Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 jun, 2019 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Ben bang dat ik in herhaling ga vallen, maar het is echt schitterend! De aandacht voor alle details, geeft een prachtig resultaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2019 9:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik vind 'm ook prachtig worden! Erg overtuigend en leuk om te zien dat je het model dusdanig veel aandacht geeft. ik ben helemaal beniwued als die straks weer op de drijvers staat. Dan heb je helemaal een bijzonder model.

Je hebt me nu overtuigd dat er iets moois van te maken is dus heb ik 'm gisteren ook besteld bij luckymodel. Voor nog geen dertig euro wordt ie opgestuurd samen met een bf 109e. Ik heb nog een Dutch Decal setje met een RAF Dakota met Nederlandse markeringen op de neus dus die gaat het (ooit) worden.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jun, 2019 14:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Vintage Jet schreef:
fvdm schreef:
Ik vind het een eer dat je Ferry's trick gebruikt maar ik hebnhet ook maar weer bij iemand afgekeken hoor. :oops:

Deze bouw doet mij wel twijfelen of ik niet eens iets in 1:48 moet bouwen want dit vind ik heel fraai.

Haha, daar is het forum voor: we leren van elkaar. Ik moedig een bijdragen in 1/48 aan deze buddy-build natuurlijk van harte toe!

photo 478274
Het ziet er awkward uit, maar de hele kist staat in de hoogglans. De buik van het toestel heb ik met Flory wash gedaan, maar voor het groen van de bovenkant was dat net te licht. Flory black wash heeft mij voor het eerst teleurgesteld: het slaat wit uit na opdrogen. Dat zag er niet uit. Gelukkig is het volledig af te wassen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor AK2071 panel line wash 'brown and green camouflage'.

photo 478275
Het proces gaat hetzelfde als bij flory wash, alleen moet je niet te lang wachten met het afvegen. Na 20 minuten is het droog en kan je het met een doekje afvegen. Gaat er iets mis; het kan er later ook verwijderd worden met witte terpentine. Kortom: ook een aanrader!

photo 478272

photo 478273

photo 478270

photo 478271
Daarna dus 'Ferry's trick'. Ik zag het voor het eerst bij jou Sopwith Pup, Ferry, en onlangs nog op voortreffelijke wijze op de Swordfish. Prachtig. Ik heb geprobeerd het effect heel licht te houden. Er is hooguit een fractie smoke overheen gegaan voor het gewenste effect.
De elevators staan naar beneden, zoals gebruikelijk met onbekrachtigde controls. En het rudder staat onder een kleine hoek (omdat het kan).
Hierna volgen decals en nog enige weathering. Het begint op te schieten!

:brouw: VJ


Super!! :brouw: geweldig om te zien en; ik heb ook een antwoord hoe ik die panelliner van AK kan gebruiken! Heb het spul wel staan, maar had geen idee dat je het 20 minuten in moet laten drogen en dat je het daarna met een doekje weg kan wrijven..

Top Tip!

Fred

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jun, 2019 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
fredpiket schreef:
[ik heb ook een antwoord hoe ik die panelliner van AK kan gebruiken! Heb het spul wel staan, maar had geen idee dat je het 20 minuten in moet laten drogen en dat je het daarna met een doekje weg kan wrijven..

Hoi Fred, en als het wegwrijven niet meer lukt (iets te lang gewacht bijvoorbeeld) dan laat het zich prima verwijderen met reukloze terpentine. Zorg dat er een mooie glanslaag over de verf zit (bijvoorkeur op aqua basis) omdat die niet wordt aangetast door de reukloze terpentine.

De laatste foto's van de brouw:

photo 479065

photo 479068

photo 479067

Hierna het ik het in twee lagen mat gespoten, waardoor de eigenlijke kleur groen weer terugkomt.
photo 479066
De motoren en uitlaten zijn nu ook bevestigd. De deuren en luiken die open komen te staan zal ik deze week bevestigen, net als de HF antenne draad. Misschien vul ik het randje onder het cockpit zijraam nog iets op. Met het blote oog zie je het niet, maar op de foto is de rand storend. Dit is de laatste update met de staart op de grond. Hierna volgen de eindfoto's op de drijvers!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jun, 2019 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Goh dat wordt een mooie.. ik kijk met spanning uit naar het eindresultaat! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2019 10:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Volmondig mee akkoord...

ziet er echt prachtig uit...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2019 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
De rivets zijn een hele mooie toevoeging VJ!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2019 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hij is klaar.

photo 479352

XC-47C-DL Prototype (Long Beach) C/N 7365 militaire registratie #42-5671 (serial: 25671)
First flight: july 1942
To USSAF: 26 january 1943
Crashed: 13 november 1943 (Jamaica Bay, NY)

Citaat:
Shortly after takeoff from Floyd Bennett Field in NY for overload capacity flight testing, while in initial climb, the float equipped aircraft stalled and crashed into the Jamaica Bay. The crew survived the crash. The cause was listed as gross overload


Met deze crash was het duidelijk: Het is een GooneyBird en géén Duckota ;-)
En toch is het een stoer ding geworden. Dank allemaal weer voor het volgen.

photo 479349
photo 479350

photo 460036
photo 479351

photo 479348

photo 479347

photo 479346

photo 479343

photo 479342

photo 479344

photo 479341

photo 479340

Ik heb het plan om er nog één te brouwen in deze BB. Momenteel ben ik de benodigde sets aan het verzamelen en dan komt er nog een leuke uitsmijter. Althans, als de moderators deze BB nog even in de lucht willen houden, want we zijn immers al een jaar in de lucht.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2019 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Wat een pracht resultaat, eentje om trots op te zijn!
Kijk uit naar je volgende dan :D

Gr pjijden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2019 21:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Indrukwekkend resultaat.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement