Ik heb het afgelopen weend best wel wat tijd aan de Nakajima besteed, maar kort samengevat: veel werk, weinig (zichtbaar) resultaat...
Maar goed, veel werk is natuurlijk wel gewoon veel foto's!
allereerst ben ik nog even bezig geweest met de spankabels op de staart. Omdat deze niet zo duidelijk te plaatsen zijn zoals bij de drijvers (van pootje naar pootje), zat er best wel wat uitmeetwerk in.
Vervolgens de Kotobuki 2 KAI en de cowling geplaatst:
Na eerst een testje gedaan te hebben op een stukje sprue, heb ik alle reeds geplaatste spankabels alvast in de IJN Medium Grey gezet:
Toen was het tijd voor de voorste windshield. Straks kan namelijk de bovenvleugel er op en dan kan ik daar niet meer bij. Zoals eerder in dit verslag beschreven zijn de windshields geleverd als een dunne plastic sheet zie ik moet uitsnijden.
De voorste moet dan ook nog gevouwen worden. Na het uitsnijden en vouwen bleek het ruitje te verticaal te zijn. Zou ik hem zo plaatsen dan komt dit niet overeen met het referentiemateriaal, maar belangrijker nog: hij zou de bovenvleugel raken. Dus maar iets aangepast:
Vervolgens op de cowling "gelijmd" met Humbrol Clearfix. Het staat nu te drogen op deze manier. Ik hoop dat het houdt, anders probeer ik het denk ik maar met houtlijm (of iemand moet nog een andere tip hebben?):
Op deze foto is ook te zien dat het grootste gedeelte van de motor afgedekt wordt door een soort "engine cover" die ik geplaatst heb. De verf is wat aangetast door de lijm, wat op zich niet zo erg is, aangezien ik dat deel nog in de groene kleur moest maken.
Toen viel mij eigenlijk pas op dat ik een naad bovenop de fuselage voor paneellijn had aangenomen maar dat dit helemaal niet zo is!
Dus die nog maar even voorzichtig met wat Plastic Putty gevuld:
En toen was het weer maandag! Eens kijken waar deze week ons weer gaat brengen!
バイバイ。