Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 jul, 2020 6:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ahha, maar vislijn kan je ook door middel van warmte iets laten krimpen geloof ik.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2020 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
markie schreef:
Ahha, maar vislijn kan je ook door middel van warmte iets laten krimpen geloof ik.


vislijn en een smeulend stokje wierrook (ruikt beter dan een smeulend sateprikkertje) werkt ook goed inderdaad.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat is toch weer een knap staaltje werk.
Het antenne werk is indrukwekkend.... maar waarom zo een groot oppervlak aan "vlakke"antennes.
Had dit met bereik te maken?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 aug, 2020 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, dat is voor mij ook een vraag. Bij latere toestellen zie je veel minder draadwerk. Maar misschien omdat later intrekbare sleepantennes gebruikt werden.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Eindfoto´s

Zo, na een flinke klus in huis en een weekje vakantie heb ik onder uit een verhuisdoos de goede lens voor mijn camera weten te halen en eindfoto´s gemaakt. Hier komen ze:

Mitsubishi G3M1 Model 11 (Nell), Kisarazu Air Corps, Taiwan 1937

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had me enorm verheugd op het bouwen van deze mooie oude kit van dit prachtige vliegtuig. Het ging ook als een trein. Vooral over de strakke metalen verflaag die ik met de hand gekwast had was ik erg tevreden. Groot was dan ook mijn frustratie toen het met de wash mis ging. Als je het niet weet denk je misschien dat de bruinige waas die over de lak ligt zo bedoeld is. Maar het idee was een veel schoner, strakker vliegtuig. Daarna had ik toch even moeite om mijn motivatie weer op te pakken. Ook omdat de bouw al best wel lang bezig was, was ik er uiteindelijk een beetje klaar mee. Maar goed, als ik naar het eindresultaat kijk is het toch een mooi model geworden, waar ik weer veel extra's aan heb toegevoegd.

Dit was mijn laatste model in deze groepsbouw (3 stuks). Nu weer even wat anders doen. Maar ik vind het wel een enorm leuke, grote en actieve groepsbouw, met heel veel gemotiveerde en enthousiaste deelnemers. Dit alles dankzij de inspanningen van Jan om er veel mensen bij te betrekken. Dus ik blijf nog wel even volgen.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind hem (haar) erg gaaf geworden Huib en ik hoop dat we 'ooit' eens alle Japanners bij elkaar kunnen hebben zodat we er met trots over kunnen praten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Deze is schitterend geworden Huib!

Ik zei het al eerder maar de chipping op de staart en de cowlings zit er echt super op. Ik begrijp dat de uitstraling na de wash even een tegenvaller was, maar het eindresultaat is gewoon top!

En zoals René zegt, ik hoop stiekem ook nog wel dat we de Japanners ook allemaal kennis met elkaar kunnen laten maken :D

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 22:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou Huib, hartelijk gefeliciteerd met dit prachtige resultaat. Ik ben ontzettend blij met jouw bijdragen aan deze BB. Ik wil ook graag wat van jou foto's met credit op de FB-pagina zetten waar ook je Betty staat: https://www.facebook.com/groups/243897445953249/ Doe ik er gelijk een link naar je bouwverslag bij.
Overigens vind ik dat bruine "bij-effect" helemaal niet storend. Ze hebben vast wel eens een zandstorm doorstaan :-)

Met Deef en René hoop ik dat we alle noeste resultaten van ons werk een keer tentoon kunnen stellen.
Groet & dank,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2020 7:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Huib, misschien wel juist door je verweringsfout is het toestel prachtig geworden.
Ik vind vooral je verwering op de motoren en de staat heel erg goed gelukt.
En natuurlijk alle details die je bij dit oude beestje extra hebt aangebracht.
Heel erg mooi model geworden van een heel erg mooi toestel, top.

Paar hele kleine opmerkingen uiteraard:
De vleugelrand sluit helaas net niet helemaal lekker aan volgens mij.
Je stretched sprue is zo op de detailfoto's toch niet zo strak als dat het er vanaf een afstandje uit ziet, toch een beetje bol gaan staan helaas.

Onvoorstelbaar dat je dit hebt kunnen maken van een model zo oud als dat deze is.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2020 7:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Ik vindt het weer een schitterend eind resultaat geworden Huib! En net zoals je het zelf al zegt: Als je niet had gezegd dat het met de wash mis was gegaan hadden wij ook gedacht dat het zo bedoeld was!
Ook de zelf bijgemaakte zaken dragen bij aan dit mooie resultaat.
Bedankt weer voor de mooie bijdragen aan deze groepsbouw, ik heb ze met plezier gevolgd! Helaas zit ik zelf in een redelijke dip omdat het ook niet ging zoals het zou moeten gaan...!

Ga je weer een tankje bouwen? Die volg ik ook met veel plezier en hoop daar weer wat van op te steken.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement