fvdm schreef:
Dit zit er wel heel erg fraai uit. Het spuitwerk glimt je ook tegemoet, je kunt er denk ik je haar in kammen. De uitgeschoven flaps en slats zijn een prachtige toevoeging.
Het is wel jammer van de tegenvaller met de verf maar dat zul jij vast wel netjes oplossen.
Hoi fvdm, Uiteindelijk zal alles goed komen, behalve dan het haren kammen... dat is voor mij echt verleden tijd
Voor ik de metallics aan de staart herstel, zal ik eerst het wit afronden. Als dat is uitgehard, dan ga ik daaroverheen afplakken voor de laatste glimmende details, zoals de reverser deuren en de tweede ring rond de inlaat.
Om de iets opliggende spar frames rond de engine pylon meer diepte te geven, heb ik ze een beetje preshade gegeven.
Citaat:
"Banjo" structureOp een tri-jet moet de staartmotor ver naar achteren worden gemonteerd, zodat een eventueel gescheurde turbineschijf die buiten de motor komt, de staartconstructie niet beschadigt. Overigens gebeurde iets vergelijkbaars toch in de Sioux City crash in 1989.
https://nl.wikipedia.org/wiki/United_Ai ... vlucht_232In de pylon voor de motor zitten 4 spar frames, die de vorm hebben van een banjo. Deze ondersteunen de horizontaal naar achter stekende pylon spar, die boven de motorconstructie is aangebracht en waar de motor aan hangt.
De COM antenne op de romp is vervangen door één van PE. Hier is de donkerblauwe cheat line al gespoten 50/50 mix tussen Tamiya X14 en XF-8.
En het dak Xtra 302. Nu niet teruggebracht met wit, maar de meest nauwkeurige benadering van PMS 2985 (geen definitie van het 'oude' KLM blauw, maar mijn inschatting).
Deze D-check is bijna klaar. Wat nog volgt is het landingsgestel. Maarrrrrr.... zoals op de achtergrond te zien is, kwam er een klein tussendoor projectje langs, waar ik geen weerstand aan kan bieden. Dus over naar de Gooney Birds!
VJ