Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 jun, 2020 16:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Markoh gaat het nog lukken met deze kit?

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2020 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Zoooo, ik denk dat ik bijna een stukje in het even voorstellen topic moet gaan schrijven. :lol:
De afgelopen maanden kwam er niets uit mijn handen, mijn hele ritme was naar zijn grootje.
Gelukkig kon ik nog wel elke dag naar mijn werk, maar alle andere dingen die je normaal doet zoals sporten, even ergens naar toe, enz.... dat zat er niet in.

@Trajanus; Ja, het gaat gaat nog wel lukken met deze kit, ik heb eindelijk weer een beetje zin in het brouwen.

Dit weekend had ik weer dienst, waardoor ik toch een beetje aan huis gebonden ben en kreeg ik zowaar weer wat uit mijn handen.

photo 512100

Ik heb de kist in elkaar gezet, voorzien van een canopy en de boel afgeplakt. Waat laatste onderdelen voorbereid en dan staat deze alvast klaar voor een druppie verf!
Zo dan kan ik nu mijn aandacht ook nog richten op mijn andere project, de Bo-105.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2020 21:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Fijn dat je de Tony weer oppakt MarkOh! En ik kna me voorstellen dat je in een bouwdip geraakt ben. Maar je bent er weer uit, gelukkig!
Goed zo. Succes!

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2020 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed om te vernemen dat je weer bouwt.

(ben ook wel benieuwd naar je Bo)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 12:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Welkom terug... :mrgreen:
Benieuwd naar je inkleuring!

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2020 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ik ben druk bezig met het passend maken van de canopy van de Bo105 dat is nogal een klus en ik vond het nodig om toch ook wat voortgang in de Tony te houden.
Dus de luchtspuit van stal gehaald en deze dag gebruikt om eens lekker met diverse kleurtjes aan de gang te gaan. Allereerst de basis.

photo 515219

Een mooi dun laagje polished alu van AK, na een tijdje droging (lees race kijken) heb ik de tape ter hand genomen om het nodige afplakwerk te doen.
Als snel was de kist veranderd in een bolletje van tissue, tape en wat alu vlakken. Toen aan de gang met zwart, rood en bruin.

photo 515220

Na het uitpakken wat keine correcties in verband met zwarte overspray, de tape was een beetje los gaan laten. Maar de basis staat.
Ik laat dit nu wel even wat daagjes goed drogen voordat ik hier een laagje glim overheen doe, ik heb geen zin in een herhaling van de T-33.
Ondertussen kunnen we aan de details van het onderstel werken en de wheelbays.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk, maar ben ook geïnteresseerd in progressie van de Bo 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Spuitwerk ziet er netjes uit MarkOh. De metaalkleur oogt goed. Mooi kleurig toestel wordt dit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2021 15:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ok, in de afgelopen maanden heb ik weinig gedaan aan brouwen, enerzijds een bouwdip gehad.
Maar ik had vorig jaar ook een 'kleine' nieuwe verslaving in de vorm van een spelcomputer van een bekend Japans merk.
Met mijn kleine neefje heb ik de nodige uurtjes al gamend doorgebracht. Mijn broer blij, die heeft er geen geduld voor. :lol:
En laten we eerlijk wezen, familie is belangrijk dus de tijd die je kunt doorbrengen met elkaar moet je ook zeker benutten.

Ik vraag me zelfs af of ik niet opnieuw even mezelf moet voorstellen..... :lol:

In ieder geval, de afgelopen weken begint hier en op mijn werk alles weer wat normaler te worden en komt mijn dagelijkse ritme ook weer terug.
Hiermee ook weer wat zin gekregen om te gaan brouwen en ik heb mij gestort op het edele vak van decallen.
De Tony is voorzien van de nodige plakkers en dat heugdelijke feit wil ik graag delen.

photo 540679

Zo staat ie er nu bij, klaar om er een laagje glim overheen te spuiten en dan volgen de laatste loodjes.
Ik moet de wheelbays nog van een kleurtje voorzien en het onderstel moet er nog onder natuulijk.
Daarna een hele lichte wash denk ik, meer om paneellijnen op te halen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2021 16:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dat ziet er prachtig uit Marco! Mooi egaal gespoten en ik zie dat je decals keurig in de paneel lijnen vallen.
Ik hoop dat je je bouwplezier weer hervindt. Niet teveel van jezelf eisen en per keer kleine klusjes doen: dat helpt mij altijd wel. Trouwens, is er iets mis met een bouwpauze? Nee toch? En soms zijn er andere prioriteiten of interesses die om voorrang strijden,
Lekker verdergaan zo!

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement