Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja inderdaad. Het lijkt wel van die witte kleuterschoollijm!

Maareh, echt supermooi geworden Deef!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt weer voor alle leuke reacties!
Het enthousiasme van iedereen is toch wel een van de leukste dingen in deze BB!

Trajanus schreef:
Is het een idee om hem met een kabel aan een boei vast te leggen?
En mocht je nog Japanse figuren hebben: die zou je op het strandje kunnen zetten, al was het maar om e.e.a. te verlevendigen en de proporties duidelijk te maken.
Paul1970 schreef:
Misschien kan je er nog een palmboompje op een van de hoeken bijzetten?
Ik heb zeker lang zitten dubben of ik nog wat op het strand toe moest voegen. Uiteindelijk heb ik besloten het zo te laten omdat het eigenlijk voor mij op dit moment prima doet waar het vignetje voor bedoeld is: in dienst zijn van het model. Less is more!

Het is niet de bedoeling dat een slecht gemaakt struikje of palmboom de aandacht af gaat leiden van het vliegtuigje. Misschien dat ik in de toekomst wat begroeiing in het hoekje toevoeg, mocht ik iets tegenkomen, of een techniek onder de knie krijgen die ik mooi aan vind sluiten bij dit vignetje.

Hetzelfde geldt voor een eventueel figuurtje. Een Japanse piloot die achter het vliegtuigje staat te wachten tot zijn navigator buiten beeld klaar is met het doen van een grote boodschap (de sushi zal zomaar verkeerd gevallen kunnen zijn :lol: ), zou zeker in dienst staan van het model, om inderdaad de proporties weer te geven.

Tegelijkertijd vertelt het dus ook snel al een verhaal, en heb ik veel te weinig ervaring in het verven van figuren om er zeker van te zijn dat de aandacht niet afgeleid zou worden van het hoofdonderwerp. Maar zoals met de begroeiing, wat niet is kan nog komen! :wink:

Zo heb ik er ook aan zitten denken om hem aan een kabel vast te leggen. Maar dan gewoon een paaltje in het zand? Of een soort van ijzeren pen? En hoe komt die daar dan? In mijn zoektocht op het web kwam ik naast "aangelijnde" watervliegtuigen, ook heel wat foto's tegen van achteruit in het zand ingeparkeerde vliegtuigjes.

photo 506000

Er valt ook zeker wat te zeggen voor het juist wél toevoegen van wat meer elementen hoor, maar zoals ik al zei, ik voel daar nu nog niet echt de behoefte toe.
Voor de volgende BB heb ik me inmiddels aangemeld met wat doosjes waar wel figuren bijzitten. Daarvoor zal ik me dus wel wat in gaan lezen en oefenen met figuren, en zal dat misschien ook tot een figuurtje op dit vignetje leiden. Mocht dat zo zijn, zijn jullie de eerste die het te weten krijgen :D

markie schreef:
Waar de action al niet goed voor is
markie schreef:
Dat potje Mod Podge,
Ow haha ik wist ook niet waar je het eerst over had :mrgreen:
Maar ik heb het even opgezocht en een Mod Podge variant verkopen ze inderdaad ook bij de Action: "Crea Podge"! En goedkoper uiteraard :lol:
Wat ik zo even niet kan zien is of de Crea Podge ook "gloss" is, dus hetzelfde droogt als de door mij gebruikte Mod Podge, maar de kleurstelling van de potjes zien er al hetzelfde uit dus dat denk ik dan wel.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Laatst bijgewerkt door Deef op di 17 nov, 2020 20:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik weet toevallig dat mijn vrouw het voor allerhande knutseldingen gebruikt, zodoende kwam het me bekend voor. ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Duidelijk verhaal Dave! En het model is van jouw...!
Voor welke bb heb je je ingeschreven? Voor wat de poppetjes betreft, als ik zie wat voor werk je hier en met de Catalina hebt afgeleverd denk ik dat het met je poppetjes ook goed gaat komen! :D :brouw:

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
De Russen denk ik?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Voor zover ik heb begrepen kun je het in glans, semiglans en mat krijgen: Mod Podge Action

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2020 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Knap stukje werk.....!!!

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2020 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Haha thanks Paul! We zullen zien!
markie schreef:
De Russen denk ik?
Die inderdaad ja, linkje naar de interessepeiling staat in m'n onderschrift Paul!
tsjopper bob schreef:
Voor zover ik heb begrepen kun je het in glans, semiglans en mat krijgen: Mod Podge Action
Ik heb glans gebruikt! Maar heb nu een pot waar ik denk ik voor een heel leven aan waterrimpeltjes van kan maken :lol:
SNAFU schreef:
Knap stukje werk.....!!!
Dankjewel Gerhard!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2020 0:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Prachtig Deef! :o
Ik vind hem zeer geslaagd, zeker voor een 1e keer en aangezien ik zelf ook nog wat epoxy projectjes in gedachten heb was dit een zeer leerzaam verslag.
Wat betreft de problemen met de kleuring ik vermoed (maar weet het niet zeker) dat dat een beetje hoort bij het gebruiken van acrylverf. Acrylverf bestaat voornamelijk uit pigment, acrylhars, water en wat zeepachtige toestanden en dat moet maar net goed overweg willen met je epoxy. Ik weet dat ze ook van dat speciale pigment verkopen voor epoxy gieten maar ik weet niet in hoeverre dat anders is dan een willekeurig blauw pigment die je bijvoorbeeld bij een kunstwinkel zou kunnen kopen.

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi lesje -doe-het-zelf- epoxy gieten hier. Met een prachtig resultaat. Erg leerzaam.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Laatst bijgewerkt door david op ma 23 nov, 2020 0:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement