Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 19:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 feb, 2020 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Dat ziet er keurig en strak uit, Thiery. Je scribewerk is goed gelukt.
Aan de onderzijde van de motorkap lijkt nog een flinke naad te zitten. Of hoort dat zo?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 feb, 2020 3:43 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Bedankt en die naad viel me ook op.

Gelukkig was ik iets vergeten: een luchtinlaat!

Dan ook maar de naad en de overgang tussen neus en vleugel bijgewerkt.
photo 499222

Cockpit opgevuld:
photo 499221

De canopy verkeerde in slechte staat en heb ik wat bijgeschuurd en gepolijst.
Nog niet echt naar hedendaagse standaard.
photo 499223
Ik heb in het verleden reeds een dergelijke aoshima-canopy aangepakt maar toen begon die te barsten.
Daarom wil ik deze keer niet te ver gaan en in hetzelfde straatje belanden.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 feb, 2020 18:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik word er helemaal blij van als iemand het weer aandurft om een oude en gedateerde kit aan te pakken en er iets waardevols van maakt en de kit redt van de vergetelheid. Het biedt je ook de kans om weer nieuwe vaardigheden op te doen en verder te komen in deze tak van sport. Want zeg nou eens zelf: wat is een man zonder ambitie? Juist: een lul. :lol:
Ga lekker door zo Thiery!

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2020 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
En als je het cockpitkapje effe een paar keer in de Parket+ of vergelijkbaar goedje doopt? Dan vullen de krasjes zich en wordt hij misschien wat glanzender en transparanter.

Trajanus schreef:
Ik word er helemaal blij van als iemand het weer aandurft om een oude en gedateerde kit aan te pakken en er iets waardevols van maakt en de kit redt van de vergetelheid


+1 :brouw:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2020 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Ja ik kan me ook wel vinden in de opmerking van Jan dat het leuk is om dit soort antieke kitjes tot leven te zien komen, maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat als er nieuwere versies in de handel komen (nieuwe mallen) ik dan nooit aan zo'n oude zou beginnen. Ik weet dat hier ook wel andere meningen over bestaan...

Alvorens de parketreiniger hierop los te laten, zou je de kap misschien nog kunnen polijsten (wel goed ondersteunen door middel van een op maat gemaakt hompje aan de binnen geplakte blu-tack om te voorkomen dat je van die melkwitte torsiestrepen in de kap gaat zien, die krijg je nooit meer weg.

Succes met het vervolg.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2020 23:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Oude kitjes... ik hou wel van een uitdaging. Voor mij een ideale bouwkundige leerschool.

Als het in mijn stapel zit, ben ik niet geneigd om een plaatsvervangend nieuwere versie te kopen. Ik vind het zonde voor/van de bouwdoos (al hebben die natuurlijk geen gevoelens.)

Tot slot: het is een hobby! ieder heeft het recht om voor zichzelf uit te maken wat ie leuk vindt en hoe ie zijn eigen vrije tijd wil besteden.

Pijnlijke vingers van het polijsten maar veel soelaas bood het niet.

Geplaatst:
photo 499506

Inpakken:
photo 499504
photo 499505

Laagje Interieurkleur:
photo 499507

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2020 23:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Voor de duidelijkheid, mijn opmerking had volledig betrekking op hoe ik zelf zou doen of nalaten; en was dus zeker niet bedoeld als advies. Ik zie nu dat je m'n bericht op twee manieren kunt lezen ('Ik zou dat niet doen' kan betekenen een advies om het niet te doen, maar in mijn bovenstaande bericht bedoel ik er letterlijk mee, dat ikzelf het niet zou doen). Dus het was allerminst afbrekend bedoeld, zo je het zo zou hebben opgevat.

Zoals gezegd, ik vind het leuk om zo'n oud kitje uit de as van de verlopen tijd te zien herrijzen.

Mooie voortgang, wat een opmerkelijk middendeel van de cockpitkap. Enig idee waarom dat verzonken ligt?

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2020 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Roy vd M. schreef:
wat een opmerkelijk middendeel van de cockpitkap. Enig idee waarom dat verzonken ligt?

Dan kunnen het voorste, middelste en achterste deel van de cockpitkap over elkaar heen schuiven. De kap kon op drie plaatsten tegelijk open. Om dat allemaal over elkaar heen te laten schuiven zijn verschillende formaten toegepast.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Laatst bijgewerkt door Huib2 op wo 04 maart, 2020 23:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2020 23:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
O ja dat klinkt eigenlijk wel logisch zo. Merci.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2020 23:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Zo Thiery, wat een plantenkas zeg! Werd je niet gek van dat maskingklusje?
En mag ik vragen waarom je eerst de interieurkleur doet?

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement