Nou de curved tape heeft geen goede diensten bewezen, deze brouw:
Dat was keurig geseald met aqua gloss, dat doorgaans heel hard is. De onderlaag liet los, mogelijk als gevolg van oplosmiddelen in de lijm van de tape. Anders kan ik het ook niet verklaren. Dus door met enkel de gele tape...
Overigens repareer ik dit wel als het wit klaar is, dan hoef ik niet nog een keer de metallics af te plakken. De exhaust maak ik in een later stadium semi mat.
De motoren waren dus een uitdaging en sommige lagen heb ik twee of drie keer gedaan voor het op orde was.
Uiteindelijk bleek het beste effect te ontstaan met een 'mist' van Alclad 119 'Airframe Aluminium'. En tip van Malair, die hier goede diensten heeft bewezen. ALC119 is mij sowieso heel goed bevallen, ook in vergelijk met Inspire Chrome. Het is wat dieper van kleur, glanst minstens zo goed en is nog dunner op te brengen. Inspire Chrome is minder geschikt voor zeer dunne lagen, omdat het door de dichtheid van metaaldeeltjes zeer snel dekt.
En dan de test met de flaps in positie. Alles zit nog los voor het spuiten van de KLM kleuren, maar het concept dat ik voor ogen had werkt.
VJ