Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2021 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1938
Leuk bijdrages aan deze budy-built, mensen! Een 747-400 van Marijn en ik hoop ook op de 747-200 van Ingmar. Zelf heb ik de Revell cutaway 747 PH-BUA white top af en toen bleef het oude model in mijn vitrine over. Namelijk de eerste Revell cutaway blue top, die ik in 2008 heb gebouwd. Slecht geverfd (ik had toen geen airbrush) en met loslatende decals zag het er niet meer uit.
Het verbouwproject van de Revell cutaway DC-10 gaf mij veel plezier en voldoening. Dus dan nog maar een verbouwing! Misschien niet zo’n origineel onderwerp, maar net als met de Gooney bird en de Carvalle, verveelt het werken aan een 747 mij nooit. Het is zo’n prachtige kist. En zeker met een verlengd bovendek. Daarom dit keer geen flaps extended, maar een verbouwing tot een SUD. Zoals het in het echt ook na ongeveer 10 jaar ging met alle CF-6 powered 747-200s van de KLM.

photo 532806
Bron: eigen collectie, KLM poster ter introductie van de -300 in 1983

Combi, dankzij de ‘Side Cargo Door’.
Bij de brouw van de PH-BUA had ik reeds verteld dat de KLM in 1971 de eerste maatschappij was die het nieuwe model 747-200B ontving. Toen nog met de PW JT9D motoren. KLM was ook de eerste klant voor de 747 met een nieuwe generatie motoren, de General Electric CF-6. Dat was enerzijds een standaardisatieslag (de DC-10 had dezelfde motoren) en met deze sterkere motoren kon de 747 ook 10 ton meer startgewicht aan. Die mogelijkheid werd door KLM aangegrepen om het achterste dek volledig te gebruiken voor vracht. Na experimenten met vracht op het passagiersdek via de normale entry door (zie de analogie met 2021…) werd gekozen voor een Combi met een vrachtdeur.

In 1971 had Boeing de ‘Side Cargo Door’ optie ontwikkeld en in 1974 voor het eerst uitgevoerd als modificatie op twee SABENA toestellen (747-100SCD). Een paar jaar na de introductie van de full pax B-747 kocht de KLM de eerste twee ‘Combi's’, de PH-BUH en PH-BUI die in 1975 in de vloot kwamen. Dat waren ook de eerste 747’s met een SCD vanaf nieuw geïnstalleerd.

Hiermee kon KLM ten tijde van de oliecrisis frequenties behouden op routes met voldoende vracht, maar waar de passagierscapaciteit onder druk stond. Een gouden greep, want de ‘combi’s’ zouden decennia lang de ruggengraat vormen van de intercontinentale operatie van de KLM. Zelfs na het ongeplande afscheid van de 747 aan het begin van de Coronacrisis, kwamen de Combi’s toch nog terug vanwege hun unieke eigenschappen.

photo 532798
Bron: Boeing/KLM, aflevering van de eerste 747-300 met verlengd bovendek in 1983.

Boeing 747-300, een ‘tussenmodel’.
Na twee oliecrisissen zat er eind jaren ’70 weer groei in het passagiersvervoer. Eerst werden de lounges in het upper deck vervangen voor 32 economy class stoelen. In 1983 nam KLM de eerste van drie 747-300 met verlengd bovendek in dienst, met ruimte voor 42 business class stoelen (of 75 economy).

De verkoopcijfers van de Boeing 747-300 vielen tegen, met slechts 81 toestellen gebouwd (56 full pax, 4 short-range high capacity en 21 combi’s, waarvan de laatst gebouwde de OO-SGD voor SABENA was). Het toestel was dan ook vooral een ‘gewone’ -200 met wat aanpassingen. Daardoor was een nieuwe -300 een dure machine voor enkel ‘een paar stoelen extra en een rechte trap’.
Het principe van het verlengde bovendek werd wel als een succes gezien en vormde de basis voor het model -400 en -800 (met uitzondering van de Freighters).

Stretched Upper Deck modificatie
En in dat principe zag KLM wel brood begin jaren ’80. De komst van de -400 zou nog zeker een aantal jaren op zich laten wachten en dus besloot KLM dat alle met CF-6 motoren uitgeruste 747-200s zouden worden gemodificeerd. In de periode eind 1984 tot begin 1986 werden de toestellen PH-BUH t/m PH-BUO, N1295E (PH- BUP), N1298E (PH-BUR) en N1309E (PH-BUT) voorzien van de Stretched Upper Deck (SUD) modificatie.

photo 532799
Bron: Boeing (meerdere findings op internet)

Volgens Boeing leverde de ombouw (150 miljoen dollar voor 10 toestellen) “een toename van 10% in capaciteit met slechts 2% toename in het leeggewicht. Dit betekent extra winstpotentieel, lagere stoelkilometers en 5% lager brandstofverbruik per ASM." (available seat miles (ASM), ook wel uitgedrukt in available seat kilometers (ASK)).
Met het verlengde bovendek nam, als gevolg van aerodynamische verbeteringen van het profiel, het brandstof verbruik 2% af terwijl de economische cruise speed toenam van mach 0.84 naar 0.85. De kosten werden binnen een aantal jaar terugverdiend.

De SUD modificatie pakte goed uit voor KLM, maar werd in de industrie, ondanks commerciële voordelen, niet als een succes beschouwd. Naast de 10 KLM toestellen, werd de conversie allen nog uitgevoerd bij twee UTA (Air France) 747-200’s en twee JAL 747-100BSR, die daarmee de maximale capaciteit van 563 stoelen kregen.

De eerste -300 op de buffer (midden), met daar boven twee originele -200 met GE CF6 motoren (later verbouwd tot SUD) en daar onder twee -200B met PW JT9D motoren (eerste generatie).
photo 532950
Bron: gebruikt in overleg met AirportHistory.org en eigendom van Aviodrome.

Citaat:
Lijst met KLM 747-200SUD en -300 modellen
PH-BUH -200 SUD/SCD “Dr. Albert Plesman” 1997 conversie naar ‘Special Freigher’
PH-BUI -200 SUD/SCD "Wilbur Wright" 1997 conversie naar ‘Special Freigher’
PH-BUK -200 SUD/SCD "Louis Blériot” Static display in Aviodrome
PH-BUL -200 SUD/SCD "Charles A. Lindbergh"
PH-BUM -200 SUD/SCD "Sir Charles E. Kingsford Smith"
PH-BUN -200 SUD/SCD "Anthony H.G. Fokker"
PH-BUO -200 SUD "Missouri"
PH-BUP -200 SUD "Ganges"
PH-BUR -200 SUD "Indus" was in 2004 de laatste KLM SUD
PH-BUT -200 SUD/SCD "Admiral Richard E. Byrd"
PH-BUU -300 SCD "Sir Frank Whittle" was in 1983 de eerste -300
PH-BUV -300 SCD "Sir Geoffrey de Havilland"
PH-BUW -300 SCD "Leonardo da Vinci" vloog 2004/2009 voor Surinam Airways


Dit plaatje is a trip down memory lane. Begin jaren '90, met de 747 als belangrijkste toestel in de intercontentale KLM vloot. Hier zien we 4 model -300 (of -200SUDs, zeg het maar) en 4 model -400 aan de F-pier op Schiphol.
photo 532951
Bron: gebruikt in overleg met AirportHistory.org en eigendom van Aviodrome.

Als de wereld weer normaal is; ga vooral kijken bij de enige nog bestaande -200SUD ter wereld in https://www.aviodrome.nl
Hartelijk dank aan https://www.airporthistory.org voor het verschaffen van prachtige historische informatie en beelden.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Vintage Jet op za 06 nov, 2021 1:16 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2021 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1938
De uitgangssituatie is het oude model van de Revell Jumbo Jet ‘Show-Off’, voor het eerst uitgeven als H-197 in 1974

photo 532963

photo 532965

photo 532966
Zoals te zien: slecht geverfd en veel 'ruimte voor verbetering', zeg maar. Het model is wel compleet en omdat lijm broos wordt in de loop van de jaren is het demonteren best te doen.

photo 532967

Als ik de romp van de Revell 747-200 vergelijk met de romp van de Revell 747-400 (productieruns sinds 1993), dan is er behoorlijk wat verschil op te merken.
photo 532971
Zo zijn het beiden geen ideale modellen, zoals de 747's van bijvoorbeeld Authentic dat wel is. Dus om een aardig lijkende 747-300 te creëren, zal ik van beide modellen de beste onderdelen gaan gebruiken. Het meeste verschil zit hem in de kenmerkende neus van de 747.

photo 532968
De neus van de Revell 747-200 is een fractie te spits. De plaatsing van de cockpitramen echter is in orde, mits de onderkant iets wordt opgevuld. Ook de curve van de bult is prima, waardoor de neus er eigenlijk best prima uitziet. De opliggende panellines zijn niet fraai en zouden eigenlijk allemaal gescribbed moeten worden. Ook de ramen van het bovendek zijn te groot uitgevallen. De print van deze batch van het klassieke model stamt uit 2006, bij een heruitgave ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van Revell (met SAS en BA decals). Dat was heel leuk, maar sowieso een model met veel bramen en flash.

photo 532969
De neus van de Revell 747-400 slaat op een aantal plaatsen de plank mis. Ook deze is te spits, maar heeft een vreemde knik net onder de cockpit. De cockpitramen zitten te hoog en volgen niet goed de lijn van de raamstijlen. Hierdoor gaat een aantal kenmerken verloren. De verzonken panellines en verdere detaillering van de romp is weer stukken beter dan van de oude -200 mal. Ook de vleugels en motoren zijn van prima kwaliteit, maar te kenmerkend voor de -400, dus die ga ik niet gebruiken in dit project.

Conclusie:
Ik ga de neus, buik, wingbox en de vleugels van de -200 gebruiken, in combinatie met het verlengde bovendek, bovenkant romp en de staartsectie van de -400.
photo 532970
Tezamen vormen ze een prima -200SUD! Er lopen wat verkeerde panellines op het verticale staartvlak, maar dat is een kwestie van plamuren. Uiteraard trekt het aan alle kanten (in tegenstelling tot de realiteit is de rompdiameter van de -400 mal een fractie kleiner), maar dat is niets dat niet opgelost kan worden. Hoe? dat is voor een volgende update.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2021 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Geweldig!

Leuk dat je een -300 gaat maken VJ. Dit is voor mij de gedroomde kroon in mijn modelbouwcollectie om ooit eens dezelfde conversie uit te voeren. Maar dat is nu nog te hoog gegrepen dus eerst maar eens -200 maken :wink:

Ik was al benieuwd hoe je de -200 en -400 ging mixen. Je had uiteraard ook alleen de vleugelwortels kunnen uitwisselen. De foto met de schematische schets op de achtergrond geeft inderdaad goed weer dat bij beide modellen de neus niet helemaal klopt. Van de -400 weten de meesten dat wel, maar vaak zie ik modellen van -200's zonder dat daar wat mee gedaan is, wat ik toch zelf wel zonde vind, want ook deze heeft iets wat afwijking (mede veroorzaakt door de verkeerde vorm van het cockpitraampje). En zoals het gezegde gaat, wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht. Dus het valt altijd wel op. Wat ik zelf nog overweeg, is om de neus van één van de -800 modellen te gebruiken als sjabloon. ik weet niet of je die ook in je collectie hebt, maar dat zou je nog kunnen overwegen.

Verder gave plaatjes in je intro. moet je eens kijken hoe mooi "schoon" de F-pier toen nog was. zonder al die airco-units en weet ik veel wat ze er tegenwoordig allemaal opgeplakt hebben. Wat ik zelf ook altijd wel grappig vind om te zien is dat de eerste -400 modellen in het eerste blauwe kleurenschema zijn afgeleverd. Lange tijd dacht ik zelf dat het lichtblauwe kroontje was gekomen bij de introductie van de -400, maar in ieder geval de - BFA en -BFB hadden dat dus niet. Ik zie nu dat er meerdere kisten dat later pas kregen.

Ook leuk hoe je een linkt legt tussen de oliecrisis en de huidige situatie. De combi of het vrachtvervoer heeft voor zowel de KLM als Martinair in deze situaties altijd een belangrijke rol gespeeld in de overlevingskansen van beide maatschappijen.

Succes met deze ombouw. De vraag blijft nu natuurlijk wel of je ook een -400F gaat bouwen van de restanten? Of een VC-25A :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2021 16:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Leuk project weer! Welke decals heb je gebruikt waarvan nu nog restanten te zien zijn op je -200? De standaard Revell kit (niet de cutaway) had als registratie PH-BUA en naam 'Mississippi'.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2021 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1938
FokkerFan schreef:
Lange tijd dacht ik zelf dat het lichtblauwe kroontje was gekomen bij de introductie van de -400, maar in ieder geval de - BFA en -BFB hadden dat dus niet. Ik zie nu dat er meerdere kisten dat later pas kregen.

De vraag blijft nu natuurlijk wel of je ook een -400F gaat bouwen van de restanten? Of een VC-25A :wink:

photo 533346
Bron: internet (open source) en het is in kleur opgenomen in het prachtige boek: 'The Grand Lady 'Classic' (van Stichting Farewell).

Dit is de aankondiging van de 'nieuwe kleuren' in 1991. De eerste kist was de PH-BUU, de eerste -300. Alle hiervoor afgeleverde -400s hadden dus het oude schema met het tweekleurige logo. Het heeft tot ongeveer 1996 geduurd voor alle toestel waren omgekleurd. De eerste 8 Boeing 747-400s ('Alpha' tm 'Hotel') zijn vóór die tijd afgeleverd en dus in de ouden kleuren. Tot mijn verbazing zie ik dat ook de 'India' en de 'kilo' in de 'oude kleuren zijn afgeleverd en dat was in mei en september 1991, dus na de introductie van het nieuwe blauw. De 'Lima' was in december 1991 de eerste -400 die af fabriek werd afgeleverd in de nieuwe kleuren. Overigens werden voor het overspuiten van de hele kist (wat meestal eens per 5 jaar gebeurd) de logo's op de staart al snel vervangen door de enkelvoudige blauwe uitvoering.

https://abpic.co.uk/pictures/model/Boeing%20747-406M
https://www.planespotters.net/photo/779 ... g-747-406m
https://i.pinimg.com/originals/5f/b1/b5 ... c238b8.jpg

En of ik ooit een -400F ga bouwen? Dat zit wel in de planning! Ooit... niet met de restanten maar een keer een authentic model of in elk geval iets dat perfect op een 747 lijkt. In de laatste beschildering natuurlijk. Mogelijk bij het echte vertrek van de 747 uit Nederland.

TheFlyingDutchman schreef:
Welke decals heb je gebruikt waarvan nu nog restanten te zien zijn op je -200? De standaard Revell kit (niet de cutaway) had als registratie PH-BUA en naam 'Mississippi'.

De decals van 'Draw', dezelfde die ik nu ook ga gebruiken. Toen werden ze nog uitgegeven met een blauwe band. In 2008 bracht ik ze op zonder set en sol en zonder te lakken. Zie hier wat de vitrine dan doet met je model... Dit keer zal ik het beter afwerken ;-)

En dan de update van een weekeind scriben en schuren...

photo 533343
Dit was de beginsituatie.

photo 533345
De -400 staartsectie is een fractie kleiner in diameter, dus heb ik een stukje van de -200 ertussen gezet. Hier steken de delen nog iets uit.

photo 533340
Inmiddels zijn de lijnen gescribed en lopen ze door waar dat moet en is alles vlak geschuurd. De lijntjes van de cargo luiken heb ik juist dichtgemaakt, want daar komen die mooie 3D decals voor in de plaats. De laatste verfresten zullen weggaan als ik de naad wegwerk na het verlijmen van de beide romphelften.

photo 533341
De opening van de side cargo door. Het lijkt taps toe te lopen, maar dat is het effect van de lens. Ook de openingen in de onderkant van de romp, waar de PE van de airconditioning units gaat komen heb ik inmiddels uitgezaagd. De raampjes loop ik nog een keer na met een vijltje (zie ik nu).

photo 533342
En de beide helften zo als het er nu voorstaat. Veel werk en weinig zichtbaars nog. Volgende week ga ik de openingen van de cutaway verder uitzagen, afhankelijk van welke delen van het interieur zichtbaar gaan worden. Het zagen en schuren is nog niet gedaan!

Ook zal ik de cockpitramen verder uitwerken. Want zoals je terecht zegt: "wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht!"

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2021 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1938
Vorige week was ik hier gebleven:

photo 533344
De beide kits wringen hier en daar. De rompdiameter van de -400 kit is een fractie kleiner en dat is aan de onderkant opgelost. Maar aan de voorkant loopt deze juist weer iets breder uit. Of beter gezegd: de wanden naar het upper deck van de -400 kit lopen iets meer verticaal, dan van de -200 kit. Aan de gesloten kant heb ik ze recht verlijmt, waardoor aan de kant van de cutaway de aansluiting mank gaat. Uiteindelijk komt dat goed, doordat het merendeel van het styreen toch zal verdwijnen voor de openingen in de romp. Maar als dit geen cutaway model was, dan zat hier een uitdaging.

photo 533730

photo 533727
De raamdecals heb ik gekopieerd en op hun plaats geplakt. De ramen moeten verder naar achteren uitgesneden en het vooruit moet dieper doorlopen. Daarentegen moet de zijkant juist iets worden opgevuld om de kromming onder de ramen te verkrijgen.

photo 533728
En na de verlijmen, plamuren en schuren ziet het er zo uit. De cockpitramen lijken wel oké zo. Ik denk dat ik verder niets doe aan de neus zelf.

photo 533729
En zo staat ze er bij na het weekend. Alle openingen zijn nu uitgesneden en beide romphelften zijn zo goed als klaar. De volgende stap zijn de ruimtes voor het landingsgestel en natuurlijk de cabine. Dat laatste zal een flinke klus worden...

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2021 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het zal zeker een puzzelwerkje zijn in het begin om het allemaal goed te krijgen. Het zit er zo wat mij betreft al een stuk beter uit. Ik de denk dat je aan de neus (alles onder het cockpitraam) verder weinig hoeft te doen inderdaad. Wel zou ik kijken of de contouren boven de cockpitramen je diagramtekeningen volgen. De -400 kit slaat daar de plank redelijk mis zoals je weet. Ga je een raamdecal gebruiken of ben je nu de voorbereidingen voor een transparant cockpitaam aan het doen?

Vintage Jet schreef:
De eerste 8 Boeing 747-400s ('Alpha' tm 'Hotel') zijn vóór die tijd afgeleverd en dus in de ouden kleuren.


Dit en het stukje in het krantenknipsel over updates tijdens korte onderhoudsbeurten verklaart dus waarom de decalset van Revell voor de -400 het staartlogo alleen lichtblauw is en dat op de motoren het tweekleurige logo. Overigens behielden de -300's nog lange tijd hun aluminium buik. Dit is volgens mij pas veel later grijs gespoten. Vreemd genoeg liet de KLM de motoren wel ongemoeid, die heb ik althans nooit in het grijs gezien. Ben je er al uit welke versie je zelf gaat maken?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2021 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Zo, wat een verbouwing is dit! Erg gaaf. En zo'n conversie geeft toch veel voldoening als het uitkomt en klopt, dat is het leuke eraan! Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1938
FokkerFan schreef:
Wel zou ik kijken of de contouren boven de cockpitramen je diagramtekeningen volgen. De -400 kit slaat daar de plank redelijk mis zoals je weet. Ga je een raamdecal gebruiken of ben je nu de voorbereidingen voor een transparant cockpitaam aan het doen?
Ben je er al uit welke versie je zelf gaat maken?

Hoi Ingmar,

Tja, die outline is nog niet helemaal perfect.

photo 533877
Door de stand van de lens vertekent het iets (met het oog lijkt het beter). De cabineraampjes zitten namelijk wel op de juiste hoogte. Ik had al het gevoel dat het cockpitraam te groot was. Ik heb de maten van de AA decals gevolgd. Mogelijk breng ik nog een dun strookje aan in de bovenkant van de raamstijl om het allemaal iets omlaag te brengen. Echter, ik heb geen alternatieve (kleinere) decals beschikbaar. Op het oog klopt het wel, of zien jullie dat anders? Het plan is een nieuw transparant te maken en daaroverheen decals met alleen de outline van de cockpitramen.

De uitvoering die ik ga maken is die van de poster (eerste afbeelding): zoals ze werden afgeleverd (al dan niet na conversie) medio jaren '80. De cabine krijgt ook dat tijdsbeeld (de nadagen van het 'tulip' motief) . Daarna werd alles blauw en dat is een beetje saai. Juist de contrasterende kleuren vind ik interessant.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk dat je het interieur hergebruikt. Dat was me nog niet duidelijk.

Ik denk dat je decals voor de raamomlijsting prima kan aanhouden. Wat mij voornamelijk stoort aan de -400 kit is het stuk boven de ramen. Dat is te vlak. Zelf vind ik dat Mark dat goed heeft gedaan met zijn -400: Martinair 747-400BCF

Zie ook de pagina ervoor voor hoe het was.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement