Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 okt, 2019 10:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Kun je het dopje (21A), waar de staartrotoras in moet, niet vastlijmen aan de binnenzijde van de staart (16B)? Dan kun je als laatste de rotor aanbrengen en zit het niet in de weg. Vaak gebruik ik het dopje niet eens en lijm ik de staartrotor (of hoofdrotor) gewoon vast aan/in de romp, ik ga er toch niet mee spelen (tenzij je met een motortje wilt dat de rotoren kunnen draaien).

Je kunt wellicht ook overwegen om de rotoras te verwijderen en aan de andere kant vast te lijmen, dan hou je het 'kruis' sterk. Ik weet alleen niet hoe het zit met de kleine onderdeeltjes voor de besturing van de rotorbladen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 okt, 2019 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gister en vandaag, heb ik onderdelen 16B en 22A aangepast.

16B
Extra raamopening toegevoegd en na plamuur en schuren met witte primer wit gemaakt.
photo 488133 photo 488134

22A
Ook hier een extra raamopening.
photo 488135 photo 488136

Ik hoop morgen weer een bouwupdate te kunnen maken. Hopelijk dan ook iets uitgebreider. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mooie vorderingen. Raampjes en de S-58 blijven interessant, bij mijn bouw zat het raam in de deur niet op de juiste plaats :D .
Goede foto van Airliners.net die je liet zien, bij een beetje vergroten zie je duidelijk dat de configuratie voor de bankjes gelijk is aan de militaire.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Je bent me net voor Sjaak. De vader van een vriend van mij vloog regelmatig met deze schoonheid naar z'n werk. Bankjes inderdaad. En hij vond het mooi dat je altijd tegen de voeten van de piloten aan keek. Ook heeft hij regelmatig met de PH-POC van Placid Oil Company gevlogen. De vluchtuitvoering werd door KLM gedaan, later is de kist naar KLM zelf gegaan. Maar iets zegt me dat ik jou nu weer voor ben scalemodelking..

photo 407793

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Heb deze regelmatig zien vliegen toen ik vaak in Den Helder was.......

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2020 2:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Een kleine update.

photo 500816 photo 500815
Op de linker foto heeft het rompdeel drie van de vier ramen ingelijmd.
Op de rechter foto heeft het rompdeel alleen nog maar de cockpit raam ingelijmd.


Heb nog drie raampjes te maken, en dan kan ik het interieur tussen de twee delen doen. Hoop dat ik dat in de komende dagen kan doen, maar doe het nu vooral rustig aan. Herstellen van het ziek zijn vindt ik op dit moment belangrijker, dus als ik maar één raampje per dag kan doen, dan is dat maar zo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2020 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Rustig aan, gezondheid gaat voor. Helemaal in deze 'duistere' tijden.

Goed te zien is dat het oranje met flits er anders uitziet dan zonder. Dat is hetzelfde als een kleurinterpretatie van een foto. Je bent afhankelijk van de lichtomstandigheden ten tijde van het maken van de foto, een eventuele bewerking, etc.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Misschien geen bijzonder grote vorderingen, maar zoals Tsjoppert zegt; "Rustig aan, gezondheid gaat voor. Helemaal in deze 'duistere' tijden."

Beterschap!


Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Na toch een tijd niet een bouw-update geplaats te hebben, hier een tussentijdse bouw update.

photo 508070 photo 508071
photo 508072

Gisteravond heb ik de laatste twee raampjes gemaakt en in de romp gelijmd, na het drogen van de lijm de ramen met polijstpapier schoon gemaakt en helder gemaakt met een nagel-polijststick. Daarna heb ik de laatste hand gelegd aan de cabine.

Vandaag heb had ik eerst de delen geverfd die nog in de cabine moesten worden geverfd, daarna heb ik alles in de rompdelen geplaatst en alles vastgelijmd.

photo 508073 photo 508075

Nu is dit wat er op mijn werkbank ligt, de vorm begint te komen. De cockpit heb ik er nog niet in geplaatst, denk dat ik voor de cabine nog een hemel van papier of dun karton ga maken.

photo 508076 photo 508074

photo 508077

Voordat de bouwstappen 2 & 3 klaar zijn zijn er nog een paar dingen te doen; De cockpit zit er nog niet in, ik heb de staart-rotor nog niet gemaakt, en misschien zijn er nog wat kleine onderdeeltjes die ik nu vergeet. Het eerste wat ik ga doen is het licht uitgepuilde plastic dat is ontstaan door het lijmen verwijderen en alles mooi glad maken. Dan denk ik dat ik een hemelbekleding ga maken voor de cabine, om daarna de cockpit te kunnen plaatsten. Tussen de bedrijven door kan ik de staart-rotor maken.


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op ma 18 mei, 2020 13:30 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Heel gaaf! Hij begint vorm te krijgen. Leuke details ook in het interieur.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement