Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 jun, 2019 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Héél gaaf! De verwering en afwerking zijn echt van hoog niveau. Zet jij je modellen ook weleens op internationale fora? Ik volg Aircraft Resource Center al een hele tijd niet meer maar ik heb daar vroeger weleens prijzen gewonnen met gejureerde groepsbouwen. Boeken en decalsetjes enzo. Zijn toch leuke kersen op de taart qua waardering voor je werk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jun, 2019 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Slechts één opmerking: :brouw: :brouw: :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jun, 2019 14:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ik kan me maar aansluiten bij de rest, niet alleen fantastisch gebouwd en verweerd, maar ook nog eens om te volgen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jun, 2019 23:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Wat een fantastische uitvoering is dit! Het vooraanzicht springt er voor mij echt uit, zeer indrukwekkend. Wat mij betreft zie ik de uitsmijter graag nog in deze bb! Één klein detail wat mij opvalt is dat de cabine deuren nog wat clean zijn ten opzichte van de rest. Maar zou al heel blij zijn als ik dit niveau slechts kan benaderen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2019 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Dank allemaal voor de leuke reacties.

TheFlyingDutchman schreef:
Zet jij je modellen ook weleens op internationale fora? Ik volg Aircraft Resource Center al een hele tijd niet meer maar ik heb daar vroeger weleens prijzen gewonnen met gejureerde groepsbouwen. Boeken en decalsetjes enzo. Zijn toch leuke kersen op de taart qua waardering voor je werk.

Hoi Jelle, Ik post afgeronde modellen wel eens op https://www.diecastaircraftforum.com/ als het om airliners gaat. Is ARC forums the place to be? Geen idee. Carvair zit vaak op britmodeller en ik zag laatst dat Malair ook op een Engelstalig forum post, maar zelf heb ik die stap nog niet gewaagd.

Marco2591 schreef:
Wat mij betreft zie ik de uitsmijter graag nog in deze bb! Één klein detail wat mij opvalt is dat de cabine deuren nog wat clean zijn ten opzichte van de rest. Maar zou al heel blij zijn als ik dit niveau slechts kan benaderen!

Haha, dank je. De deuren zijn wel 'stoffig' gemaakt, maar je hebt gelijk dat dit niet goed zichtbaar is op de foto. Op de eerste pagina van dit draadje zie je de deuren onder kunstlicht en dan is het meer zichtbaar. Het groen oogt ook donkerder in het echt. Deze foto's heb ik gemaakt in het keiharde zonlicht van de afgelopen dagen. Door het teveel aan contrast vallen subtiele details een beetje weg. Erg is dat nu niet, want het is ook een 'nieuwe' kist, zoals hij ook op de kleurenfilm te zien is.

Over het niveau: ik denk dat iedereen hier een vergelijkbaar resultaat kan neerzetten. Ik beschik niet over meer talenten dan anderen, behalve misschien dat ik altijd doorzet en bij tegenslagen eerder een tandje bijzet dan opgeef. Zoals destijds met de Buffalo C46 (toen de groene verf plot craquelé vertoonde) of bij deze brouw, dat de buik per abuis een veel te lichte tint heeft gekregen. Niet bij de pakken neerzitten: de oplossing van internet googlen (alle goede ideeën en tips knip-en-plak ik van anderen) en aan de slag. Desnoods door een heel stuk opnieuw te doen. Daarom dat ik ook steeds meer dan een half jaar doe over een project. Het leerproces en het uitproberen van nieuwe technieken is voor mij een doel op zich. Soms mislukt het dan en soms pakt het goed uit. Ik kan alleen maar de wens uitspreken dat we allemaal genieten van ons eigen leerproces en dat onze modellen daardoor steeds een stukje beter worden. Wat dat betreft zie ik veel moois gebeuren op dit forum!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2019 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind hem prachtig geworden!

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2019 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Ook hier maar één woord,

Prachtig :shock:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2019 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Prachtig VJ. Werkelijk een pareltje. Natuurlijk is de Dakota al een dankbaar onderwerp om iets moois en indrukwekkends te maken, maar hiermee heb je wat mij betreft een uniek model neergezet. Ook ik wacht in spanning af wat de volgende gaat worden. Ook iets met 100 jaar KLM?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 15:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Deze heb ik even helemaal gemist! Prachtig werk VJ, een pareltje weer. Niks op aan te merken.

Ga je de foto's ook nog in de galerij plaatsen?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement