankt Jan! Het draadje zit er inderdaad strak op! Alleen maar naar kijken… :D
De kleur is inderdaad Humbrol 168.
Ik zal kijken of het lukt om met behulp van de tips van René en jou de randjes nog wat te bewerken, de cockpit blijft anders nog zo afsteken.
Met Rufe 2 ben ik ook bezig, die staat in de verf maar moet ik wat bijwerken en dat zijn steeds kleine stukjes en dan pak ik de Corsair er ook bij.
Het relaas van Rufe 2 volgt.
@René: jij had de kleur zelf gemengd toch? Ik moet zeggen dat die kleur op plaatjes lichter en grijzer lijkt dan deze kleur. Maar alle aanwijzingen kwamen toch op deze kleur.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 feb, 2022 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vol in het zonlicht oogt het sowieso lichter.

succes met de aanpassingen.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement