Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
De maand is bijna om en op de valreep toch nog een update. Eindelijk zijn de nieuwe decals van F-DCAL binnen. Het was het wachten waard: de vernieuwde versie (mei 2020) van de decals van de delivery beschildering. Met zwarte registratieletters voor onder én boven de vleugel. Op de oude set waren de letter voor boven op de vleugel blauw, maar in feite had alleen de PH-BUE blauwe registratieletters (reden onbekend).

photo 511660
Dus heb ik de juiste verf proberen te mengen: 3x wit versus 1x blauw was een fractie te donker, in de uiteindelijke verhouding heb ik 20% Tamiya X-14 gemengd om de juiste baby blauw te krijgen.

photo 511658
En dat was vooral nodig om het staartdeel te spuiten. Daar zit veel reliëf (altijd lastig met decals) en het zijn natuurlijk generieke decals, dus aan de kop en de staart moet het sowieso passend gemaakt worden en dus is die delen spuiten een prima oplossing.

photo 511659
En de cheat-line is aangebracht. De kleine correcties heb ik hier ook al gedaan, alleen moet ik nog even goed kijken naar de neus, want daar sluiten de twee kleuren blauw nog niet goed aan. De wit/blauwe omlijning van de deuren ga ik separaat aanbrengen, net als de overige details. En wat dat aangaat is de set van F-DCAL behoorlijk gedetailleerd uitgevoerd.

Kortom; de komende dagen (zal wel weken worden ;-)) ga ik de queen afronden!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ik kan niet wachten. Hoe is de passing van de vleugels? Moet je aan de plamuur?

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hoi Lex,

Ik was ook wel nieuwsgierig, dus ik heb even gepast:

photo 511696

photo 511695

Tja, de vleugels passen er goed in. Er blijft wel een kier zichtbaar. Mogelijk dat eenmaal verlijmt de kier nog kleiner kan zijn, maar je ziet het wel. Zal er nog even een nachtje (of een paar ;-)) over slapen wat ik daar mee ga doen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2020 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Weer een keurig stukje werk, knap gemengde verf en netjes aanbrengen van de decals. Waarschijnlijk wel een uitdaging voor de aansluiting van de vleugels aan de romp, een van de redenen dat ik er niet happig op ben ze na het spuiten aan te brengen.
Jouw kennende komt dat ook wel weer in orde :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul, 2020 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
En ik heb buiten het bijwerken nog een 'maar'

De vleugel loopt door tot aan de romp, op je model is het nu belly grijs. Maar we kunnen nu ook met z'n allen het daar gewoon niet meer over hebben. Ik snap dat het wel een ding is om die klus op te pakken, zeker met die mooie vleugels met al dat losse grut. Aan de andere kant, je hebt tot zover voordeel gehad van de losse vleugel en nu ook nog voordeel met het afplakken van de romp om er daarna echt aan te moeten geloven.

Don't shoot the Messenger :roll:

https://secureservercdn.net/160.153.137 ... G_4845.jpg

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op di 07 jul, 2020 22:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Foto omgezet naar link ivm te groot


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2020 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
ph-adk schreef:
En ik heb buiten het bijwerken nog een 'maar'.... Ik snap dat het wel een ding is om die klus op te pakken


Challenge excepted.

photo 512226
Lokaal afgeplakt met dat meebuigende tape. Dat heeft als bijkomend voordeel dat het geen oplosmiddel doorlaat. En de Alabastine autoplamuur is prima geschikt voor dit klusje, maar het oplosmiddel is wel heel agressief en komt soms door standaard gele tape heen.

photo 512227
Afgeplakt. Voor het schuren heb ik het weer (iets ruimer) afgeplakt, nu wel met geel tape.

photo 512225
Na het schuren blijft er een kleine rand over waar de verf hersteld moet worden.

photo 512228
En de herstelwerkzaamheden zijn, wat het grijs betreft, prima met een klein kwastje te doen. Morgen ga ik de rest afplakken om de coroguard verf te spuiten. Dat is met metallic wel zo mooi.

Je hebt gelijk Lex; het voordeel van de vleugels nog niet te monteren was groot bij het decals aanbrengen. En het weegt op tegen het wegwerken van de naadjes op het eind, terwijl het nu wel kwetsbaar is allemaal. Het is een secuur klusje, maar wel te doen op een avond.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2020 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
"The brave do not live forever, but the cautious do not live at all"

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2020 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
haha, thnx voor de aanmoedigingen ;-)

photo 512282
Alles chirurgisch ingepakt en voorzien van een klein zwart randje. Om de overgang met het bestaande alu niet te hard te maken heb ik dat niet afgeplakt en probeer is een de overgang met een nevel 'zacht' te maken. (dit is de onderkant)

photo 512283
En hier de bovenkant na het sprayen van X331 'Corrogard'. Een verf die alleen mooi door de AB vloeit als je hem plompverloren verdunt met de thinner van de bouwmarkt...

photo 512281
En het resultaat, met de zijkanten weer open!. Helaas zie je een klein beetje van de overgang in de licht grijze verf (kleurverschil dat blijkbaar ontstaat tussen spuiten versus met de kwast). Je ziet ook een kleine overgang in de corrogard nabij de romp. Vooral onder deze hoek valt dat op, dus ik ga het lekker bij laten. Nu het landingsgestel er onder en dan maar hopen op een zonnige dag voor een paar buitenfoto's!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2020 0:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Nou VJ das weer een blommige :mrgreen: erg strak weer en super genoten van je bouw.
Dat laatste stukje was ook weer netjes opgelost En ik ben heel benieuwd naar de eindfoto’s!

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2020 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
‘De Mississippi’ is klaar. Geregistreerd als PH-Boeing Upperdeck Alpha, was het bijna vijftig jaar geleden de eerste Boeing 747 in de KLM vloot. Nu nemen we afscheid van de Boeing 747, maar bedenk daarbij dat de huidige 747 alleen op detailniveau afwijkt van de eerste exemplaren en dat vijftig jaar vóór aflevering van de PH-BUA de KLM net de Fokker F3 in gebruik had genomen op de lijndienst naar Londen en Hamburg… In de eerste vijftig jaar van een open cockpit, een 240pk zuigermotor en vijf passagiers naar de 747 Jumbo.

photo 512589
PH-BUA in 1976 tijdens de landing op LAX.

Citaat:
Boeing 747-206B Constructienummer 19922 (serienummer) 96 (lijnnummer)
- 13 december 1970: eerste vlucht
- 16 januari 1971: overdracht aan KLM (PH-BUA)
- 15 februari 1971: eerste KLM lijndienst met de BUA op New York
- 06 november 1971: eerste KLM lijndienst met de BUA op Curacao
- 25 november 1971: kaping

- 10 november 1989: uit KLM dienst. Het toestel maakte 16.600 vluchten voor de KLM en maakte daarbij 70.000 vlieguren.
- 25 oktober 1989: overdracht aan America West Airlines (N531AW)
- 29 juni 1992: uit dienst van America West Airlines en tot 1995 geparkeerd op Las Vegas airport, samen met de voormalige PH-BUB, PH-BUC en PH-BUD. Er is daarna niet meer mee gevlogen, op een laatste ferryvlucht naar Kingman Municipal airport, Arizona na.
- 1996-2003 gesloopt op Kingman.


photo 512588
Als N531AW in november 1991.

photo 512577
Het is grappig dat in 1999 de restanten van het originele toestel steeds meer gingen lijken op mijn model!
Deze restanten werden begin 2000 gebruikt voor anti-terrorisme oefeningen.

photo 512583

photo 512582

photo 512584

photo 512579

photo 512581

photo 512578

photo 512587

photo 512580

photo 512586

photo 512585

Dat was hem. Ergens in mijn achterhoofd bestaan plannen om dit zelfde nog eens te doen, maar dan met een model -300M met cargo in het achterste compartiment.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement