Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 14:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
even ter inspiratie:

https://www.scalemates.com/profiles/mat ... &view=list

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Silenoz schreef:


Mooie inspiratie :shock: .

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 14:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
@ Markie: zou je denken? Ik hoop het!
@ Silenoz: prachtig hè? Zo ver ga ik niet hoor. Daar zit voor een paar honderd euro PE bij. Overigens is dirt de new tool Emily. Net uit en ook al voorzien van masking. Peperduur. Ik heb de oude die al diverse keren is verkocht en doorgegeven.
@ Roy: Leuk dat er nu een wereld voor je open gaat. Gold voor mij ook, al kende ik er wel meer. We zijn toch meer gericht op wat er in Europa is gebeurd, denk ik.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 14:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Zo, dat is een leuk 'dioramaatje' inderdaad. Indrukwekkend, ook al zou de preshading niet mijn keuze zijn.

Trajanus, als er voor jou een wereld opengaat, is dat voor mij een universum want ik ben echt een newbie op dit vlak. Voor mezelf sprekend, ja we zijn erg gefocust op het Europese slagveld en dan nog eigenlijk het niet-Russische deel. Ik was gisteren al ernstig verbaasd toen er in het Bevrijdingsjournaal zo uitgebreid en eerlijk werd ingegaan op de grote rol die Rusland had in de bevrijding en op de enorme hoeveelheid Russische slachtoffers. Nuance is soms ver te zoeken, maar gisteren konden we er even getuige van zijn. Ander voorbeeld... hoeveel mensen hebben Band of Brothers gezien en hoeveel The Pacific...? Een conflict spreekt wat minder tot de verbeelding denk ik, als het niet in je eigen nationale geschiedenis is geworteld.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 14:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Precies Roy. In mijn vak (Geschiedenis) heet dat "standplaatsgebondenheid". Eén van de hindernissen bij het bedrijven van geschiedschrijving. En dan is er ook nog de "ideologische" bril, waar ik later op in zal gaan als we kijken hoe Het Westen in die tijd naar de Japanners keek....

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 16:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Citaat:
hoeveel mensen hebben Band of Brothers gezien en hoeveel The Pacific...?

Heb 'm toevallig liggen.. :lol:

Jan, je zegt dat dit de new tool Emily is? Ziet er heel strak uit! Ik heb een paar keer met dat monster in handen gestaan maar de prijs heeft me toch steeds weer weerhouden om 'm mee te nemen.
Wellicht toch maar een keertje gewoon doen, wegens het is echt een gaaf ding!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 sep, 2019 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Hoi Jan,

Mooie vier-motorige dame! Dit zal ook wel een joekel worden.
Daar houd ik nou van :wink:

Was het maar 1 januari....

Groeten,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 sep, 2019 2:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Is inderdaad net een omgevallen flatgebouw, wel mooi bakbeest, zijn neefje de H6K is ook al zo'n joekel maar dan wat minder mollig :lol:

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2019 17:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
@ Roy vd M.: Wie weet Roy. Ik ben wel aan het verzamelen. Ik houd er van om er 'poppetjes' en "karretjes' bij te hebben i.v.m. de verhoudingen.
We gaan het zien.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2019 23:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Change of plan. Nadat ik op de ESM de nieuwe tool release van de Emily heb gezien besloot ik die toch maar te bestellen, bij Super-Hobby in Polen. De andere heb ik verkocht want het moet uit de lengte of uit de breedte. Die nieuwe release is van 2017 echt fantastisch in allerlei opzichten. Dit is de bewapende versie, maar er zijn dit jaar nog twee transportversies uitgebracht, zonder radar en bewapening. Ik ga natuurlijk voor de bewapende langeafstandsverkenner/bommenwerper/torpedovliegboot. De kit bestaat uit maar liefst 293 onderdelen en mooie extra's. Afijn, oordeelt u zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

All in the family ;-) Er zit zelfs een prachtig gesculptuurde bemanning bij, die je in verschillende houdingen kunt lijmen. Het gaat om een dubbele bemanning die bij lange vluchten elkaar kon aflossen. De Emily kon zonder bewapening 24 uur aan één stuk patrouilleren.

Afbeelding

Bij het glaswerk zit een maskingsetje voor koepels en canopy. Voor de ramen in de romp heeft Eduard een apart setje uitgebracht. Meteen maar even de machinegeweren met mounts en munitietrommels erbij besteld (PE en resin).

Afbeelding

Slechts 1 Emily heeft het krijgsgewoel overleefd, en wel in deze staat:

Afbeelding

Na een grondige revisie en verfbeurt ziet hij er zo uit. Het gaat overigens om de onbewapende L-versie: de transportvliegboot:

Afbeelding

Hij is te zien bij het Kanoya Air Base Museum, een steenworp van de marinebasis vanwaar hij in de oorlog zijn vluchten uitvoerde:

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement