markie schreef:
is dit nou een Fox body mustang?
Dit is inderdaad een Foxbody Mustang en wel van het Aero type van na de facelift van 1987.
Wolf73 schreef:
Wat me opvalt is dat deze Mustang niet het paard op de gril heeft maar het blauwe Ford embleem.
Nu ben ik geen Fordkenner, behalve dat ik een Ford Focus erg fijn vindt rijden
.
Is iemand die de reden hiervan weet?
Cheerz
Barry
Dat is het leuke van de Focus, het zijn gewoon erg lekkere rijdersauto's.
De reden waarom deze geen open grill met een paardje erin heeft, is mij ook niet echt duidelijk.
De GT heeft een dichte grill met Ford logo, de LX een open grill met Ford logo, de Cobra heeft dan weer wel een Mustang embleem in een open grill terwijl je daar juist een Cobra embleem zou verwachten...
In 1994 is de Mustang vernieuwd, maar wel nog steeds op het oude Fox onderstel uit 1976 gebouwd, en die heeft dan weer een open grill met een Mustang embleem gekregen en de een Cobra embleem voor de Cobra en Cobra R uitvoeringen.
Verder met de bouw.
De verlichting, de ruiten en de spiegels werden in de body geplaatst.
De verlichting en de ruit werden gelijmd met verdunde houtlijm, de spiegels met secondenlijm.
Dat ging niet helemaal zonder slag of stoot.
Nou ja, dat wel maar niet helemaal zoals het zou moeten.
Bij het plaatsen van de binnenspiegel viel deze uit de pincet op de voorruit met als gevolg een flinke lijmvlek op de ruit
Van een donor kit, waar ik al eens wat onderdelen van had gebruikt voor dit model, een andere voorruit gepakt en opnieuw geprobeerd met een kleefstickje.
En jahoor, ook nu valt de binnenspiegel weer op de ruit
Dus even uithuilen en bedenken wat we nu weer gaan doen...
Lijm laten drogen en polijsten dan maar.
De lijmvlekken heb ik weg gekregen al is de ruit nu helaas niet meer zo helder als dat deze voorheen was.
En ook hier is 3 maal scheepsrecht, bij de derde poging kwam de spiegel op de juiste plek en in de juiste positie terecht.
De volgende stap is het monteren van het interieur in de body.
Het interieur wordt in de body gelijmd met secondenlijm.
Dit leek in eerste instantie prima te gaan, tot ik het model anders wilde vastpakken en mijn vinger lichtjes aan de body was vastgeplakt
Jahoor, lijm op de prima gelukte body
Maar geluk bij een ongeluk, de lijmvlek zat alleen op het linker voorscherm en een klein beetje op de linker koplamp.
Dus de koplamp en mistlamp eruit gehaald, de lijmvlek weg geschuurd, alles afgeplakt en het beschadigde deel opnieuw gespoten.
Precies zoals in het echt
Na het uitharden van de verf het hele model opgepoetst en de zijdemat zwarte delen bijgewerkt en er is niks meer van te zien.
Even een paar dagen laten rusten voor ik met de volgende stap verder ga, het plaatsen van het onderstel en het maken van de eindfoto's.
Antonio.