Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 14:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Leuk filmpje :brouw:

Het drybrushen heb ik niet gedaan. Sorry mannen :wink: . Nadat ik had gekeken hoe het geheel was als ik het in elkaar zou zetten zie je er niet veel van dus besloot ik het zo te laten. Naar mijn idee, maar dat weten jullie beter, zou het bij een 1/48 erg goed toepasbaar zijn.

photo 465308

En als je dan lekker bezig bent vergeet je helemaal om foto's te maken. De pasvorm is best goed en hij valt daarom ook goed in elkaar zodat je in een mum van tijd best wat gedaan heb. De staart zit overigens nog los.

photo 465316
photo 465317

Zoals jullie zijn heb ik de wielbakken dicht gelaten want ik wil hem (ook) op een standaardje hebben, in vlucht.
Eén van de wielbakken past niet helemaal lekker dus daar moet wat aan gedaan worden.
Het volgende was mijn idee, maar dan uiteraard met een mooi blokje hout eronder.

photo 465307

En we zijn bezig met de uitlaat. De binnenkant heb ik met burnt iron gedaan en daar wil ik de accenten van de motor/fan (weet ik hoe je dat ding noemt wat je ziet) wel proberen op te halen door een drybrush. Anders wordt het wel een erg donker geheel. Het andere deel ben ik bezig om in de primer te zetten en helemaal af te werken. Ik wil de uitlaat helemaal af hebben voor ik hem monteer. Of ik dat doe voor het spuiten en de uitlaat inpak met tape of na het spuiten weet ik nog niet.

photo 465313
photo 465312

Edwin

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 15:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Je schiet mooi op zo!

Wat voor een lijm gebruik je? Als ik namelijk naar de foto’s kijk lijkt het erop dat ik op diverse plekker onregelmatig heden zie van het lijmen. (Zover de kwaliteit van de foto’s dit toe laten)

Ikzelf gebruik veelal de “lijm” van microscale (microweld), deze breng je aan met een kwast, de vloeistof loopt heel netjes tussen de verlijmen oppervlakte in, zonder dat deze de randjes zeg maar vervormt of resten achterlaat.

Voor spul wat dan wel stevig moet zitten en voor grote oppervlakte gebruik ik dan Revell contact (die met de naald of tamiya cement met kwastje.

Voor mij is het een geslaagde combi.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 19:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
@Peter
Is dat de lijm die tamiya ook heeft? Volgens mij zag ik op you tube iemand ook zoiets doen met tamiya, volgens mij was dat een glazen pot met een groene dop. Het zou wel een uitkomst zijn want dan hoef je niet te "kliederen" met kleine(re) onderdeeltjes. En grotere onderdelen zijn dan ook makkelijker te lijmen. Je houd ze netjes tegen elkaar in de gewenste positie, kwastje met lijm er langs halen en even wachten tot het droog is.

Edwin

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 12:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
De afgelopen week bij vlagen een paar minuutjes tijd gehad. Ik ben blij dat het geen 1:48 is met heel veel onderdelen want dan kwam hij denk ik nooit af :mrgreen:
De eerste canopy zit er op (inmiddels de achterste ook) en beide zijn afgeplakt.

photo 466526

Op zijn buik ben ik bezig om wat kiertjes weg te werken. De luiken/kleppen/deuren van het landingsgestel paste niet helemaal lekker in gesloten stand dus daar ben ik met wat plamuur van Revell.

photo 466525

Al met al schiet het wel lekker op. Komt natuurlijk ook dat het een klein model is met relatief weinig onderdelen en omdat ik het landingsgestel niet hoeft te maken. Ik moet alleen nog wat (erg) klein spul er op plakken, uiteraard hier en daar nog wat schuren en eventueel wat bijwerken en dan kan hij na een wasbeurtje in de grondverf.

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Toch schiet het zo lekker op. Ik waag mij voorlopig ook niet aan 1/48 met zo veel onderdelen. Dan bouw ik eerder een tweede in 1/72 en dan met landingsgestel. Het netjes dicht maken van de onderzijde kost ook tijd, dus ik vraag mij af hoeveel tijd het uiteindelijk scheelt.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Denk er wel om dat je naden rondom de wieldeuren niet dicht hoeft te plamuren. Wellicht nog even een scriber oid eroverheen om die naad weer aan te brengen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
@Martin
Het volgende project heb ik gisteren gekocht. Een 1:72 Avro Lancaster van Airfix. Ondanks de schaal wordt hij toch best groot :o

@Tsopper bob
Dank voor de tip, had ik even niet aan gedacht :oops:

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Citaat:
Toch schiet het zo lekker op. Ik waag mij voorlopig ook niet aan 1/48 met zo veel onderdelen.

De 1/48 F-16 heeft bijna net zoveel onderdelen, alleen allemaal een slag groter..... :wink:

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Een kleine tegenslag met de grondverf. Voor het plakken had ik hem ontvet, na het plakken nogmaals ontvet en laten drogen. Primer van vallejo in de spuit en vier dagen laten drogen (in een warme kamer). Gisteren wou ik de staart afplakken maar toen ik het tape los haalde omdat het niet goed zat trok ik wat verf mee.

photo 467123

Aangezien ik geen risico wil lopen met nog meer loslatende primer moet ik hem maar schoon maken en opnieuw (met en ander produkt) in de primer zetten. Ik las van vallejo primer wel meer ietwat negatieve reacties. Ik denk dat ik maar voor tamiya ga. Volgens mij "vreet" die zich een beetje in het plastic, dan weet ik zeker dat de onderlaag goed is.

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Afgezien van deze tegenvaller vlot het wel lekker. Maar inzout je toch op het hart willen drukken eerst een test te doen met de Tamiya primer over die van Vallejo. Ik heb meermaals ervaren dat Tamiya primer of lak uit de spuitbus de onderlaag aantast. En dan ben je nog verder van huis. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement