Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
:lol:

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
Schitterend naslagwerk, ziet er ook kostbaar uit.

Welke app is dat. Ik heb nl. een Pools boek van de FW200.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Google Translate app. Pools zit er ook bij inderdaad. Zal ik even een mini-tutorial schrijven voor deze groepsbouw, gelet opende vele Japanse teksten..?

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 21:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie extra's en interessante lectuur. Veel lees-... euh kijkgenot ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 23:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Mooie kist en al aardig wat leuks erbij :mrgreen: Heeft deze kit nog opliggende paneellijnen of waren ze toen al zover dat die er ingekrast waren?

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 nov, 2019 15:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Weet iemand waarom de pilotenstoel getrapt is/was?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 nov, 2019 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Vast voor de parachute als rugkussen.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 4:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Dank voor jullie reacties!

@Reteip9: deze kit heeft diepliggende fijne paneellijnen (niet zo breed als die van de recente Airfix-kits bijvoorbeeld).

@Looney / Huib: denk dat het inderdaad voor de parachute is.


1. Hasegawa geeft als suggestie dat we beginnen met het interieur. Ik volg instructies altijd klakkeloos, dus daar gaan we dan!

De gordels vouw ik het liefste al in het begin in de juiste vorm, om straks de verf zo weinig mogelijk te beschadigen.

Afbeelding

2. Eduard voorziet in twee wandbedekkingen, die echt toegevoegde waarde hebben. Getemperd ten behoeve van optimale ronding. Onderaan hebben ze helaas geen houvast op waar de vleugelwortel zou zijn.

Afbeelding

3. Er zit een transparant onderdeel in de cockpit. Dit zijn ruitjes, die moeten worden afgeplakt. Best leuk in de theorie van 1996, maar in de praktijk kun je hier echt niet zonder de Eduard maskeerset. Als je het tenminste goed wilt doen. Voor dit ene onderdeeltje zijn maar liefst zes stickers voorzien.

Afbeelding

4. Ik heb me binnen een uur na start van de bouw alvast gediskwalificeerd voor een prijs* ;) want ik zal de bommenluiken dichtlaten. Er bestaan in modelbouwland al ruim voldoende bommenwerpers waarvan motorkappen, bommenluiken, inspectieklepjes en cockpitkappen open staan. Ik bouw juist dit vliegtuig omdat ik de mooie lijnen wil tonen en daar passen wat mij betreft geen open luiken bij.

Afbeelding

5. De photo etch van Eduard is fijn, maar heeft een wat onnatuurlijke glans. Hier de foto op redelijke grootte: Vergelijk grootte met mijn laatste drie euro's:

Afbeelding

Maar hier dan de genadeloze mega macro-stand. Daar zie je iets van de glans (althans, interpretatie ervan door de camera). Dit kan worden verholpen door er wat vuiligheid overheen te strijken. Moet even kijken wat ik precies heb gedaan bij m'n Dornier 17, daar speelde precies hetzelfde.

Afbeelding

De photo etch wordt pas bevestigd (nu zie je dus dryfit) na het schilderen van de cockpit. Daarna wordt het geheel heel lichtjes verweerd; en daarna pas worden alle hendeltjes bevestigd. Die zijn erg klein en zouden afbreken als ik ze nu al zou installeren.

Totaal besteed: 3 uur

*Grapje moet kunnen hej ;) Ik zeg overigens niet dat álle juryleden zich laten meevoeren door de modelbouwtrends en -clichés.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Roy vd M. schreef:
2. Eduard voorziet in twee wandbedekkingen, die echt toegevoegde waarde hebben. Getemperd ten behoeve van optimale ronding. Onderaan hebben ze helaas geen houvast op waar de vleugelwortel zou zijn.

Afbeelding


Eduard heeft helaas ook geen rekening gehouden met de tabs van de vleugels, die ver naar binnen steken door de romphelften en in een deel van het kantoor steken voor extra stevigheid. Dus dat wordt of tabs inkorten, of PE verknippen.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 10:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dit wordt weer een mooie om te volgen zo te zien! Leuk!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement