Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
OK,

Dus als ik tussen de lijnen kan lezen kan het ook als een investering worden beschouwd .. ;-)

Ik denk dat het allerbeste is om gewoon alles af te werken wat je hebt liggen en dan voor een nieuw KITJE te gaan, maar het is VEEL TE moeilijk om zo een doosjes te laten liggen heb ik zo de indruk ... De meeste hier hebben hun kasten al goed gevuld .. :lol:

Enfin , vandaag was het PUTTY dag , alle wapens waar nodig opgevuld en opgeschuurd . Het zijn er een heel deel , dus we zijn er nog niet .

photo 431755

photo 431756

photo 431757

photo 431758

photo 431759

photo 431760

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 1:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Mooi te zien dat er tevens aan deze side-kick de benodigde (welverdiende) aandacht word geschonken, Ron ! :wink:
Dat ziet er allemaal veelbelovend uit en als de diverse ploffers straks van een verf-jasje en (eventueel) enige decals zijn voorzien, zullen ze zeer zeker een mooie aanvulling op je hoofdgerecht vormen.

Aansluitend nog even aan reactie op je "aankoop-vraag":
Zoals Bert reeds aangaf, spelen de initieele productie-aantallen eveneens mee voor wat betreft de beschikbaarheidstijdsspanne van een bepaalde kit. (Wat een geweldig fraai scrabble-woordje...) Je geeft zelf perfect aan dat bepaalde aankopen eveneens als een "investering" kunnen worden gezien. Anderzijds geef je heel erg goed aan dat dergelijke "investeringen" inderdaad meestal het begin van een rap groeiende stash vormen...

En daarmee is wat mij betreft het welbekende cirkeltje rond en komen we terug op mijn eerder geplaatste "basis-vragen". :lol:
Staat het voor jezelf vast dat je een bepaalde doos echt wenst te bouwen, dan kun je h'm zonder meer op een voor jouw geschikt tijdstip aanschaffen. Het maakt daarbij niet uit of je de desbetreffende doos morgen gaat bouwen of dat je er over 15 jaar aan begint. Kun je mijn 3 basis-vragen echter niet met een volmondig "JA" beantwoorden, dan is het inderdaad verstandiger om eerst een project af te werken om vervolgens een volgende doos aan te schaffen.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2017 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Het plamuren , rescriben en schuren is ( voorlopig ) achter de rug , we zullen zien hoe ( goed ) dit gedaan is als we er een laagje primer op gaan zetten.
Het was een tijdrovend werkje om alle wapens op te schuren en te plamuren , het zijn er veel ... :lol:

We hebben de bouwtafel terug opgeruimd , alle schuur en plamuur materiaal opgeborgen en we gaan verder met de lijmwerken , de nodige wapens gaan afgewerkt worden.

Maar goed dat we een klein beetje voorsprong hebben genomen want deze KIT vraagt om de nodige aandacht en werk.
De eerste parts zullen waarschijnlijk volgende week pas in de primer staan ... dus vooraleer we aan de effectieve bouw van de TAMIYA doos gaan beginnen zal het midden januari zijn, en dan worden het opnieuw eerst de ploffers die we gaan brouwen. Maar dat was de insteek van het verhaal.

Enkele sfeerbeelden van de ( gedane ) werken :

photo 431916

photo 431941

photo 431942

photo 431944

photo 431945

photo 431946

photo 431947

photo 431948

photo 431949

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2017 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er fraai uit Ron! Je kan wel een heel eskader bewapenen zo.

Wat zijn die puzzelstukjes op de 3e foto? Tegelijkertijd een andere hobby aan het beoefenen terwijl de lijm droogt :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2017 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
FokkerFan schreef:

Wat zijn die puzzelstukjes op de 3e foto? Tegelijkertijd een andere hobby aan het beoefenen terwijl de lijm droogt :wink:


Haha, ik vroeg mij dat ook al af. Lijkt wel kneedgom ofzo :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2017 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Wees erop bedacht dat de brandstof-tanks pure fantasie zijn van Dhr. Trumpeter...!!!
Ze werden/worden bij hun 1/32 A-7 Corsair II editie geleverd, zijn vorm-technisch op geen enkele wijze te verantwoorden, en persoonlijk heb ik ze direct naar het welbekende ronde archief verbannen...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2017 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
mortael schreef:
FokkerFan schreef:

Wat zijn die puzzelstukjes op de 3e foto? Tegelijkertijd een andere hobby aan het beoefenen terwijl de lijm droogt :wink:


Haha, ik vroeg mij dat ook al af. Lijkt wel kneedgom ofzo :)


Deze 'puzzelstukjes' heb ik gekocht bij een handelaar van "Gundam" producten , het is schuurpapier korrel 600 ... :D

@ Ruud ,

Klopt , ze lijken in de verste verte niet op die van de Phantom , ik ga ze toch niet in de vuilbak smijten , ik maak ze gewoon af en dan zien we wel als ze ooit nog van pas kunnen komen , misschien kunnen ze wel dienen als TEST STUKKEN voor nieuwe producten op te TESTEN .. ;-)

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
En we hebben nog wat gedaan , alle spreu's zijn leeg ( behalve de clear parts ) alle plamuur en schuurwerken zijn ten einde ( voorlopig ) , de spraybooth staat klaar , nu nog even nieuwjaar vieren en we kunnen deze vele parts in de primer zetten .

:brouw: :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: een goede roetsjjjjj in het nieuwe jaar , een goede gezondheid en veel brouwplezier gewenst in het jaar 2018 .....

nog enkele sfeerbeelden om het (brouw)jaar 2017 af te sluiten :

photo 432189

photo 432188

photo 432190

photo 432191

photo 432192

photo 432193

photo 432194

photo 432195


Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Genoeg vuurwerk voor vanavond dus! Hopelijk gaat het bij jou wel door. Fijne jaarwisseling!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
That's indeed a lot of BANG...!!! :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement