Na een periode van veel schuur- en plamuurwerk eindelijk weer eens een update waarin de vorderingen beter zijn te zien. Diverse onderdelen stonden al een tijdje klaar, maar gisteravond ben ik eindelijk toegekomen aan het gloss black spuiten van alle delen die een alu look gaan krijgen. Het is een eerste laag, want ik ga proberen te variëren met de basis ondergrond om zo verschillende tinten alu te krijgen.
Hier was ik gebleven. Er zaten toch veel kieren en naden in die moesten worden weggewerkt. Ook heb ik alle panellines nagelopen met de scriber.
Alle photo etch delen komen van een setje voor de HobbyBoss kit. Dus ik heb dezelfde uitdaging gehad als Marco
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 74&t=51776. Alles moest passend gemaakt worden.
De antennes op de romp zijn alvast voorbereidt voor de HF kabels die gespannen gaan worden. Dit idee heb ik bij de Transavia DC-6 ook toegepast: simpele naalden met een oogje voldoen uitstekend!
De uitlaten (ook voor de XC-47C) zijn van Quickboost omdat die zo'n mooie open 'trumpet' hebben. Op de foto liggen ze om en om, maar de uitlaten met cabin heaters voorop zijn voor de KLM C-47.
Hier te zien in real life. Door de voorkant van de buis stroomt (koude) buitenlucht, die als gevolg van de prop wash met kracht naar binnen wordt geperst. Vervolgens stroomt te lucht langs de hete 'muffler' rond de uitlaat en daarna stroomt warme lucht de cabine in. Een primitieve, maar effectieve manier om cabine en cockpit te verwarmen. Tenminste, als de motor vermogen levert. Tijdens stationair draaien, zoals tijdens de daling, kan het dus alsnog ijskoud worden...
En zo staat het model er nu bij. Alles is zwart. Nu verder met kleurenschakeringen.
VJ