Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 sep, 2019 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Naast de Sikorsky S.58DT zal ik ook deze bouwen.

photo 484066

Dit is de kit, de juiste decals zitten hier bij deze er al bij, wat fijn is.

photo 484076 photo 484075

photo 484078 photo 484077


BvL C/N Framenr.
1028 Piper PA-18-150 Super Cub 18-8187 18-8402
15.09.1964 KLM Aerocarto NV, Schiphol PH-OTC
03.03.1970 KLM Aerocarto NV, Den Haag
01.01.1972 KLM Aerocarto BV, Den Haag
30.11.1972 G.E. Roeper, De Cocksdorp
09.11.1977 Netherlands European Air Services BV, Rotterdam
09.11.1977 Inschrijving doorgehaald.
? ? G-BFFP


Klein maar fijn, weinig onderdelen dus niet al te lange bouw.

Ik zal zowel deze als de Sikorsky beginnen wanneer ik de display cases voor deze modellen binnen heb. Deze display cases, (voor de Piper PA 18-150, Sikorsky S-58DT en Douglas C-47) zal ik denk ik in de komende 14 dagen bestellen. Nadat ik de bestelling heb betaald duurt het ongeveer 3 weken totdat ik het thuis heb.

In de tussen tijd zal ik de P-51D Mustang en de P-50N Warhawk afmaken, ook moet ik de hobbyzone elementen nog aflakken.

Zal proberen e.e.a. af te ronden voor de start op 7 oktober, maar het kan best zijn dat ik een maandje later pas met bouwen begin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 sep, 2019 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk, klein gebakje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 sep, 2019 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Mocht ik t.z.t. nog binnen de bb tijd hebben zou ik ook nog de Stearman Hammond Y-1S of Fokker F.VII 3M kunnen bouwen die ik afgelopen maand binnen heb gekregen.
Maar eerst de Sikorsky en deze Piper bouwen, wanneer dat af is kan ik altijd nog besluiten om er nog eentje bij te maken. Heb trouwens ook nog een aantal Gooney Birds (van zowel KLM als MASZOVLÉT/MALÉV) af te maken dus het is maar de vraag of ik me daarmee niet teveel hooi op de vork neem.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 sep, 2019 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Enthousiasme is vaak de valkuil bij groepsbouwen / buddy-builts. Bouw eerst deze beide maar, dan kun je later als dat kan, altijd nog extra modellen bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 sep, 2019 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
KLM Aerocarto ie er inderdaad ook nog. Leuke bonte verzameling van allerlei KLM bedrijfstakken wordt het zo.

tsjopper bob schreef:
Enthousiasme is vaak de valkuil bij groepsbouwen / buddy-builts. Bouw eerst deze beide maar, dan kun je later als dat kan, altijd nog extra modellen bouwen.

René

Daar heb je een goed punt René! Iets waar ik ook vaak met open ogen in trap.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 16:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
FokkerFan schreef:
KLM Aerocarto ie er inderdaad ook nog. Leuke bonte verzameling van allerlei KLM bedrijfstakken wordt het zo.
Ja dat vind ik ook! Dat gaat de BB echt leuk maken. Er is veel meer variatie van KLM dan ik dacht.

FokkerFan schreef:
tsjopper bob schreef:
Enthousiasme is vaak de valkuil bij groepsbouwen / buddy-builts. Bouw eerst deze beide maar, dan kun je later als dat kan, altijd nog extra modellen bouwen.
Daar heb je een goed punt René! Iets waar ik ook vaak met open ogen in trap.
Dat is de reden dat ik mezelf heb opgelegd dat ik pas aan een nieuw model mag beginnen als ik de vorige heb afgemaakt. Anders heb je straks ik weet niet hoeveel onafgemaakte modellen op de plank liggen. Sinds ik die regel hanteer maak ik veel meer modellen daadwerkelijk af.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Ja inderdaad, maar vaak lees ik wel eens oude verslagen die in één keer ophouden zonder dat het model klaar is, en waar je nooit meer wat van/over leest.
En de bouwer net zo makkelijk weer een nieuwe doos opentrekt met een hoop bla bla..... ( en die ook niet afmaakt) op een gegeven moment zie je door de bomen
het bos niet meer met zulke bouwers........bij het daarop volgende project van zo'n bouwer heb ik al zoiets van ''zal wel weer'' ....bla bla bla dan wel blah..... :(
Persoonlijk vind ik dat erg irritant, zeker als het een onderwerp is dat leuk is om te volgen en waarvan je graag het eindproduct wilt zien......

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Wat mij irriteert is het maken van een bouwverslagen waar geen reacties op komen, en in mijn ogen weinig interesse lijken te wekken. Persoonlijk heb ik dan het gevoel om dan maar het forum gedag te zeggen en puur voor mezelf verder met de hobby bezig te gaan, maar uiteindelijk kom ik toch weer terug om de draad weer op te pakken. Als dat betekend dat er mensen zijn die denken dat ik verslagen niet afmaak, so be it. Bij het lezen van de reactie van SNAFU, bekroop me ligt het gevoel van: Zal ik maar ophouden bouwverslagen op dit forum te schrijven, het zou me heel wat tijd sparen, iets waar je toch al zo weinig van heb op een dag.

Voor zover ik weet heb ik één bouwverslag die ik op de een of andere rare manier niet kan afmaken, omdat die groepsbouw gesloten is. Dit model zal ik t.z.t wel afmaken, buiten het forum en misschien maak ik daarna wat foto's om in 'Eindfoto's zonder verslag' te zetten. Voor zover ik weet kan ik de andere verslagen gewoon in mijn tempo afmaken. En iedere dag hoop ik dat ik het nog even kan blijven doen, aangezien je nooit weet wat de dag te wachten staat.

Ben nu bezig met de Italeri C-47 voor het BB Gooney Birds '1:72 Lisunov Li2 en Douglas C-47 (MASZOVLÉT/MALÉV Duo)'. En hopelijk heb ik de tijd om de tweede stap, de A Models Lisunov Li-2, van dat verslag ook nog te bouwen. Dit zie ik wel wanneer ik de eeste stap van het verslag, de Italeri C-47, af heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2019 2:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
En inderdaad kan je de andere verslagen die je in de loop der tijd hebt aangemaakt in je eigen tempo afmaken,
zijn er nu zo'n stuk of 15, het ''Nederlandse Fighter'' project nog niet eens meegerekend..... en dat maakt het lastig om te volgen.
Het gaat van de ''hak op de tak'' en dat is jammer, iets minder hooi zou niet verkeerd zijn, maar dat is mijn mening.
Wat reacties betreft, om voor mezelf te spreken reageer ik alleen op verslagen waarvan het onderwerp mij aanspreekt.
Ik denk dat dat bij de meesten zo is, en ik reageer meestal als het project klaar is, tenzij het een onderwerp is waar ik
een beetje in thuis ben, en in bv de Burger luchtvaart ben ik niet zo in thuis, maar is wel leuk om te volgen, zeker het Hollandse
gebeuren.

Maar goed ik wens je verder succes met je bouw en de verslagen daarvan, de Hollandse onderwerpen zijn zo bij zo altijd interessant
om te volgen en zeker als er uiteindelijk een mooi eindproduct staat..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 8:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Toen ik gister bezig was met de witte primer op de Sikorsky S-58T aan te brengen, dacht ik ook meteen aan het andere verslag dat ik voor deze BB had opgestart. Dit verslag van de kleine Cub in dienst bij KLM Aerocarto.

photo 488385 photo 488386

photo 488387


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement