Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2020 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Dank, leuk dat jullie hem ook mooi vinden! Ik ga hem laten drukken in A3 of misschien zelfs A2 formaat. Voor nog geen twee tientjes heb je een mooie print in een koker thuisgestuurd.

Gisteren was het om twee redenen feest. Ten eerste had ik een sollicitatiegesprek op een leuke basisschool en werd ik diezelfde middag nog gebeld met het nieuws dat ik aangenomen was, en waar ik dus na de zomervakantie aan de slag ga. Ten tweede kwamen eindelijk de decals binnen!

De decals van F-DCAL zijn mooi strak gedrukt maar zijn helaas duidelijk niet ontworpen op de S&M kit. De rood-wit-blauwe decal op de staart paste echt niet goed op het roervlak en ook de donkerblauwe driehoek op de neus met daarin het zwarte anti-weerkaatsingsvlak voor de cockpit paste voor geen meter. Deze delen heb ik dus geschilderd.

Scherpe ogen zullen zien dat mijn model niet helemaal klopt: de afstanden van de blauwe band t.o.v. de ramen t.o.v. de blauwe sierstreep langs de aluminium buik zijn wat te groot. Het aluminium loopt kennelijk niet ver genoeg naar boven door op de romp van mijn model. Het was enorm lastig om dit alles uit te lijnen op een romp waar werkelijk geen enkele paneellijn o.i.d. in te vinden is. Ik vind het eigenlijk niet zo erg en vind het best een sierlijk modelletje worden!

Het plakbandje op de neus houdt de antennedraad strak tot de secondelijm is uitgehard.
photo 506472

Wat er nog moet gebeuren:

- kleine details als navigatielichtjes en een paar kleine decals
- de KLM 40 jaar decals achterop de romp (daar wacht ik nog op)
- propellers vastzetten
- aflakken, al moet ik even testen wat de aluminiumfolie doet als het gelakt wordt, zou weleens lelijk dof kunnen worden

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2020 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan :brouw: .

De uitdagingen met de decals heb je netjes opgelost, panel lines zijn echt handige hulpjes bij het aanbrengen. Je hebt een leuke kist neergezet in een tempo waar ik een beetje jaloers op ben. Nu nog even de puntjes op de i, maar dat gaat zeker ook in orde komen!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2020 18:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Beste Jelle ,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan ..
Het is een mooi model aan het worden, wat betreft dat aflakken hoef je niet te vrezen dat het minder gaat glimmen...tenzij je matlak gebruikt :lol:
Deze is gelakt met acryl Humbrol clear..
[url=https://flic.kr/p/2h1Fote]Afbeelding


Succes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2020 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Ik heb zojuist letterlijk hardop: "Wauw!" gezegd (waarop mijn vrouw vroeg wat er was ;-) ). Dit begint echt een pareltje te worden. En natuurlijk gefeliciteerd (ik pb je even).

:brouw: VJ

ps, Jan: de Dart-Dak mag er zeer zeker wezen! Toch een kleine bijdrage aan de BB Gooneybirds?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2020 12:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan in ieder geval.
Zoals al gezegd bleef ik dit model volgen omdat ik erdoor werd getriggerd en je hebt hier ook wat moois neergezet tot op heden en dat met een model als dit.
Maar wat heeft een Viscount spuuglelijke motoren zeg.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
De laatste loodjes duurden wat langer dan gepland. Ik bestel vaak zelfontworpen decals bij drukkers in het buitenland, vaak ook om door te verkopen, wat een mooie manier is om je eigen unieke details of kleurenschema's aan te brengen op modellen maar ook wat zakgeld (meer is het niet hoor) over te houden om af en toe wat hobbyspul aan te schaffen.
Helaas was de laatste zending vanuit Finland verloren gegaan in de post, maarja, na hoeveel weken accepteer je je verlies en bestel je de boel opnieuw? Het ging om vrij veel geld... Gelukkig was Mika van Arctic Decals schappelijk en hebben we na twee maanden de bestelling opnieuw gedaan. Toen had ik eindelijk de embleempjes waar ik voor de Viscount nog op wachtte! (de KLM 40 jaar emblemen).

Hierbij de eindfoto's. Ik ben heel tevreden met het resultaat, en vind het leuk dat ik het heb aangedurfd om driekwart van het model met BMF te beplakken. Het resultaat is voor mij, op de onderzijde na, acceptabel, maar ik zou het niet snel weer doen in deze schaal. Ik zie op dit forum hele mooie dingen gebeuren met de nieuwste metallics in verfvorm, en daar moet ik me ook eens aan gaan wagen.
Zoals Carvair/Jan hierboven al liet zien met z'n mooie Dakota was de blanke lak over de BMF geen enkel probleem, sterker nog, ik vind dat het een meer realistische glans heeft opgeleverd.

Ook ben ik blij dat ik eindelijk weer een model heb afgerond, ik heb een aantal jaar weinig tot niet gebouwd en ook nu staat het op een heel laag pitje, maar ik merk dat ik er toch nog steeds heel veel plezier uit haal, mede door dit forum. Bedankt voor het volgen en de mooie reacties!

photo 514847
photo 514846
photo 514844
photo 514843
photo 514848

Jan Olieslagers was een Vlaams luchtvaartpionier die ook veel aan motorracen deed en daarnaast in WO-1 een niet onverdienstelijk gevechtspiloot was in de Belgische luchtmacht.
photo 514849
photo 514850
photo 514851
photo 514845

En met z'n motorgenoot, de Fokker F-27 Friendship die ik al minstens 10 jaar geleden gebouwd heb:
photo 514852


groetjes,
Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hele gave Viscount is dat geworden Jelle! Leuk vergelijk ook zo met de Friendship (bijna de zelfde revolutionaire motoren). Ook de metallics komen mooi tot hun recht. En de uitlijning van de cheat-lines langs de ramen...ach, minor details. Het is een schitterend tijdsbeeld geworden met die 'KLM 40 jaar' jubileum emblemen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2020 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi resultaat Jelle, de aanhouder wint.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 7:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Erg leuk model geworden Jelle! Alleen jammer dat je het mooie geluid van de darts niet kunt horen.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 8:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi model geworden, Jelle :brouw: . En succes met je nieuwe baan (en beroep).

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement