Dank mannen voor de condoleances het de meelevende opmerkingen
Ik beantwoord er een paar:
@ Timmie: jij vroeg je af waarom dat ding zulke grote vleugels heeft. Welnu, alle 6 brandstoftanks zitten daarin. De ontwerpers wilden een vliegtuig dat zo licht mogelijk was, een zo groot mogelijke bommenlast over een zo groot mogelijke afstand kon vervoeren en liefst nog snel ook. Dus: geen bepantsering van cockpit en voor de bemanning, ook niet voor de brandstoftanks die bovendien niet selfsealing waren. Een welgemikt schot op de vleugel en het ding stond in de hens. De Amerikanen noemden hem niet voor niets “the one shot lighter”.
@ Mark: dank voor je complimenten. En dan die foto’s. Ik weet niet hoe het komt maar ik kreeg ze niet beter, ondanks het feit dat ik met een Nikon werk. Omdat de zon fel scheen heb ik Nellie in de schaduw gefotografeerd. Misschien komt het door de bruine onderplaat.
@ Paul: mijn volgende project wordt:
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=52852 Out Of The Box, maar nu nog even niet
@ Danny: weet je zeker dat er geen startertruck bij aan te pas kwam? Deze Nell had (nog) geen spinner en er zit een opening in de propelleras. Of had ie wel startmotoren?
@ Deef: “Echt knap kwastwerk inderdaad, er is nergens aan af te zien dat je dit met het kwastje hebt gedaan!”. Die is leuk man! Moet ik onthouden
@ René: “ Ik sta op het punt om mijn 'Zero' te gaan verweren en zie er als een blok tegen op. Ik ben het helemaal met je eens, wat er nu staat is een strak gespoten Zero en dan moet je die mooie groene laag 'aanpakken'.” Ik ken het gevoel en heb me voorgenomen om bij mijn Emily wel te verweren maar zo weinig mogelijk te chippen. Verder heb ik je tip overgenomen wat betreft de dikte van de visdraad. Mijn aerialdraad is 0,06 mm dik en dat staat inderdaad veel beter. Dank!
Terugblik:
Ik heb 3 maanden over deze bouw gedaan. Dat kwam deels omdat ik veel dingen over moest doen of in verschillende fasen. Een crime was bijvoorbeeld het schilderen van de witte leading edges. Omdat alles zo lang duurt, vooral werken met PE, ga je op een bepaald moment een hekel krijgen aan een kit. Tenminste ik wel. Ik moest mezelf dwingen om langzaam te werken. Ik heb verder geleerd dat PE niet altijd beter is dan wat een kit zelf al biedt.
Al met al biedt deze kit echt waar voor z’n geld. Zo fraai gedetailleerd en met plastic van prima kwaliteit. Ik heb een haat/liefde verhouding met Hasegawa-decals maar het aanbrengen ging deze keer prima. Er zijn twee “issues’: het kwetsbare landingsgestel dat bij dryfitten al afbreekt, en de voorste rugkoepel, die moeilijk te lijmen is. Verder kan ik hem iedereen aanraden.
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden