Da's een erg indrukwekkend lijstje !
*
Cockpit - voetenstuur:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je daar precies bij wilt aanpassen maar ik neem aan dat je ze mogelijk wenst te vervangen door PE of
scratch-build.
* Landingsgestel - Schijfje tegen doorplooien:
Da's me ook niet helemaal duidelijk maar ik ben ervan overtuigd dat dat gedurende de bouw wel duidelijk zal gaan worden.
* TISEO - LESS:
"TISEO" is bekend en ik neem aan dat je dit in de vleugel-wortel wenst aan te brengen. "TESS" rinkelt echter geen belletje...
* Vleugels - vleugel-tips onder de juiste hoek aanbrengen:
Ik was me niet bewust van het feit dat Revell dit detail verkeerd heeft aangebracht. Bij de Tamiya-editie moeten ze inderdaad worden aangepast omdat de hoek niet juist is. Anyhoe: 12 graden
up (als ik me niet vergis...) Verder is het wellicht de moeite waard om de diverse "hobbels & knobbels" aan de vleugel-tips even te checken. Ik durf niet met zekerheid te stellen dat deze bij de F-4E "
Late" variant, gelijk waren aan F-4F...
* Vleugels -
Flaps & Ailerons:
Bij een toestel "in rust" zakken de
ailerons uit.
* Inlaten:
Revell heeft de inlaten niet helemaal correct en ze zijn een fractie te lang (lopen iets te ver naar voren door). Niet echt opvallend en aangezien dit een vrij gecompliceerde correctie is, zou ik het persoonlijk laten voor wat het is...
* Stabilo's - verstevigingsplaat aanwezig ? & de vraag "slotted":
Voor wat betreft de verstevigingsplaat zul je even wat ref-materiaal moeten gaan opzoeken. Voor wat betreft de vraag "
slotted", aldan wel of niet, zul je in dit geval het
slotted-type moeten aanbrengen. De TISEO-kisten waren immers zogenaamde "
Late airframes" en dus met het
slotted-type uitgerust. (Stabilo-hoek: 23 graden
down, als ik me niet vergis...)
* Bewapening AIM-120's:
Wederom een ref-check dingetje. Revell heeft in ieder geval de achterste "
sparrow-bays" in lengte aangepast. Hier hangt een heel verhaal aan vast maar het komt er (kort samengevat) op neer dat de F-4F, na de ICE-
upgrade in staat was om AIM-120's in de achterste
bays te dragen. Ik kan me echter niet herinneren dat USAF-bakken eveneens deze modificatie hebben ondergaan. In dat geval zou je de lengte van de AIM-120
bays dus moeten terugbrengen naar AIM-7 "standaard..." Voor wat betreft de vraagtekens onder het kopje "bewapening", neem ik aan dat je daar zelf nog een besluit in moet nemen. (?)
*
Decals:
"SP", dan neem ik dus aan dat we een Spangdahlem-kist mogen verwachten...??? Het zou wel heel erg wreed zijn als je dan voor het zogenaamde
European One schema zou kiezen. Zeer zeker niet het makkelijkste schema maar wat mij betreft wel erg fraai omdat slechts weinig bouwers hiervoor kiezen.
I dare You...!!! Een erg uitdagend modificatie-pakketje. Mocht het doosje en al dat werk je bevallen, dan is het wellicht de moeite waard om een tweede exemplaar te overwegen en deze om te bouwen tot een F-4G, uiteraard eveneens met mooie "SP-
markings". Wat mij betreft bijzonder fraai om een SP F-4E in
European One te bouwen met een SP F-4G in het welkbekende SEA-schema. Beide rakkers zouden een zeer aantrekkelijk schouw-spel opleveren...
Gr. Ruud.