Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Niet slijten, wel plooien, het schijfje wordt onrond door zijdelingse beweging

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2018 7:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
Naast het trekken van rivet lijntjes, ben ik toegekomen aan het monteren van het landingsgestel. Vanwege het spuiten zit het overigens nog niet vastgelijmd in de wheel well.

photo 463749
De grootste uitdaging hierbij was het passend maken van de PE, die eigenlijk voor de Trumpeter kit is bedoeld. In de foto heb ik de 'upper truss' vervangen voor PE. In real life waren deze versterkte spanten één van de aanpassingen aan het oorspronkelijke DC-3 ontwerp, die de C-47 zo robuust maakte.

photo 463750
En de hele landingspoot met resin wiel (dat nog vlak geschuurd moet worden). Tot zover het landingsgestel. Als ik binnenkort weer ga spuiten neem ik deze gelijk even mee.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2018 8:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Heel mooi dat PE. :brouw:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2018 9:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat is een flink verschil! Dat ziet er goed uit.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2018 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Ziet er strak uit die pe VJ.. 8)
Het enige wat ik zelf minder fraai vind zijn de doorgezakte banden, deze zijn wel plat op een dakota maar puilen eigenlijk nooit zo opvallend zijdelings uit tenzij ze te zacht zijn.
http://data3.primeportal.net/hangar/mik ... _of_28.jpg
Maar dat is mijn ervaring met dakota's, de Airfix Dak heeft dat ook en die heb ik zelf een beetje meer afgeschuurd om een beter effect te krijgen...
Dit doet verders niks af aan je bouw hoor want ik denk dat die weer geweldig word :mrgreen:

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
Carvair schreef:
Het enige wat ik zelf minder fraai vind zijn de doorgezakte banden, deze zijn wel plat op een dakota maar puilen eigenlijk nooit zo opvallend zijdelings uit tenzij ze te zacht zijn. De Airfix Dak heeft dat ook en die heb ik zelf een beetje meer afgeschuurd om een beter effect te krijgen...

Daar heb je een punt. Ik heb deze wielen gekocht omdat bij de kit geen originele wielen zaten (!). Maar ze lijken inderdaad wel erg zacht. Misschien ga ik die van de airfix wel gebruiken (de krijgt immers drijvers) of ik schuur deze iets vlakker.

In elk geval ben ik verder gedaan met het aanbrengen van PE. De flaps:

photo 464057

Hierna kan het hele model in elkaar. De vleugel is nu verlijmt (het was nog een aardig klusje dat allemaal passend te krijgen) en nu kan deze samengevoegd worden met de romp.

Allemaal alvast een fijne kerst!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2018 3:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Schitterend werk VJ, bij deze ook een hele fijne kerst toegewenst.. :brouw:

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 10:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 938
Woonplaats: Oosterhout
De beste wensen voor 2019 VJ!

Ik heb je vorderingen vanaf zijlijn gevolgd. De oog voor detail is verbluffend. Ik kan bijna niet wachten tot het eindresultaat!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Even een tijdje niet gevolgd, maar het ziet er allemaal prachtig uit VJ! Alle details die je aabrengt (details/deurgreepjes/leidingwerk) maar ook je motoren maken straks vast een erg realistisch geheel!

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
Heb je onderwerp met veel belangstelling gelezen. Het interieur ziet er prachtig uit. heb zelf ook een DC-3 Dakota van Finnair in de steigers staan (geen verslag van). Het interieur heb ik zelf gescratcht(niet historisch correct, heb maar 14 stoelen ipv 21).

Ik heb een vraagje over de rivets... De vleugels zijn in principe rechte lijnen en kun je plat op je werkblad leggen. Hoe ga je dat aanpakken met de romp? Naar ik aanneem is het interieur inmiddels bevestigd.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement