Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 11:30 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Bedankt voor het eerbetoon!
Zit er mooi op.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Wordt mooi, René. Ik dacht even dat hij te grijs werd, maar in die buitenlichtfoto's zie ik dat hij toch de 'juiste' groengrijze kleur heeft.

Maar wat was er nou misgegaan bij de rode band? Ik kan het niet goed zien op de foto. Trok je grijze verf er weer af met de masking tape?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Het probleem was dat je rechte tape op een conische vorm moet aanbrengen. Bij het tape waar de romp het dikst is, is de tape mooi strak op de vorm te krijgen en daar waar de romp het dunst is, heb je eigenlijk tape over en krijg je kleine ribbels. Ik had toen beter meteen curved tape kunnen gebruiken. In die ribbels is verf in gekropen (wit en grijs), de mistlaag die ik als laatste had aangebracht. Ik moest dus de rode band opnieuw afplakken en toen werd het alleen maar erger. Maar het is nu dus - gelukkig - opgelost.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, ik ken het probleem. Ik plak de randjes eerst af met en heel dun stripje tape. En dan vul ik het overgebleven stuk op met een breder stuk tape. Dan werkt het ook zonder curved tape.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat had ik ook gedaan, strookjes van 3 mm en tussenin opgevuld, toch heeft de verf zijn weg naar binnen gevonden via de capillaire werking. Maar goed, hobbel overwonnen. Model heb ik verder afgelakt met zijdemat en de zwarte neus glimt mooi van de P+. Morgen de roeren etc. in de matte verf en dan de canopy uitpakken - en wellicht het glaswerk bij poetsen. Dan nog hier en daar een accent aanbrengen, de uitlaten moeten nog aan de onderkant, de gehele propsectie mag nog een kleurtje hebben en dan nog de antenne met de antennedraad. Ik ga ervan uit dat 7 december - TORA / TORA / TORA - nog gewoon haalbaar is.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Je weet er wel wat van te maken, van dat € 1,-- gebakje.
Hij wordt erg mooi René....Ik ben nu ook bezig met de roodtint te bepalen van de zonnetjes op de vleugels van mijn Fiat.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 19:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik vind hem prachtig worden René, die decals hebben zich zo te zien ook mooi gevormd, enige waar je een afwijking op ziet is de nummer decal op zijn staart, daar zit iets niet helemaal lekker volgens mij. Je herstelwerk is ook goed geworden, ik heb alleen niet het idee dat ik nog iets terug zie van je preshade, klopt dat?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2020 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
@Mark - De decals liggen er inderdaad mooi op. De decals op de staart waren erg dun en zijn samengesteld door knip en plakwerk, 3 delen --> 'AI-' '1' '54', wellicht dat het daardoor komt dat ze niet exact in één lijn liggen. Daarnaast vallen ze precies over een scharnier van het richtingsroer. De letters en cijfers zijn eigenlijk iets te groot, ik had ze liever een paar millimeter hoger gehad, maar dan passen ze niet. Ach, zoveelste concessie.

De preshade had ik ook niet dik opgezet. Na het herstelwerk van het rood denk ik dat inderdaad een groot gedeelte niet mooi doorkomt. De onderzijde heeft die extra laag eigenlijk niet gehad en daar is de preshade met het blote oog in ieder geval nog wel aanwezig. Aan de bovenzijde mag dan de preshade niet duidelijk zichtbaar zijn, de kleur ligt er in ieder geval niet effen op, waardoor het in ieder geval wel een beetje nog bont is en niet een effen kleur is.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2020 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Mooie vorderingen René en 7 december ga je vast wel halen. Ik neem aan dat de app-groep de primeur krijgt :wink:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2020 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 18:05 pm
Berichten: 91
Ah! Het is ff doorbijten, over drie kwartier heb je nog 24 uur en dan is het 7 december.
Ik ben benieuwd, Suc6!

_________________
Brouwsels:
DOING- Nord 2501 Noratlas https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=53533
DONE - F9F-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=54837&p=1067583#p1067583


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement