Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2022 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Het is toch een indrukwekkend geheel Jan! Past goed op je nachtkastje…! :D
Jammer van de tegenslag maar gelukkig is er niks afgebroken!
Ik vroeg mij af of het effect van de andere soort bekleding wat je hebt gecreëerd zichtbaar is? Op de foto’s zo is het niet goed te zien.

Succes met de laatste loodjes!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2022 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ondanks de tegenslag, toch heel mooi werk, Jan. Ze wordt prachtig!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2022 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Jammer van de naad ja. Maar desondanks een schoonheid die je aan bouwen bent. Eerlijkgezegde denk ik dat je met verven van de vleugelranden beter af bent. Dat staat toch altijd natuurgetrouwer dan decals. Het is wat extra werk, maar het leed is geleden nu lijkt me.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jan, 2022 18:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 195
Het ziet er allemaal gewoon fraai uit en ik zou je zegeningen tellen inplaats van het blind staren op de verschenen kleine kier, hoe teleurstellend ook.
Bij mijn laatste "drop" incident zat het hele interieur los en toen moest de romp weer open...

Kan je de kier niet voorzichtig vol laten lopen met verf en dan aflakken?

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jan, 2022 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Jan maak je niet te druk om de naad.
Zoals hierboven gezegd wordt, tel je zegeningen.
Hij staat zo mooi in de verf en de gele banen zijn zo strak geverfd dat die naad straks toch niet zo erg meer zal opvallen.
Het wordt echt een gaaf ding man!
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2022 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Ondanks de naad vind ik dat je aardig op weg bent met deze enorme bak van plastic.
Vanwege het formaat had ik denk ik de handdoek al in de ring gegooid.
Ze past ternauwernood op die tuinstoel!!

Kortom: zet 'm op het eind is in zicht en dit wordt een pracht exemplaar!

Greetz, David :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2022 22:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor jullie reacties.
@ Paul, ja het is te zien als je goed kijkt. En zo wilde ik het ook hebben.
@ RN.VV: nou, dat is niet het enige incident. Ik heb tal van raampjes opnieuw gedaan en bij het verwijderen van een te vervangen raampje dat naar binnenklapte, stootte ik de neusschutter los. Die ligt nu met z’n snufferd op de bodem van de kiel en rammelt er vrolijk op los als je de dame beweegt.
@ Deef: ik zal proberen tevreden te zijn. :lol:

Eerst heb ik de beaching set vastgelijmd aan de kiel. Dan blijft ie tenminste staan. Daarna de bommen met rek aangebracht.

Afbeelding

Toen de drijvers. Ik kwam erachter dat ik de verkeerde kleur groen had gebruikt.... Dus dat moest even over. :evil:
Ik vermoedde al dat dat veel geduld zou vragen. Nadat ik ze met de wat zwaardere Revell Contacta (tube) had vastgelijmd moest ik ze uitlijnen: recht naar onderen en recht naar voren. Op het web zag ik dat veel bouwers daar moeite mee hadden. Ik dus ook. Het bleef allemaal gammel, omdat er maar twee lijmpunten en geen vlakken zijn waarmee je ze vast moet zetten. Daarna een nachtje laten uitharden met verfpotjes ernaast om alles "in het lood" te houden. Met de bedrading moet je ze kallibreren. Die had ik gelukkig al aan de drijvers gezet en niet zonder moeite kon ik ze in de voorgeboorde gaatjes in de vleugel lijmen. René had me al gewaarschuwd dat je die gaatjes moet boren in de richting waarin de draad gespannen moet worden. Dat is niet perfect maar wel redelijk gelukt. De draden moet ik nog spannen met een wierookstaafje en de aanhechtingspunten moet ik nog bijwerken.

Afbeelding

De props zijn inmiddels ook klaar en voorzien van decals en matte vernis. Ik wil ze nog verweren voor ik ze plaats, want daarna kan ik er niet goed meer bij.

Afbeelding

En tenslotte de radarantennes. Ik had wat rondgevraagd over de kleur want ik vertrouwde de instructies niet. Deze video laat zien dat de antenne zelf (dus niet de steunen) licht grijs of alu zijn: https://www.youtube.com/watch?v=HkM-oaS ... alArchives

Afbeelding

Nu eerst de draden spannen, alles afwerken en dat de aerials voor de radio erop. Ga ik het halen voor 1 februari..?

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2022 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat wordt nog een hele toer om de draadjes te spannen. Ik heb er geen ervaring mee en ik heb geen idee hoeveel je ze kunt laten krimpen. Ik had er wellicht voor gekozen om eerst de draden in de vleugel te lijmen, vervolgens door de drijver heen (ook door de onderzijde), dan kun je ze strak trekken en fixeren met lijm. Dan met een scherp mesje (scalpel) afsnijden en het snijvlak enigszins bijwerken. Het zit aan de onderzijde, dus je ziet het niet zo goed.

Maar ik vind het erg dapper wat je aan het doen bent. Doe rustig aan en raffel het niet af.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 11:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Wat een werk Jan! Jammer dat er hier en daar tegenslagen zijn met stoten en zo. Ik ben benieuwd of de draden strak komen te staan ( jij ook denk ik :D ) ik heb hier geen ervaring mee dus kan ik je helaas hier geen advies in geven.
Maar doe je zelf en ons een plezier en raffel het nu niet af! Het zou zo zonde zijn dat er nu bijna aan het eind wat mis gaat door ongeduld. Dan wordt het maar 3 februari!
Succes met de laatste loodjes!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 16:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Stoer model aan het worden. knap dat je volgehouden hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement