Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2018 21:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Daaaaaar gaan we weer :) Tussen alle drukte van het werk gelukkig nog tijd om te brouwen.
Goed nieuws.. ondertussen is mijn MLD Lynx klaar en kunnen we volop bezig met de Phantom!

De stoeltjes in elkaar gefreubeld en voorzien van een zwart laagje
photo 433879

Dat moet drogen dus een goed excuus om die dingen aan de kant te leggen ( had ik al gezegd dat ik de plofstoelen altijd vreselijk werk vind?
Toch zijn die stoeltjes wel erg mooi voor een OOB bureaustoel
photo 433883


Omdat ik nooit zo van het volgen van alle stappen in de handleiding ben, ben ik alvast begonnen met het achterste deel van de romp dat op moment van schrijven ligt te drogen.
Eerst voorzichtig wat flash verwijderd en dan krijg je dit.Mooi gedetailleerd he? Niet slecht van Revell.
photo 433880

Daarna freubelen met de "motoren"..Nou ja freubelen,, er moet een kleurtje op.
photo 433881

Dat kleurtje erbij pakken en lekker aan de schilder, of toch niet?
photo 433882
Bah die kan het ronde archief gaan opzoeken naast alle snotdoeken van de kids, griep enzo. Heerst schijnt.. nooit fijn als die kleintjes ziek zijn.

Enfin, gelukkig heb ik nog wat potjes modelmaster steel, gun metal en burnt exhaust metal staan, hilarisch overigens (vind ik) want het is een Duits potje. Zij noemen het Auspuff metal..
Wat krijg je dan? Welja dit:
photo 433884
Dat lijkt veel op het eerste plaatje niet? Geloof me! Er zit verf op :lol:

Dan plakken we de boel in elkaar en dan hebbie dit.. Dat past overigens erg fijn!
photo 433887

De binnenkant ziet er dan zo uit op dit moment.
photo 433888


Dat was het voor nu alweer.. echter zie ik dan wel wat waar ik binnenkort tegenaan ga lopen.
photo 433885
Ziet u de te boren gaatjes? Daar staat een vraagteken bij, dus dat is optioneel niet?
Ok, wat moet er in die gaatjes dan Mirko?
Nu dit dus:
photo 433886


Wat is dat dan Mirko? Goede vraag! ik heb geen idee.. ik hoop dat iemand van jullie daar een antwoord op heeft.
Wat is het? Wat doet het? Waarom is het optioneel volgens Revell? En moet ik het in deze variant wel gebruiken?
Of bedoeld Revell dat ze net als ik niet weten wat het doet maar plak het er toch maar op?

Tot de volgende!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2018 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Het cockpitje ziet er al aardig uit, mooi detail ook met de verschillende kleurtjes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Mooie progressie Mirko en erg leuk te zien dat je zelfs voor "minder leuke klusjes" (in jouw geval de stoelen), toch even rustig de tijd neemt om het een & ander netjes in elkaar te freubelen. :wink:

Kort antwoordje op je vraag:
1) Ja, je dient de gaatjes in de onderzijde van de vleugels te boren
2) Ja, je dient inderdaad de onderdeeltjes 101, 102, 103, 104, 105 & 106 te monteren
De bovenstaande onderdeeltjes zijn in realiteit aerodynamische covers waarin zich de actuators voor de leading edge slats bevinden.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 8:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Duidelijk! In dit geval is het dus niet optioneel maar verplicht. Ik neem aan dat het niet hoeft als je een eerdere versie maakt waar de slats niet aanwezig zijn.
Deze kit heeft maar 1 uitvoering dus dat vraagteken van Revell zorgt dan voor een extra puntje bij het skill level op de doos denk ik dan maar?

ik dacht altijd dat het skill level van Revell afhankelijk van de onderdelen/kit was maar dat is dus afhankelijk van de handleiding :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Het klopt inderdaad dat de onderdelen bij deze versie niet "optioneel" zijn.

Hoewel ik het niet heb gechecked, vermoed ik dat Revell dezelfde vleugel levert bij de RF-variant. Bij de RF-variant horen deze onderdelen niet te worden geplaatst omdat deze kisten niet waren uitgerust met de zogenaamde leading edge slats. Vermoedelijk is stap "8" van de bouwbeschrijving generiek van aard voor beide dozen en geeft Revell dus (in dit geval verwarrend en tevens volledig on-terecht) aan dat de plaatsing van de onderdelen "optioneel" zijn.

Lang verhaal kort: in dit geval dienen ze geplaatst te worden. :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Mirko,

Het vlot al aardig zie ik. Let op bij die aerodynamische covers, volgens mij staan de nummers niet goed. Bij mijn -4F wilden ze niet lekker passen en lieten ze kieren na. Gelukkig merkte ik dat tijdens het droog passen. Toen heb ik een paar omgewisseld. Volgens mij de binnenste en de buitenste.

Succes!

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2018 9:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Daar zijn we weer, mooi op tijd voordat we op het schavot belanden!
Wat hebben we gedaan? Weinig! Mijn aandacht ging naar een KA-6D Tanker Intruder. Wat een aanrader, fantastische kit!!!
Het was tevens mijn eerste poging tot weatheren.. zie onder voor de wash:
photo 435636

En na de wash:
photo 435627
photo 435629
Jaaaaaaa: 1 tank hangt scheef :)
photo 435634

Enfin: verder met het spook!
Ondertussen heb ik alle gaatjes gemaakt nadat ik wat primer op de ondervleugel had gespoten:
photo 435628

Daarna flansen we dat in elkaar en plakken we de topvleugels erop, dat past lekker!
photo 435631
De naad bovcenop heb ik reeds geschuurd en geloof me het is echt vlak! ( op deze foto nog niet geschuurd) Allen blijf je dat zien.. gaat dat opvallen na de laag verf denken jullie en hoe los je dat dan op?

photo 435632
photo 435630

Past dus prima, ik zie aan 1 kant een naad tussen vleugel en romp, misschien wat puttty of gewoon aandrukken met wat lijm ertussen. Lossen we op!

Tot de volgende.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2018 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Schuur-partijen zijn immer door een gespoten laag te zien. Het is dus zaak dat je een geschuurd oppervlak immer nadien polijst. Je kunt hier polish-pads voor gebruiken (Grid 2000 - 2500 - 3000 - 4000 - 5000, etc., etc..) Daarna kun je eventueel nog een polish-compound gebruiken.

De naad kun je met enig plamuur gemakkelijk wegwerken:
* Plak de naad aan weerszijde met wat tape af.
* Breng putty aan
* Strijk de overtollige putty weg

Als je de putty van Vallejo gebruikt, kun je de overtollige putty nadien simpelweg met een watte-staafje & water keurig netjes verwijderen.
SUCCES :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2018 17:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Korte update: wegens een longontsteking en griep ben ik nog niks opgeschoten!
Hopelijk kan ik binnenkort weer iets laten zien :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2018 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi Intruder heb je gemaakt Mirko. Ik zou enkel nog een masker voor de cockpitkap aanraden. Verder niks op aan te merken. De wash is ook goed gelukt.

Voor wat betreft de romp zou ik het nog wel wat verder bijwerken zoals Ruud aangeeft. Daarna de paneellijnen opnieuw graveren. De rug is erg in het zicht natuurlijk dus als dat niet mooi afgewerkt is, doet het al snel je resultaat teniet, hoe mooi de rest dan ook mag zijn.

Succes en beterschap!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement