Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 1:50 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Zoals in het deelnemerstopic al aangegeven ga ik meedoen met een ambitieus project. Ik heb nog niet erg veel ervaring met Zoukei Mura (ben nu met de Ta-152 bezig), maar ik verwacht dat het best goed gaat komen. Ik moet bekennen dat ik tot zover uit de 1/32 '152 toch meer plezier haal dan met een 1/48 project. Kan nieuwigheid zijn natuurlijk. :)
In ieder geval is het een hele mooie kit, en ik sta eigenlijk nu al te popelen om deze uitdaging aan te gaan.
Dan hier eerst de obligatoire geschiedenisles..

Mitsubishi J2M Raiden
Afbeelding

De Mitsubishi J2M Raiden (雷電, "Bliksemschicht") was een éénmotorig van land opererend jachtvliegtuig in gebruik van de IJN tijdens de Tweede Wereldoorlog.
de Reporting name van de Geallieerden was "Jack".

Ontworpen door Jiro Horikoshi, dezelfde persoon die onder andere de A5M en A6M heeft ontworpen. De J2M was puur ontwikkeld als een korte-afstands onderschepper, bedoeld om bommenwerpers op grote hoogte te onderscheppen. Om deze reden lag de nadruk erg op een hoge snelheid, klimsnelheid en zware bewapening, en minder op wendbaarheid.