Beter laat dan helemaal geen bouwverslag.
Aldus ben ik ook begonnen met mijn inzending voor deze groepsbouw.
De Ford Mustang werd in 1964 geïntroduceerd als een compacte en sportieve auto gericht op de jongere automobilist.
De auto was in veel verschillende auitvoeringen met nog meer verschillende motoren en bijna onmogelijk veel opties verkrijgbaar met prijzen die varieerden van een heel scherpe basisprijs tot bijna het drievoudige van die prijs voor een met alle opties uitgeruste auto.
Door de aantrekkelijke prijsstelling en aantrekkelijke vormgeving bleek de auto onverwacht populair.
Dat is de auto door de jaren heen ook gebleven, dankzij verschillende facelifts en steeds weer nieuwe modellen.
Het model wat ik hier ga bouwen is van het derde model welke in 1978 op de markt kwam en in 1987 een grondige facelift kreeg.
Het aantal types, uitvoeringen en motoren is in de loop van jaren sterk uitgedund.
In 1991 waren er nog slechts 2 motoren verkrijgbaar, een 2.3 viercilinder en een 5.0 V8 motor.
Ook waren er nog maar 2 uitrustingen, LX (2.3 en 5.0) en GT (alleen 5.0), en 3 verschillende koetswerken, coupé (alleen als LX), hatchback en cabriolet.
Een zwarte 5.0 GT Cabriolet is in 1992 gebruikt in de clip Crazy van Aerosmith.
Goede muziek, toffe clip, leuke auto, de keuze was voor mij niet heel moeilijk
Aldus ben ik begonnen met het bouwen van deze Mustang.
Helaas heb ik geen foto's van de inhoud en van de eerste bouwstappen, die heb ik perongeluk gewist van de camera.
Dan maar een beschrijving van de werkzaamheden.
De body werd geschuurd, de gietnaden verwijderd, de bumpers, spiegels en het bagagerek op de koffer werden gemonteerd.
Hierna was het de beurt aan de primer uit een spuitbus van de Action.
Na de primer zijn de body en motorkap gespoten met Motip lak in de correcte kleur volgens code, YC Black.
Daarna afgelakt met blanke glanslak, ook weer uit een spuitbus van de Action.
De zijdematzwarte details als de spiegels, het bagagerek, de voorruitomlijsting, de ruitenwissers, de ruitrubbers en het luchtrooster werden hierna met de hand geschilderd.
Ook enkele delen in de motorruimte werden geschilderd.
De koplampen en achterlichten werden bewerkt met een Molotow chrome stift.
In het vervolg de bouw van het interieur, de motor en het onderstel.
Antonio.
_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.