Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2020 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Hij is mooi geworden! Je eerdere problemen zie ik op de foto's helemaal niets meer van terug. Het was in ieder geval een leuk verslag en voor mij handig om te volgen voor de aanstaande -700 en -800.

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2020 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hele fraaie bouw geworden. Tegenslagen mooi overwonnen. En door de tegenslagen is het ook een leerzaam verslag geworden!
complimenten. Een om trots op te zijn.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2020 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Iedereen bedankt voor de vriendelijke commentaren. Het uitgebreid beschrijven van mijn fouten dient niet alleen een therapeutisch doel :mrgreen:, maar ik hoop ook dat anderen ze dan kunnen vermijden.

Jelle was zo vriendelijk mij te voorzien van 2 setjes vleugel belijning en opbouwende kritiek over wat gemiste details. Dit heb ik nog toegevoegd en is zichtbaar op onderstaande foto. De 2 kleine witte rondjes zitten een stuk te ver naar voren, ik was te gefixeerd op de onderlinge afstand. Daardoor verloor ik de positie op de romp uit het oog. Target fixation noemen ze dat geloof ik in de militaire luchtvaart :) . Gezien de slechte ervaringen met decals verwijderen en opnieuw spuiten bij dit project heb ik het gelaten voor wat het is.......

photo 502097


Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Mooi resultaat, Sjaak. En vind de leermomenten ook het interessantste, vooral die van een ander :mrgreen:.
Zou 'm graag even live willen aanschouwen maar er schijnt iets aan de hand te zijn.
En nu? Nog een 737 erachteraan of weer terug naar de enige echte schaal?

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Thanks!
Momenteel is nr. 2 in aanbouw, die wordt met ingetrokken landingsgestel op een standaard gebouwd voor het bureau op het werk (als ik na deze crisis nog een baan/werkplek heb :? ).

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Jaaa, beter zo! Heel mooie toevoeging aan deze KLM groepsbouw :brouw: en wat je werk betreft: sterkte en succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2020 10:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Shake schreef:
...als ik na deze crisis nog een baan/werkplek heb :? ).


Twijfel daar niet aan Sjaak!

Als ik om mij heen zie hoe flexibel en innovatief collega's zich aanpassen aan de soms bizarre omstandigheden waarin de luchtvaart verkeert, dan kan ik maar één conclusie trekken: we komen hier sterker uit. Luchtvaart zal de wereld blijven verbinden. KLM maakt daar al 100 jaar deel van uit en dat zal blijven doen omdat onze klanten dat willen. Ook na de crisis zal er een markt zijn. Ook is er de politieke wil om de KLM groep te laten overleven (NOW and forever zal ik maar zeggen :wink: ). Net zoals we hier op het forum regelmatig het verschil zien tussen mensen die een fout direct naar de vuilnisbak zenden en mensen die doorzetten en er toch een succes van weten te maken, zoals jij in dit draadje heb laten zien Sjaak.

photo 502496
Hierbij een passend voorbeeld. Met bijna de gehele 737 vloot voor langere duur aan de grond is er een tekort aan engine covers. Deze even briljante als effectieve oplossing komt bij Transavia technische dienst vandaan en krijgt navolging over de hele wereld. Met zulke collega's heb ik alle vertrouwen in de toekomst. Hoe groot de uitdaging momenteel ook is.

stay safe
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2020 12:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Tja weer een zwembad tekort dit voorjaar :( en ik wilde er nog 1 voor op het balkon....
Maar zoals VJ al schreef het komt ergens goed en we zullen ons weer even opnieuw moeten uitvinden op bepaalde vlakken :wink: en tot die tijd lekker blijven bouwen :brouw:

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2020 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dank voor de positieve commentaren, zowel voor wat betreft de bouw als de situatie waar we nu met zijn allen in verkeren.

Mijn commentaar was wat cynisch bedoeld, voor de nabije toekomst maak ik me geen zorgen. Eerst maar de virus uitbraak onder controle krijgen dan zien we wel verder. Ik denk echter dat de impact op de economie heel fors zal zijn en dat heeft ongetwijfeld zijn weerslag op de luchtvaart in zijn geheel.
Voorlopig zijn we nog wel even aan het (thuis)werk. We zijn in rap tempo KLM motoren aan het klaar maken om lease motoren onder de vleugel vandaan te halen, dat scheelt fors in de uitgaven.

Wat de betreft de flexibiliteit zit het inderdaad wel goed en wat een creatieve oplossing voor de engine covers :brouw: .

Gr. Sjaak (die vandaag weer een dag in de tuin gaat klussen :mrgreen: )

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2020 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Heel gaaf model, daar kun je trots op zijn. Ik vind vooral het herstellen van het blauw noemenswaardig, dat was een beste tegenvaller.

:brouw:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement