Met tussenpozen verder gewerkt de afgelopen 14 dagen en ben nu zover dat de romp dicht kan. Wat is dit een heerlijke kit om aan te werken. En al zie je straks weinig meer van alle details als de romp dicht zit, ik weet iig dat alles erin zit
Loopt u even mee? Van rechts naar links:
1e segment: basis voor de neuskoepel, met daaronder de 'werkplek' van de bommenrichter.
2e segment: cockpit met stoel voor de piloot, dashboard en voetenstuur. An de onderzijde het toegangsluik, waar nog een ladder aankomt. Een opklapstoeltje voor de bommenrichter zit er ook in, evenals een stoppenklast en electromotor voor de neuskoepel.
3e segment: de plek van de wireless operator/flight engineer met stoeltje, werktafel en radio-ontvanger en -zender. Links daarvan het 'kantoor' van de navigator, met stoel en kaartentafel
4e segment: zuurstofflessen, electromotoren, opklapbare stretcher en de drager voor de vleugels die dwars door de romp loopt. Aan de andere zijkant hangen ook zuurstofflesen en flares. Let ook op de flare launching tube, die ook gebruikt werd om pamfletten voor de Duitse bevolking af te werpen.
5e segment: ook hier weer electrische apparaturu en fuses. Plus een chemisch toilet. Altijd handig tijdens die lange vluchten.
6e segment: catwalk
7e segment: catwalk en behuizing van het staartwiel
8e segment: bevestiging hoogteroeren
9e segment: basis voor de staartkoepel
Het bommenruim loopt onder segment 3 t/m 5, bestaat uit twee helften en heeft 4 sets van kleine deuren, die de lijn van de onderzijde volgen. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij toe dat de brandstoftanks in de vleugels zaten.
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden