Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Almost there....
Van de week de decals afgemaakt, alleen de neuswieldeuren nog niet. Ik hoop dat Arjan nog iets te weten komt. In het slechtste geval zie ik hem volgende week op Oost op het platform :? (edit, de BXA, niet Arjan :oops: .), deze week werk ik in ieder geval thuis.
Verder de motoren er onder gehangen, de stabilo's erop gezet en de antennes wit gespoten en gemonteerd. Kortom, bijna klaar. Iemand nog een advies voor de eindlaag? Ik neig zelf naar de satin van Alclad.

photo 500727

photo 500726

photo 500729

photo 500723

photo 500724

photo 500725

en nog een kier wegwerken bij de aansluiting van de pylon.

photo 500728

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Als je op Airliners.net zoekt op categories ---> 'nose close ups' is het gewoon te vinden hoor!

https://www.airliners.net/search?regist ... lay=detail

XA-301 dus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ah, die zoek opdracht had ik nooit bedacht, super!

Bedankt :brouw:

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2020 8:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Graag gedaan!

Ik mis wel nog wat belijning op de vleugels, toch? Nu is alleen de fuel frost area van de brandstoftanks omlijnd. De no-step lijnen horen tot ongeveer een meter voor de winglet begint door te lopen, in ieder geval wel bij KLM.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
En klaar!

Weinig eindfoto's omdat er niet erg veel verschil is met de foto's uit de vorige post.

Naadje bij de pylon weggewerkt.

photo 501091

Vrachtdeuren ingelijnd, deze waren ook meegeleverd als decal maar die liepen niet gelijk met de panel lines, hiervoor heb ik de Flory wash gebruikt.

photo 501089

Overzicht foto.

photo 501090

En in de vitrinekast met wat KLM 100 spulletjes.

photo 501088

TheFlyingDutchman schreef:
Ik mis wel nog wat belijning op de vleugels, toch? Nu is alleen de fuel frost area van de brandstoftanks omlijnd. De no-step lijnen horen tot ongeveer een meter voor de winglet begint door te lopen, in ieder geval wel bij KLM.

Daar heb je helemaal gelijk in, deze belijning zit echter niet bij de Draw set en ik heb deze fijne lijntjes niet als losse decals. Spuiten durf ik me helemaal niet aan te wagen, dus ik laat het maar zo.

Iedereen bedankt voor de tips en het kijken, graag tot ziens bij het volgende project :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Prachtig, strak model geworden! Knap dat je ondanks de tegenslagen door hebt gezet en in vrij korte tijd iets moois hebt gebouwd.
Vooral de aluminium gespoten delen op de vleugels vallen me op. Tof kleurtje en in de juiste vormen en plekken; mooi!!

Ik heb nog een paar suggesties ter afwerking. Kijk maar of je er nog iets mee doet of het model lekker in de vitrinekast laat staan. Ook nu al staat ie er super bij!

- anti-collision lights op dak en buik
- enkele andere kleine antennetjes en bobbeltjes toevoegen op het dak, vooral ter hoogte van de voorste deuren zitten wel wat kleine dingetjes en dangetjes. Ik gebruik daar zelf altijd gewoon drupjes verf voor of, als het vierkant moet, een heel dun geschuurd stukje evergreen strip. Geef je model echt een hoop extra's!
- wat shading in de flaplijnen en de naad van de straalomkeerders zoals je bij de vrachtdeuren hebt gedaan. Bij het wegvegen van het overschot, doe dat dan met de 'luchtstroom' mee en laat streepjes residu lekker zitten om verwering na te bootsen.
- ik heb nog wel flink wat vleugelbelijning in de reservedoos zitten die je zelf op maat kunt knippen. Als je interesse hebt PB je je adres maar.

groetjes,
Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hi Jelle,

Dank voor de complimenten en je opbouwende suggesties! Je indruk dat het een snelle bouw was klopt echter niet helemaal, toch een half jaartje mee bezig geweest :mrgreen: .

-Anti-collision lights ben ik helemaal vegeten, goed punt.
-Na je antwoord de foto's nog eens bestudeerd en ik zie alleen ter hoogte van het eerste pax raampje een klein wit rondje. Verder lijkt Zvezda keurig alle antennes te hebben meegeleverd, of zie ik iets over het hoofd?
-Ik heb getwijfeld over de shading. Daarbij dacht ik aan de hele kist zoals ik dat in 1/72 doe. Gezien de schaal en het goed schoonhouden van de toestellen heb ik hiervan af gezien. Jouw voorstel om het bij de flaps e.d. te doen voegt zeker wat toe. Zelf niet eens aan gedacht om het gedeeltelijk te doen, teveel gefocust op mijn standaard schaal vermoed ik :oops: .
-Voor de vleugelbelijning, zie PB :brouw:

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Op deze foto is te zien wat ik bedoel: een paar witte en gele dingessen.

https://www.airliners.net/photo/KLM-Roy ... fY9z/mtzvP


Lijntjes komen jouw kant op! (voor de toevallig meelezende politie-bot: ik ben geen online cokekoerier)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat is i.d.d. klein spul :shock: , een klein beetje aantippen met de kwast moet wel voldoende zijn.
Dank voor de info, ga het morgen even doen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke Zwaan geworden Sjaak. Ik heb er geen verstand van, maar was wel leuk om te volgen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement