Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2019 19:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ik heb zitten dubben en uiteindelijk heb ik gekozen om de Solo Display in de oranje livery te gaan maken. Om hem wat completer te maken heb ik de reinforcement plates er bij gedaan en ga ik bij deze bouw de verf van Mr. Paint eens proberen. Ik had geen zin om de kleur te mengen en ik had al eens ergens gelezen dat het mengen volgens de handleiding een crime was. Dit kan ik in twee stappen er op zetten, een lichte basecoat en dan de metallic er overheen. Ik ben benieuwd.

photo 465204

Ik ga de kist met gesloten kap bouwen en ik moet nog even kijken, maar ik denk dat het een recht uit de doos bouw gaat worden. Er zit zo hier en daar redelijk wat flash op de sprues, maar verder is de eerste indruk van de kit niet slecht. Dit wordt weer eens de eerste Revell na een lange tijd. De bouwbeschrijving doet in ieder geval lekker nostalgisch aan vond ik. Ik ben nog wat plakkers op de T-33 aan het doen en dan ga ik hier mee aan de slag.

Marco


Laatst bijgewerkt door MarkOh op zo 26 jan, 2020 23:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2019 19:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Ik heb zelf laatst ook verf van MRP geprobeerd en ik was tevreden! Dekte mooi en spoot lekker weg met de airbrush.
Helaas heb ik wel 1 van de potjes omgetikt, waardoor deze voor 3/4 is leeggelopen, wijze les voor mij, of dop gelijk erop draaien of potje ff verder weg zetten tijdens spuiten.
(Net natuurlijk een kleur welke ik kon gebruiken voor de f-16, kan weer nieuwe halen)

Anyway succes met de bouw van deze Hollandse Leeuw!

(En alweer een 1/72 schaal)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 2:20 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Deze mocht natuurlijk niet ontbreken!
Persoonlijk vind ik deze versie de mooiste qua kleuren.

Succes!

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 7:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi Marco! Lange tijd was ik ook van plan deze te bouwen met exact dezelfde extra's. Jij hebt ook maar twee van de drie potjes oranje aangeschaft zie ik. Is dat nu omdat die derde voor de kleur van de leeuw is? Ik snapte namelijk niet waar die derde fles voor was. Oh ja, ik zag dat de decal de zwarte randen op de vleugels bevat. Ga je die gebruiken of ga je het gewoon spuiten? Succes in ieder geval, het wordt vast ook weer een mooie.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@Peter1985, goed om te horen en ik zal inderdaad goed de dop er op doen, geen zin in kliederboel.

@Lt D, het was voor mij ook de kleur die de doorslag gaf, knalt er lekker uit en brengt een beetje leven in de vitrinekast als ie klaar is.

@FokkerFan, je ziet er twee staan, maar ik heb ze wel alle drie. Die donkere had ik al eens eerder gekocht en toen ik voor deze build eens goed aan het kijken was kwam ik tot de conclusie dat die donkere kleur inderdaad al in de decals zit. Dat is ook de reden dat ik gisteren even een boodschapje ben wezen doen in Aalsmeerderbrug. :lol: Die donkere kleur is dus een beetje overbodig, maar misschien kan ik daar nog wel eens een auto mee spuiten. Ik heb nog wel een kandidaat Benz in de vitrine staan, want de kleur heeft wat mij betreft wel een beetje wat weg van Inca Red. Wat de zwarte randen betreft zit ik nog een beetje te dubben. Ik denk dat ik de decals gebruik, zo strak kan ik ze nog niet afplakken denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Welaan, terwijl de T-33 staat uit te harden, maar eens de camera ter hand genomen en de sprues op de gevoelig plaat gezet. De kit is inmiddels al weer aardig op leeftijd en dat is aan de sprues wel te zien, er zit de nodige flash aan. Verder niet zo erg, maar even wat meer schoonmaakwerk straks.

photo 466101

Een mooi stickervel met oranje metallic plakkers er op, ik ben benieuwd hoe ik het er af ga brengen - het zijn de grootste lappen tot nu toe.

photo 466102

Van de sprue met tanks en het plofwerk ga ik niet zo veel gebruiken.

photo 466103

Dit is de sprue met de meeste flash, maar de details zien er op het eerste gezicht nog prima uit.

photo 466104

Even een klein voorbeeld van de ergste flash, waarbij de aderverkalking uit de knalpijp wel de ergste is. Maar goed niets wat niet opgelost kan worden met een beetje aandacht. Dus het wordt tijd om de diverse delen maar eens uit de sprues te bevrijden en vervolgens te gaan dryfitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
dit is denk ik wel de mooiste demokist, die we hebben gehad bij de klu.
alleen door de verf was het een nachtmerrie om de luiken open te schroeven. we hadden totaal geen grip met onze luchttollen en slingers, de bitjes wilden niet in de bouten door de verf.
een plaatwerker heeft bij ons nog een keer avonds met zijn duim een gat dichtgehouden op de vleugel (30min) omdat hij een lekkende klinknagel moest vervangen, maar de demo zat nog vol met kerosine, en ja... toen was het pauze.

succes met de kist

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 0:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@viper_technician, van die verf heb ik al eens eerder wat gelezen ergens, weet alleen niet meer waar.

Al snel ben ik begonnen om wat zaken van de sprues te verlossen om ze vervolgens eens in elkaar te klemmen. Al vrijvlot heb ik iets wat al aardig op een F-16 begint te lijken.

photo 466245

Er zit her en der nog wat flash en ik denk dat als ik alles goed schoonmaak en pas voor het lijmen dat deze kist netjes in elkaar zal passen. Om de static dischargers wat te beschermen tijdens het passen heb ik ze afgeplakt met een stuk karton. Op de staart heb ik een stuk sprue laten zitten. De roeren laat ik net al bij het spook zo lang mogelijk in de sprue zitten, dan biedt die ook bescherming. Maar ja, je weet nooit wanneer Murhpy toeslaat.

photo 466244

Er is wel een onderdeel waar ik goed naar moet kijken, en dat is wel de inlaat, die is wat grof als zeg ik het zelf. En dan bedoel ik niet de flash, maar het is net of ie zijn tong uitsteekt! Verder ben ik over de pasvorm wel te spreken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 7:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 jul, 2017 14:32 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Naast het huis van de buren
" Om hem wat completer te maken heb ik de reinforcement plates er bij gedaan"

Wat zijn eigenlijk:reinforcement plates?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 7:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
@lanciadelta,

Dat zijn verstevingsplaten op de romp vh vliegtuig en vleugels, die er voor zorgen dat het vliegtuig op die plaatsen geen scheuren krijgt in het frame vh vliegtuig.

@markoh je gaat lekker zo te zien. Ben benieuwd naar het eindresultaat straks.

Groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Laatst bijgewerkt door viper_technician op di 15 jan, 2019 7:49 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement