Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Waarschijnlijk ken je de buddy build "General aviation" nog wel, ik kan je de build van Thiery aanbevelen om de valkuilen van deze kit te ontwijken. Deze kit is tot een mooie Piper te bouwen maar heeft wel wat aandacht nodig, met name de bevestiging van de vleugel en het landingsgestel vragen wat (extra) aandacht.

Succes met de bouw :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2020 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Afgelopen Woensdag heb ik een bestelling van de Luchtvaart Hobbyshop binnen gekregen.

In het pakketje zat:
1x LF Models Sikorsky S.51
1x LF Models Sikorsky S.51 decals
2x Heller Saab 91 Safir
1x Saab 91A Safir resin nose
1x Saab 91 Safir canopy

en

1x CMK Fouga Magister Seats (2 seats)

photo 498094

Deze stoelen ga ik gebruiken ter vervanging van wat er in de kit zit. Komende week zal ik ook weer een stukje verder met dit model gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2020 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke goodies. Ik heb de LF-decals voor de S.51 ook besteld (en binnen) en nog geen 2 dagen later vond ik in Sneek de S.51 van LF models ook nog. Wil de PH-HAA ervan maken. De voorloper van de Jezebel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 1:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik ga van de LF models kit van de S.51 ook de versie maken van de "Stichting voor Hefschroefvliegtuigen", de PH-HAA die later naar de MLD ging en de naam 'Jezebel' kreeg.
De versie met registratie PH-HAA zal ze, zover ik er al op heb kunnen studeren, de kleurstelling metallic grijs en metallic oranje/rood in de Sikorsky motief.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk filmpje (even op de S-51 klikken):
http://in.beeldengeluid.nl/kanaal/1658-helikopters/1663-nederlands-eerste-hefschroefvliegtuig

Deze staat op het www
photo 498121

En hieronder is dezelfde foto, maar volgens mij duidelijk ingekleurd. Of dit de echte kleuren zijn? Het is in ieder geval (metallic) grijs/aluminium met (metallic) oranje-achtig.
photo 498120

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:wink: Dat filmpje had ik ook al gevonden, zullen we niet teveel weggeven René. Ik wil van de Sikorsky S.51 ook nog een bouwverslagje kunnen maken. Ik heb een aantal filmpjes gevonden, waaronder die jij mij nu laat zien, en een aantal foto's, kleur en zwart-wit. En ik wil mijn verslag met een beetje geschiedenis kunnen beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Is goed :oops:

Back to KLM Piper....

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2020 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 498389

photo 498388 photo 498387

photo 498390

Gisteravond een stukje verder aan de Piper gefröbelt. Eerst begonnen met een paar kussens maken om het zitvlak van de vervangende stoeltjes. Bij het drogen van die ingelijmde kussens ben ik verder gegaan met het in elkaar zetter van de verschillende rompdelen tot dit resultaat. Na een klein uurtje tv kijken de serie 'Hoogvliegers' weer verder gegaan met de stoelen, pakte een penseel 00 en verfde de stoeltjes blauwgrijs (Humbrol nr. 230). :) Er begint langzaam een klein vliegtuigje te ontstaan.

Zal ik de stoelen voorzien van veiligheidsriemen?

Terwijl ik daarover nadenk, zal ik op zoek gaan naar mijn setje naaldboortjes, om voorzichtig gaatjes in de canopy te kunnnen boren. Zit te denken om metalen pinnen door en door de canopy zodat ik ook mooi de vleugelsdelen kan uitlijnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2020 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ik wil niet wijsneuzerig doen, maar volgens mij zaten er in de PH--OTC standaard Piper stoelen en die zijn best goed weergegeven in de kit. En als ik deze foto bekijk zou ik zeggen dat de stoelen zwart zijn.

Als je de aftermarket stoelen mooier vindt moet je ze er zeker in zetten, ik ben nu eenmaal lichtelijk besmet met het klinknagelteller virus :wink: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2020 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
De stoelen in de kit zij letterlijk te kopiëren door een stukje hoekprofiel af te zagen, op deze stoelen zit een lichte tekening van een buisframe in. De ronde bovenkant van de rug kan ik altijd nog vlak maken. Ik heb gekozen voor een interieur met lichte en donkere grijstinten. Het is allemaal zo petit, dat ik bang ben dat bij een volledig zwart interieur wat van de details verdwijnen wanneer het glaswerk erover geplaatst wordt. Het is niet makkelijk om bij oude foto's te bepalen wat de juiste kleur is, kleur of zwart-wit. Ben blij met hoe het er begint uit te zien, en het is mooi dat je als modelbouwer ook een beetje dichterlijke vrijheid kan nemen, er zullen altijd mensen zijn die het niet met me eens zijn. Uiteindelijk moet ik met het eindresultaat leven, want als zij klaar is komt ze mooi naast de Saab 91 Safir, boven mijn bed, te staan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement