Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Ziet er strak uit en schiet al lekker op zo. :brouw: Blijf vooral zo doorgaan, kan ik mooi bij jou blijven afkijken! :mrgreen:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Dank je prutsel :)

6. Painting
Begonnen met het airbrushen van de onderzijde. Ik gebruik hiervoor de ‘over light gray, fs36622 van MIG. Ik heb veel gelezen over de juiste kleur en deze moet redelijk in de buurt van de werkelijke kleur komen.

Ik airbrush het model via de black basin. Ondergrond zwart, dan vervolgens de kleur rustig opbouwen. Eerst met 3:1 thinner/verf de 1e laag aangebracht, sommige delen meer aangezet dan de anderen om later kleur/nuance verschil te krijgen.
Afbeelding
Dan komt het aan op geduld en tijd….. de basis en het nog zichtbare zwart inblenden tot een geheel. Dit doe ik met 6:1 thinner/verf in meerdere lagen. Na 5/6 laagjes ziet het er dan zo uit
Afbeelding

Eind resultaat na pak hem beet 12 laagjes…(foto is wat overbelicht, was al wat donker in de kamer, ga morgen een betere foto maken, resultaat is niet echt goed te zien.)
Afbeelding

Bouwtijd: 2uur
Totaal: 32,5 uur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Zoals beloofd de iets betere foto’s
Afbeelding
Afbeelding

De wheelbays van details voorzien, verwering komt later.
Afbeelding
En het wapentuig dat er onder komt gemaakt
Afbeelding

Bouwtijd: 3 uur
Totaal: 35,5 uur
Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Hallo
Vandaag ook de air brakes (volgens mij zijn ze dat) gemonteerd. Ik heb er nog een decal van een oude kit opgeplakt (deze kit voorzag er in iedergeval niet in).
Afbeelding
Afbeelding
Dan is de romp gereed voor de camo, eerst de onderzijde afplakken en inpakken en dan als eerste de Tan kleur erop gezet.
Afbeelding
Afbeelding

Bouwtijd: 3 uur
Totaal: 38.5 uur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ziet er goed uit Ed. Ik zie dat je de oleo-struts van het landingsgestel rood hebt geverft. Wees erop bedacht dat je op deze manier het idee wekt dat er safe-guards zijn geplaatst. Helemaal niets mis mee maar indien je besluit om vliegers in de cockpit te plaatsen, dan is de aanwezigheid van deze safe-guards iets minder aannemelijk...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ziet er goed uit Ed. Ik zie dat je de oleo-struts van het landingsgestel rood hebt geverft. Wees erop bedacht dat je op deze manier het idee wekt dat er safe-guards zijn geplaatst. Helemaal niets mis mee maar indien je besluit om vliegers in de cockpit te plaatsen, dan is de aanwezigheid van deze safe-guards iets minder aannemelijk...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2018 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Shujaa schreef:
Ziet er goed uit Ed. Ik zie dat je de oleo-struts van het landingsgestel rood hebt geverft. Wees erop bedacht dat je op deze manier het idee wekt dat er safe-guards zijn geplaatst. Helemaal niets mis mee maar indien je besluit om vliegers in de cockpit te plaatsen, dan is de aanwezigheid van deze safe-guards iets minder aannemelijk...

Gr. Ruud.


Thanx ruud

Er komt geen piloot in de cockpit en ook geen rio. De reden hiervoor is dat de canopy open gemonteerd wordt en de piloot details van de cockpit wegneemt, een tweede reden is dat ik nog geen figuren heb geschilderd (misschien moet ik dat een keer gaan doen) en bang ben dat het resultaat niet mooi al zijn.

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er inderdaad mooi uit Ed. Passen de uitlaten nog een beetje? De beschrijving geeft geloof ik aan dat ze er al op moeten voordat romp erop gaat, maar dat leek mij ook al niet zo’n handig plan. Inderdaad beter zonder piloten met dat mooie interieur!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
FokkerFan schreef:
Dat ziet er inderdaad mooi uit Ed. Passen de uitlaten nog een beetje? De beschrijving geeft geloof ik aan dat ze er al op moeten voordat romp erop gaat, maar dat leek mij ook al niet zo’n handig plan. Inderdaad beter zonder piloten met dat mooie interieur!


Thanx

Volgens de BB moesten ze al gemonteerd worden voor de romp aan de vleugeldelen gemaakt werd. Ik heb dat niet gedaan omdat je in dat stadium slecht de juiste plek kunt bepalen, maar ook omdat ik nu de romp goed tegen de vleugeldelen kon drukken vanuit de binnenzijde. Ik heb wel eerst goed gekeken of ik de delen achteraf er nog goed in kan krijgen en dat is wel mogelijk bij deze kit.

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 feb, 2018 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Spuiten
Hallo allemaal.
Afgelopen week in drie keer de SEA camo erop gezet. Ik ben begonnen met de Tan kleur (bruin)
Afbeelding
en heb vervolgens deze afgeplakt in de juiste camo vorm.
Afbeelding
Echter toen ik de tweede kleur, dark green, erop gezet heb, heb ik even gekeken hoe het er uit zag. Waar ik al bang voor was gebeurde dan ook, de overgang tussen de beide kleuren was veel te scherp.
Afbeelding
Alles plakband eraf gehaald en de rand tussen donkergroen en bruin met de hand gespoten om een fade effect te krijgen. Vervolgens maar de stoute schoenen aan getrokken en de licht groene kleur uit de losse pols er op gespoten.
Nog wat nabewerken hier en daar waar er teveel overspray was, mar dan is dit het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het achterste gedeelte is gespoten in aluminium echter dit springt er wel heel erg uit.
Afbeelding
Hier mar vast wat aan gedaan om het wat doffer en realistischer uit te laten zien, bewerkt met medium gunship grey gaf een mooi resultaat.
Afbeelding
Foto is ietwat overbelicht
Afbeelding

De staartvinnen
Afbeelding

Het model is vanmiddag is de gloss vernis gezet en morgen kunnen we beginnen met het plakken van de decals.
Daarna zal er nog verwering aangebracht worden (minimaal hoop ik)

Bouwtijd: 8 uur
Totaal: 46,5
Grtz
Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement