Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 dec, 2018 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de tip Barry. Ik zal dat zeker proberen wanneer ik de romp ga doen. Op zich ben ik nu al redelijk tevreden over de glans. Zie bijvoorlbeeld die wielbakken waar ik ook een lichte wash in hebt aangebracht.

photo 463304

De afgelopen dagen ben ik rustig verder gegaan. De cockpit is deel geïnstalleerd en inmiddels ook al grijs gespoten. Dit is gedaan met Humbrol 128 zoals in de instructies vermeld wat overigens dezelfde kleur is als hun primer in spuitbus dus uiteindelijk zag ik geen verschil wat wel weer teleurstellend was. Eergisteren heb ik ook nog de decals van het instrumentenpaneel geplakt, maar daar ben ik vergeten een foto van te maken. Dus die houden jullie nog tegoed.

photo 463303

Het meerendeel van de tijd ben ik echter met de schietstoelen bezig geweest. En ze zijn nog niet af!

photo 462907

Ik had verzonnen eerst de basiskleuren aan te brengen en daarna de detailering en schaduweffecten. En tja, die basiskleuren zijn er nogal wat en omdat ik het gewoon met de kwast aanbreng, doe ik het met emaille verf wat weer meer tijd nodig heeft om te drogen.

Gelukkig kan ik verder met de romp. Die resultaat komen bij de volgende update aan bod.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 dec, 2018 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Korte update met de vorderingen van vandaag.

De cockpit heeft een lichte wash gekregen en de decal met het instrumentenpaneel is geplaatst zoals al eerder vermeld. Hierna kon er een laag matte transparante lak overheen. Hiervoor gebruik ik de spuitbussen van Humbrol.

photo 463472

Nadat dat een middagje gedroogd heeft, heb ik maar de stap genomen om de romphelften op elkaar te plakken.

photo 463471

Nu maar een nachtje slapen en kijken hoe het er morgen voor staat.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2018 18:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Tempo zit erin!
Die stoelen zullen een mooie aandachttrekker zijn.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2018 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dank je Thiery. Tja, we zijnalweer over de helft van de maand hern dus ik moet wel een beetje voort maken. Mede om aan de volgende BB mee te doen :wink:

Ik had gehoopt een kiekje van het toestel inclusief vleugels te kunnen plaatsen, maar die willen niet helemaal lekker passen. De Britse reviews spreken allemaal van een gewelidge pasvorm van deze kit, maar tot nu toe geef ik het een 7. Het is niet slecht, maar perfect wil ik het zeker niet noemen. Hoe dan ook, de problemen waar ik tegen aanloop (of is het “waar ik tegenaan loop”???) zijn de lengte van het vleugelonderdeel wat eigenlijk de rug van het vliegtuig is. Dit is net iets te lang, of de opening ervoor is te kort. Dat is gelukkig makkelijk aan te passen met een beetje schuur- en vijlwerk. Daarnaast sluit het onder de linker vleugel niet mooi. Dat zal wel een beetje plamuren worden. En tot slot staat het schot achter de achterste piloot iets te schuin naar achter. Dat heb ik maar met een steuntje van wat restanten opgelost.

photo 463728

Het gaat dus om dat groene plastic. Verder ben ik bezig de naden van de tomphelften weg te schuren en de daarbij verloren gegane details weer te herstellen. Heeft iemand ervaring met eerst een laag mr. surfacer aan te brengen en daarna de zwarte primer van Alclad? Zou dat bijten?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De voortgang van deze jongen gaat helaas wat trager dan gehoopt. Met wat extra druk heb ik de vleugels erop gekregen, waarna er echter wel nog wat kieren waren die gedicht moesten worden. Ook dat is inmiddels geplamuurd en kon ik de cockpitkap erop passen en voor de vorm heb ik ook even de oorspronkelijke pitotbuis erop gezet.

photo 464249

Tijdens het spuitklaar maken bedacht ik me dat het ook wel mooier is als ik de navigatielichten van transparant plastic maak en dus heb ik dat ook vast uitgezaagd. Toen zat ik nog met het dilemma van de tanks vooraf of achteraf bevestigen. Ik ben voor het laatste gegaan, wat het spuiten misschien wel wat moeilijker maakt, maar waardoor ik in ieder geval niet met lelijke kieren blijf zitten. Stoeltjes gepast en nogmaals de kap erop en dan krijg je dit:

photo 464250

Nog wat werk aan de winkel dus... :(

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Oei Oei, wat een tegenslag met deze new tool.....heb toch her en der mogen vernemen dat deze lekker wegbouwt.

Hoe ga je dit nu aanpakken, nu de romp al gelijmd is?

Vwb je vraag eerst mr. Surface en dan Alclad primer, daar heb ik geen antwoord op, maar vraag me af waarom je dan 2 verschillende primers wilt gebruiken.
Mijn ervaring met Alclad primer is goed....dat blijft goed zitten.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor het advies Barry. Mijn idee van de surfacer was om daarmee de kleine kieren op te vullen. Ik lees altijd dat die erg goed zichtbaar zijn bij het gebruik van alclad.

Op zich past het verder allemaal wel. De stoelen passen natuurlijk niet omdat die origineel van de kit zijn. Waarschijnlijk had het met de oorspronkelijke stoelen wel gepast. Ik denk dat de enige oplossing het verder afschuren van de onderkant van de stoelen is. Daar kan ik denk ik nog wel een millimeter of twee vanaf halen zonder dat het de zitting schaadt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Maar weer eens een kleine update plaatsen. De stoelen passen er nu in. De achterste had ik nog even flink aangepakt waardoor er weinig detail van de zijkant van de zitting over. Ach, daar zie je sowieso toch niks van als ze in de cockpit zitten.

photo 469485

En verder ben ik nog lekker bezig alle kiertjes op te vullen of juist weer open te krassen.

photo 469481

Zoals jullie zien komt er toch nog best wat plamuur aan te pas.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Het aanzicht van de stoelen ziet er goed uit.
Tja, die zijkant....wat je zegt, daar zie je dan toch weinig van.

Niet gedacht dat deze new tool best veel kiertjes heeft.die opgevuld moeten worden. Daar had ik bij mijn Mustang weinig last van.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 9:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Die stoelen zijn echt pareltjes, schitterend gewoon! :shock:

Ik zie dat je het landingsgestel pas achteraf gaat plaatsen.
Dat zal makkelijker werken nu. Ik heb de "fout" gemaakt om ze er direct in te plaatsen zoals de bouwbeschrijving voorstelt. Het is nu wat omslachtiger werken voor mij. Enfin, moeilijk gaat ook :D

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement