Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 14:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik zal alvast William en Spooky voorstellen.
William is de oudere broer van Paul McCarnty (vind hem er wel op lijken namelijk) en ondanks zijn jeugdige uiterlijk is hij 1 van de eerste piloten tijdens de Battle of Brittain.
Zijn onafscheidelijke hond was altijd bij hem en bleef bij de OP zitten totdat zijn baasje weer terug was. Ondanks de talloze missies in die periode heeft William het overleeft.

De buste is van Life Miniatures, een merk wat ik nog niet eerder heb gekocht, maar het ziet er allemaal goed uit, hooguit wat gietnaden wegpoetsen.
Alleen is het wel even puzzelen hoe het in elkaar moet, want een beschrijving zat er niet bij

photo 448214

photo 448212

photo 448213

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2018 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Bert Takken schreef:

Alleen is het wel even puzzelen hoe het in elkaar moet, want een beschrijving zat er niet bij




Zo te zien moet dat lukken. Je hebt in ieder geval al het juiste kopje bij de juiste romp liggen volgens mij. :lol: Succes

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
fvdm schreef:
Zo te zien moet dat lukken. Je hebt in ieder geval al het juiste kopje bij de juiste romp liggen volgens mij


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mooi figuur Bert, de hond maakt het geweldig.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 18:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo, ik ben begonnen, naast mijn GMC.
Dus eerst maar even een schriftelijke update.
Ik ben bezig geweest met het schoonmaken van de gietrestjes, beetje flash, beetje doorgelopen resinrandjes.
Ook de beide armen er op vast gelijmd, maar dar had ik wel wat werk aan om het redelijk passend te krijgen. Gezien de vele details leek mij werken met plamuur niet handig en daarbij, dochterlief had de acetonvrije nagellakremover inmiddels opgebruikt, dus daar kon ik geen hulp van verwachten, althans van de nagellakremover, dus de houtlijmtruk maar toegepast.
ook de oorkappen van de flighthelmet zitten er inmiddels op, maar die zijn nog even in bewerking met opvullen.
Als dit spul gewassen is, gaat er primer overheen en ik denk dat ik de grondlagen deze keer er maar eens opspuit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 21:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Hier de eerste plaatjes, gelijk even de grote van deze buste aantonend

photo 449181

photo 449180

Kop en hond zitten nog niet verlijmd

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2018 6:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb de buste al wel in de basiskleuren gezet, maar eigenlijk veels te warm om te schilderen en daarbij, mijn werkplek is zodanig dat mijn gezin cosntant achter mij langs moet om naar buiten, binnen, buiten, binnen, buiten, binnen, buiten, binnen, buiten en tja weer naar binnen moet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2018 17:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Okee, toch maar even een paar foto's.
LET WEL, zoals altijd, is het begin altijd een zooitje, omdat je eerst de grote zaken opzet. Zie ook het topic over mijn andere Spitfire piloot in het figurentopic.

Ik ben begonnen om, zoals al geschreven de buste na het primeren met de AB in een middelkleur blauw voor het uniform, beetje geel voor het zwemvest en wat wit voor het harnas.

Daarna met een verdunde donkerblauw de eerste shadows en met een verdunde licht blauw de eerste lights.
Het is meer om een gevoel te krijgen met het figuur

photo 449393

photo 449392

photo 449391

photo 449390

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 7:04 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het blauw ziet er netjes uit!
Hoe breng je het donkerblauw precies aan? De lichtere delen lijken me prima met een drybrush te doen, maar met de dieper gelegen delen is dat toch anders.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 8:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Danny
Ik drybrush nooit met mijn figuren

Ik zet een basiskleur op en een beetje afhankelijk van het figuur begin ik eerst met verdunde verf, 1 op 3 water mengverhouding ongeveer breng ik de kleuren aan. Soms is het beter om eerst de oplichtingen te doen omdat donkere verf beter over licht heen gaat (het blenden) maar heb je diepe plooien dan breng ik eerst de schaduwkleuren aan en werk die bij met de lichte oplichtingskleuren.
Doordat je verdunde verf, dunne semi transparante lagen aanbrengt, krijg je mooiere kleur overgangen dan met drybrushen al wordt dat effect pas vrij laat bereikt. Je zal zien dat tijdens het verloop de harde overgangen nog lang zichtbaar zullen zijn en dan opeens verdwijnen. Vaak door eerst alle schaduw en oplichtingen aan te brengen waarbij het wat "feller" van toon blijft en dan een glazing (filter) van de basiskleur. Hiermee trek je dan alle kleuren weer een beetje naar elkaar toe.
Bij dit figuur zal alles best wel even gaan duren vanwege de vele details (plooien).

Met olieverf werkt dit wat makkelijker, zeker als je nat in nat werkt, daarmee blend je al tijdens het schilderen, alleen is de droogtijd dan veel langer (ik heb het niet over de uithardingstijd, want dat is bij acryl langer dan bij olieverf (of enamels))

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 8:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik vind de blauwe kleuren ook erg mooi, lijkt wel fluweel.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement