Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 10:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Hee Wilko,

Jammer van je F14, maar niet het einde van de wereld hoor ! Ik denk dat iedereen hier op het forum wel eens soortgelijke momenten heeft gekend. Ik vind persoonlijk dat je dit project helemaal niet als mislukt hoeft te zien, want A) je hebt er veel van geleerd en B) je hebt er veel plezier aan gehad.

Punt B is denk ik zelfs nog net even belangrijker. Het is een hobby, sterker nog, het is maar een hobby. En een hobby beoefen je voor je plezier en ter ontspanning, en als dat eventjes niet zo lijkt te zijn, gewoon een tijdje helemaal iets anders doen. Die modelbouw-bug krijgt je vanzelf wel weer te pakken :D

Enne......... het is nog lang geen 1 oktober :wink:

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 12:17 pm 
Bedankt voor de opbeurende woorden!

Na een nachtje slapen is het nog niet veel beter en ben ik er van overtuigd, dat er qua werk structureel iets moet verbeteren. (maar dat is jullie zorg niet)

Het bouwen leg ik zeker niet aan de kant. Ook niet tijdelijk.
Ik zet het wel bewust op een heel laag pitje en ga wat dozen waar ik mee bezig ben uit het zicht laten verdwijnen. Even wat rust creëren. 8)

Jullie reakties hebben me wel heel goed gedaan. Maar ik wist het:
"That's what friends are for..."

:wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 12:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou wilko... eindelijk komt iemand er openlijk voor uit. Ik heb zelf ook wel eens momenten dat ik een model zo van 2 hoog uit het raam wil gooien. Het is gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik sluit het voor de toekomst niet uit.

Tja... eigenlijk kun je als remedie maar 1 ding doen. Pak wat anders en stop al je liefde daar in. DAT wordt dan vast weer een zalig modelbouw pronkstuk!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 13:09 pm 
Thanx Arno!

Ondertussen heb ik wat rust gecreërd in mijn hobbyhoek.

Er staan nu nog twee modellen. De rest is opgeborgen en die komen t.z.t. wel een keer weer tevoorschijn. :wink:

De modellen waar ik nu mijn liefde aan gaan schenken zijn:

De Ferrari 308 Tour de France/Pioneer, die ik op mijn gemakkie af ga maken.

En de Suchoj SU-22 waar ik met o.a. Droop en Homie eens lekker ga stoeien/oefenen op het wheateren. (en mocht dat misgaan, dan is dat ingecalculeerd. :) ) Maar ja, wat kan er nu misgaan als je gaat oefenen... :D

Er is dankzij jullie allemaal wel weer een lach op mijn gezicht verschenen.

Dank je wel allemaal!!! :wink:

Wilko
(die eigenlijk heel erg rijk is met zulke maatjes! 8) )


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 13:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Brouwers helpen nu eenmaal brouwers... :wink:

Ik vind het knap van je dat je gewoon met de hobby verder gaat.

That's the spirit!

Hier bij ons in Gent zeggen ze dan: "Nie pleuje". Wat zoveel wil zeggen als "Niet plooien" = 'Niet opgeven'!
Dus zeg ik nu persoonlijk tegen Wilko:


NIE PLEUJE WILKO!


Droop :wink:

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 14:12 pm 
Dank je Droop! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 16:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Ik ben ontzettend blij dat je weer vol goede moed verder gaat. En zo hoort het ook :wink:

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 17:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Nou....ik zit dit nu hier allemaal te lezen.En toch ontkom ik er niet aan om een beetje droefheid te tonen aan jouwn gecrasd toestel.Hij was,zeker gezien jouwn ervaring,heel mooi geworden.Ik stond steeds versteld van jouwn inzet.Ook de manier waarop je de tips gebruikte van ons allemaal.
Ik weet zeker dat hij best wel hoge noten had gescoord bij een beoordeling.Ik vind het toch wel erg....

Maar niet getreurd.Net zoals de anderen het ook al hadden aangehaald,eindigt hiermede niet de brouwerswereld.

Natuurlijk zijn er nog andere kits die je aandacht/liefde vragen.
Zo zit het leven in elkaar,soms krijg je het gevoel dat je eigenlijk alles voor nop doet.Je doet je best,alles gaat geweldig,je model komt er fantastisch uit te voorschijn.Maar dan.............

Wat dan ermee?Je zet jet in een kast/vitrine en niemand meer die er nog naar uitkijkt.Dat is een situatie die we allemaal kennen.Wie heeft er niet mooie kits staan die staan te verkommeren in een kast,waar stof zijn uitwerking op uitoefend?.

Dat,mijn beste Wasp,is onze hobby.Het gaat zich uiteindelijk erom dat je je constructieve gevoelens kunt uiten in je hobby.
Ikzelf heb de harrier(als voorbeeld)al lang in de kast staan.Daar staat hij dan....jammer maar meer niet.

Het ergste is het dan als je bij de finishing bent en opeens gaat er iets mis.Dan kun je wel alles tegen de muur gooien.Als ik eerlijk moet zijn,daar heb jij het lef voor gehad,ikzelf durf dat niet.

Niets is erger als dat je frustaties oplopen op een kit.

Ikzelf vermoed(kan het mis hebben)dat je misschien teveel wilde presteren.Misschien wilde je jezelf vergelijken(onbewust?)met andere brouwers.Ikzelf ken dat gevoel niet zo,maar dat is een persoonsgebonden reactie.Maar natuurlijk wel de woede die er in je kan opbouwen als het tegenzit.Ikzelf heb ook situaties meegemaakt dat je alles wilt wegsmijten.Maar dan sta ik op en ga ff een sigaretje roken,of vloek even...

Maar niet getreurd,ik ben blij dat je deze mooie hobby doorzet.
Iedereen op ons forum weet wat je gevoeld hebt op dat moment.

Als je nu aan een nieuw project begint,of verder gaat met een andere,stel jezelf dan geen deadline voor je ogen.Ikzelf werk op deze manier.
Ik zet mezelf voor dat ik een gedeelte van de kit af ga maken,meer niet.
Dus bijv.vandaag doe ik de wings samenstellen,of vandaag maak ik de motoren,meer niet.Als dat dan af is,dan ga ik die dag ook niet verder.

Vandaag heb ik de starfighter geschuurd.Natuurlijk kan ik meer eraan doen,maar dat doe ik niet.Morgen ga ik verder.
Probeer dat misschien eens...

In ieder geval,sterkte ermee,niet de moed opgeven en morgen is weer een dag.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 19:55 pm 
Ron, ook jij bedankt!

Het doet me wel heel goed als ik zie hoe iedereen meeleeft.
Jullie hebben me al weer een heel stuk opgebeurd. Super! :D

Mijn probleem is ook wel een beetje het feit, dat ik een duizendpoot ben in combinatie met het feit, dat ik zeer perfectionistisch ingesteld ben.
Als je je dan ergens hard voor inzet, omdat je dat de moeite waard vind, kan het twee kanten opgaan.

Je kunt in no-time met weinig ervaring een superprestatie neerzetten of je gaat gewoon keihard op je bek! (plat gezegd) Deze combinatie kan onverwacht mooie prestaties opleveren, kan kan soms ook levensgevaarlijk zijn.... :roll:

En dan nog in combinatie met het feit, dat ik op het moment gewoon veel te veel hooi op m'n vork neem op mijn werk, zat dit er wel aan te komen... Ik had het alleen niet in de gaten.

Daarbij ben ik ook iemand die het woord opgeven niet kent. Je gaat door tot je erbij neervalt....of je F-14 in stukken breekt.....

Na een dagje ben ik al weer aardig opgeknapt en ik ga zo toch nog een paar uurtjes aan m'n Ferrari besteden. En wanneer die update komt....we zien het wel! :wink:

Jullie zijn echt allemaal super!!!
(dat moest ik nog wel even kwijt! :wink: )
Hartstikke tof en nogmaals bedankt :!:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2005 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 mei, 2005 17:31 pm
Berichten: 926
Ik ben een beetje laat :oops: ik snapte niet wat er gebeurt was tot dat ik een paar berichtjes terug ging.

Heel jammer dat je f14 weg is. Maarja, gelukkig heb je al gezegt dat je niet stopt met brouwen!

b767

_________________
'What non of the passengers knew, was that the pilot was gomin' in too high and too fast."
(www.aviationexplorer.com)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement