Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2020 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Nadat ik vandaag de vorm van de stoelen iets aangepast had, heb ik ze in de cockpit van de Piper gelijmd met secondenlijm.
Dit is een foto van de vordering tot nu.

photo 498502 photo 498501

Tot nu toe heb ik mijn set naaldboortjes nog niet gevonden, :(
Hoop dat ik ze één dezer dagen tegenkom, maar voor nu zal ik mijn aandacht richten op het dashboard. Die moet ik nog voorzien van het nodige instrumentarium en een zwarte hoofddeksel. In afwachting van bericht of ik aan de slag mag gaan bij de bagageafdeling voor de KLM op schiphol, stort ik me op de modellen die ik aan het bouwen ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 feb, 2020 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Knap werk aan dit kleine kitje hoor. Die Piper is denk ik niet veel groter dan mijn Bölkow.

Scale72Modelking1984 schreef:
In afwachting van bericht of ik aan de slag mag gaan bij de bagageafdeling voor de KLM op schiphol, stort ik me op de modellen die ik aan het bouwen ben.

Spannend, zit je wel dicht bij het vuur.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
@ tsjopper bob: Vermoed dat de Bölkow zelfs iets groter is dan de Piper.

Heb vandaag de klokjes op het dashboard geplakt, en daarna afgelakt. Hieronder een foto van de vordering met een 5 eurocent ernaast, om te laten zien hoe klein het spul is.
Waarschijnlijk is het instrumentarium niet helemaal juist, ik vraag me af wie het ziet wanneer het toestelletje af is en in haar display case zit. Ik heb geprobeerd erachter te komen hoe in die tijd het eruit zal hebben gezien, maar ik heb zoveel verschillende indelingen van klokjes gezien, bij verschillende foto's van het interieur van de Piper PA-18-150, dat ik maar de tekening van de klokjes heb gebruikt die nog een beetje te zien waren. Denk dat ik morgen een beetje verder ga met die andere bouw de 1:72 Sikorsky S-58DT, KLM Noordzee Helikopters.

photo 498546


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Van wiki

Piper
Citaat:
Length: 22 ft 7 in (6.88 m)
Wingspan: 35 ft 2 1⁄2 in (10.732 m)
Height: 6 ft 8 1⁄2 in (2.045 m)


Bölkow
Citaat:
Length: 11.86 m (38 ft 11 in) (total length - including rotors)
Main rotor diameter: 9.84 m (32 ft 3 in)
Height: 3.00 m (9 ft 10 in)


Bölkow dus inderdaad wat groter.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Een kleine bouw-update van deze kleine Piper.

photo 509367 photo 509371
Gisteren was ik begonnen met het kleuren van de hemel van de canopy helder lichtblauw met Mig Jimenez Crystal Light Blue. Daarna heb ik de canopy 24 uur laten drogen voordat ik weer verder ben gegaan, maar daarnaast heb ik op de linker vleugel een lampje gemaakt met een 1mm boortje een begingaatje en daarna rondmaken met een kleine bolfrees. Daarna eerst met Humbrol 166 lichtgrijs, en daarna na drogen de lamp reflector gevormd met een druppeltje Molotow Liquid Chrome op een penseeltje 00000

photo 509368 photo 509369
Vandaag ben ik verder gegaan met de vleugels aan de canopy bevestigen. Daarvoor begon ik met het boren van vier 1mm gaatjes aan weerzijde van de canopy, waarna ik de gaatje ik de vleugel heb gemaakt. Om dit te doen had ik de vleugel tijdelijk met dubbelzijdig tape aan de canopy vastgeplakt zodat ik een begin kon maken van het gaatje. Daarna heb ik een dunne koploze spijker gepakt van 1mm en heb die op maat gemaakt en Humbrol 166 lichtgrijs geverfd. Nadat de verf gedroogd was heb ik de metalen asjes in de canopy vastgelijmd met CA-lijm, en heb ik de kopse zijde van de vleugel zwart gemaakt. Nadat die verf gedroogd was kon ik de vleugels aan de canopy lijmen met CA-lijm.

photo 509370
Nu moet ik nog het zichtbare buisenframe vormen en de ramen afplakken, en dan kan ik de canopy op de romp vastlijmen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Flink werk voor zo'n klein project hoor

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Nog even een kleine bouw-update om de dag af te sluiten.

photo 509410

Heb de canopy afgeplakt en daarna met Humbrol 166 licht grijs met een penseel de niet afgeplakte delen geverfd. Voor het slapen gaan zal ik het lampje op de vleugel nog even afplakken, en dan kan ik morgen de canopy op de romp plakken, nadat ik de paar buisen in de canopy gelijmd heb.

Wordt vervolgd...

    Even een vraag apart van dit verslag, weet iemand welke kleur blauw de 60-ger jaren livery van SABENA was?
    Ben bang de Humbrol 15 Midnight Bleu te donker is en dat Humbrol 25 Blauw te licht.
    Als iemand enig idee heeft stuur dan maar een PB-tje.


:brouw: Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
EEN KLEINE MIDDAG BOUW-IPDATE.

photo 509652 photo 509653

Framewerk zit erin, en het interieur is klaar. Canopy iets opgehoogd zodat het er goed op past en daarna vastgelijmd aan de rest van de romp. Daarna heb ik de neus erop gelijmd en het resultaat is hieronder te zien.

photo 509655 photo 509654 photo 509651

Nu hier en daar een beetje opvullen en in vorm maken en dan kan ik er de kleurtjes op doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2020 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Terwijl ik gister de milliput aan het drogen was op mijn KLM Piper en Sikorsky ging ik stoeien met de ledpaneel voor boven mijn werkplaats. Eerst 's middags heen en terug naar de Karwei voor wat aansluitspullen stekkertje, snoertje, schakelaartje en kroonsteentjes. Daarna eind van de middag (onderweg kwam ik een nieuwe winkel tegen waar ik even een tijdje binnengeweest ben) het paneel eerst controleren of het werkte en daarna opgehangen op zijn plek. En dit is het resultaat (kijk niet naar de rommel :oops: ).

photo 510146 photo 510147

Nu heb ik eindelijk over de hele dag goed licht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement