Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Hier komt mijn verslag van de F-16 in formaat klein :lol: namelijk 1:72 van Revell.

Nu kan ik wel de wijsneus uithangen en doen alsof ik heel veel van de F-16 af weet maar ik weet er geen snars van dus dan maar even een linkje voor de geinteresseerden https://nl.wikipedia.org/wiki/F-16_Fighting_Falcon

Als eerste even wat foto's van de doos met inhoud.
photo 464489
photo 465015
photo 465016
photo 465017
photo 465018

Niet zo heel veel inhoud, moeilijkheidsgraad 4 dus zelfs ik moet het kunnen :mrgreen: Als eerste ben ik begonnen met de cockpit en mijn dikke vingers hadden al gelijk ruzie met het formaat van het kleine ding. Maar met enig oefenen in vasthouden is het toch wel goed te doen.
Gisteren had ik de twee joysticks gemonteerd en de stoel, cockpit in de grondverf gezet. Nu ben ik bezig om het geheel in grijs, zwart en andere kleurtjes te voorzien. Vooral de andere kleurtjes gaat denk ik nog wel een dingetje worden maar ik wil toch iets van detail zien op het kleine formaat. Vooral het instrumentenpaneel is mini en daar komen ook nog decals op :shock:
Maar voordat ik begon moest alles even in een sopje, heel spannend allemaal.

photo 465014

Daarna de primer erop.

photo 465019

Van de huidige stand van zaken heb ik nu geen foto's, morgen bij daglicht zal ik ze even maken.

Edwin.

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Cockpit ziet er al vele malen gedetailleerder uit dan de italeri versie welke ik ga gebruiken voor de orange jumper, verder zien de decals voor de staart wel erg gaaf uit!

Succes met de bouw en ik zal je volgen! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gave uitvoering! Ja, het zijn vele kleine onderdeeltjes, helpt een pincet niet? Qua pasvorm zou het een geweldige kit zijn. Hopelijk brengt dat wat verlichting. En het is maar goed dat je geen -B of -D versie bouwt, want dan mag je twee van die cockpitjes in elkaar prutsen. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 22:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Hey Edwin,
Onmiddellijk uit de startblokken!

Mooie versie.
Ik heb deze ook liggen maar heb andere versie in gedachten.
Indien je problemen met de decals zou ondervinden, weet dan dat ik nog het decalvel op reserve heb...

Succes!

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk, die van mij ligt ook in het sop.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 16:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Inderdaad, 01-01-2019 gelijk beginnen :wink: Een pincet was nog niet echt nodig. Die heb ik alleen gebruikt om de joysticks te plaatsen. En toch was de cockpit niet echt een probleem om in elkaar te zetten, Ik ben benieuwd hoe mensen dat doen als er photo ets bij komt kijken.
Ik had beloofd om nog wat foto's te maken van de cockpit. Hier komen ze dan. Op/aanmekingen zijn uiteraard welkom, evenals kritiek (kan ik alleen maar van leren)

photo 465134
photo 465133

Ik heb geprobeerd om wat detail door middel van knopjes toe te voegen. Mocht dit teveel zijn dan lees ik dat graag want dan pas ik het aan.

Edwin

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wel hele dikke knoppen, het is volgens mij 1:72.

Wat je zou kunnen doen, het oppervlak (mat)zwart maken. Opliggende delen drybrushen en enkele knopjes aanstippen met de punt van een cocktailprikker.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2019 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Wat René zegt Edwin. Met een beetje drybrushen kan je de details wat meer naar voren halen zonder dat het het snel te veel wordt. In het onderstaande filmpje zie je hoe dat gedaan is bij een Tamiya F-16, ongeveer vanaf 1:50.



Zo mooi krijg ik het ook niet hoor. Op de video’s ziet het er allemaal heel simpel uit, maar zodra ik het onderdeel in mijn hand heb, dan blijkt dat toch wel heel klein te zijn...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 1:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk filmpje, maar het echte dry-brushen wordt hier niet vertoond. In het filmpje wordt eerst de basis zwart geverfd, vervolgens krijgen de knopjes verschillende kleurtjes.

Drybrushen doe je door met een grote kwast met een heel klein beetje verf, zo weinig dat je het eigenlijk niet ziet, meerdere keren over je reliëf te strijken. De opliggende delen pakken dan een beetje van die verf en worden daarmee geaccentueerd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 7:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt René. Daar heb je een punt :oops:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement