Dank voor de complimenten, maar we zijn er nog niet. De decals zitten erop en de laatste laag gloss is aangebracht, dus is het tijd voor de laatste details. Dat zal nog best wat werk zijn. We het leukste deel van de brouw!
Dit was gisteravond: 3/4 X-3 + 1/4 XF-8, 50% verdund met X-20A bleek de match met de kleur van de decals. De neusdecals zo precies vouwen dat deze ook echt naadloos past, is mij nog nooit gelukt. Dus heb ik de decals afgesneden rond de rand van de nose cone en deze met de hand geschilderd. Op de foto is het verfwerk nog nat en nog een fractie te licht van kleur. Dat kwam goed bij het opdrogen (zie onderste foto).
Met olieverf heb ik de sporen op de motorgondel direct achter de colwflaps verweerd. Uiteindelijk heb ik de olieverf met white spirit uitgeveegd, waardoor alleen een waas van lichte strepen zichtbaar is. Omdat de KLM kisten van de jaren na de oorlog er over het algemeen in uitstekende staat bijstonden, laat ik de verwering minimaal.
En hier is alles gemonteerd. De R-1830 Twin Wasp motor, met uitlaatsectie, blijft aan de rechterkant van het model zichtbaar.
VJ