Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2017 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Hmmm... 8)

Een Tophatter, vergezeld door een "mysterieuze" Recce-vogel... :brouw:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ruudje was een beetje op het www aan het snuffelen en kwam daarbij de navolgende inspirerende plaatjes tegen:

photo 431460
(Bron: internet / Author unknown)

photo 431462
(Bron: internet / Author unknown)

photo 431461
(Bron: internet / Author unknown)

Gr. Ruud.

P.S:
181.000 vlieguren... Daarvoor zul je ongeveer 70 jaar, elke dag 8 uren met een F-4 in het blauwe zwerk moeten vertoeven...!!!
Het mag dus duidelijk zijn dat deze uren door het gehele Sqn zijn gelogd. Des-al-niet-te-min: IMPRESSIVE !!!

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2017 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooie kiekjes! Ik zou mijn huidige baan er zo voor inruilen hoor :D Jammer dat ze uit dienst gaan bij de HAF. Best wel een indrukwekkende luchtmacht. Leuke variëteit aan toestellen die ze vliegen en gevlogen hebben.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2017 8:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie kiekjes, hopelijk binnenkort tijd om te beginnen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Fijn te lezen dat je de kiekjes wel kunt waarderen. Ik hoop dat ze tevens nuttig zijn gedurende de bouw van je RECCE-Spook. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 10:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Hoi,

ook heel langzaam van start gegaan met deze, momenteel mijn eerste weken van het nieuwe jaar aan het vieren met buikgriep, vervolgens een zware keelontsteking en een deadline op het werk om u tegen te zeggen... dus rust is er even niet bij...

Om even anders te doen ben ik begonnen met het inpassen van de resin wielbakken in de vleugels, wat nog een klein probleempje geeft, daarover later meer, momenteel heb ik een ander brandend vraagje:

photo 433604

Dit toestel wordt in een clean configuration gevlogen, dus compleet zonder wapens, dus heb ik een vraag over welke delen mogen afgeschuurd, opgevuld, enz... worden hiervoor. De bedoeling is om deze in geparkeerde toestand weer te geven...

- De dikke zwarte lijnen zijn veronderstel ik deel van de wapenpylonen en mogen afgeschuurd worden?
- wat is de functie van de kleppen in de dunnen zwarte lijn? en staan deze steeds open?
- ik denk dat de kleppen in rood omcirkeld remkleppen zijn, staan deze open in geparkeerde toestand?
- verder moeten de sleuven en rondjes voor de bewapening nog opgevuld worden, waar ook nog aardig schuurwerk gaat zijn...
- zijn er nog andere zaken waarop ik dien te letten?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Silenoz schreef:
Dit toestel wordt in een clean configuration gevlogen, dus compleet zonder wapens, dus heb ik een vraag over welke delen mogen afgeschuurd, opgevuld, enz... worden hiervoor. De bedoeling is om deze in geparkeerde toestand weer te geven...

- De dikke zwarte lijnen zijn veronderstel ik deel van de wapenpylonen en mogen afgeschuurd worden?
Deze "uitstulpingen" maken inderdaad deel uit van de pylons en dienen in een clean config weggeschuurd te worden

- wat is de functie van de kleppen in de dunnen zwarte lijn? en staan deze steeds open?
Dit zijn engine auxilary doors en zijn gedurende take-off/landing geopend. Gedurende de vlucht zijn ze hoofdzakelijk gesloten. Bij een toestel "in rust" (op de grond) zijn ze eveneens meestal open

- ik denk dat de kleppen in rood omcirkeld remkleppen zijn, staan deze open in geparkeerde toestand?
Dit zijn inderdaad de (air) speed-brakes en zijn "in rust" ofwel open, danwel gesloten.

- verder moeten de sleuven en rondjes voor de bewapening nog opgevuld worden, waar ook nog aardig schuurwerk gaat zijn...
- zijn er nog andere zaken waarop ik dien te letten?


Zie boven in blauw cursief.

* Gebruik de juiste "inset's" voor de vleugelwortel, aan de onderzije van de vleugel
* Breng (desgewenst) de juiste droop aan bij de juiste stuurorganen in de vleugels (flaps & ailerons)


Beterschap.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 20:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Succes silenoz met de gezondheid, werk en de bouw

goede vragen, kan ik wat mee en heb weer wat geleerd, ik ben er nog niet uit of ik de wapens er op zet of dat ik het eruit laat zien alsof de kist net terug is van een missie, dus misschien alleen wat raketten.

heb nog even de tijd..

mijn wheelbays (ook aires) pasten ook niet super goed en moesten behoorlijk geschuurd worden (bijna door) en er moest nog wat van de vleugel af en ook nog van de romp :)
zelfde gold voor de cockpit en neuswiel wheelbay).... ik was beter gewent van eduard :(
Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Aires maakt meestal een exacte kopie op maat, en dan heb je meestal nog een schaaldikte over, dus een klein beetje kunststof. Andere merken maken soms een cockpit naar het model, misschien iets te klein dan, maar ook minder werk... Wat je het liefst hebt eigenlijk.

Ik heb dit proberen op te vangen door de wheelbays eruit te snijden en de wand rondom reeds tot op 1/3 van de wanddikte te schuren. Op die manier moet de bovenvleugel minder afgeschraapt worden. Verder moet er nogal wat van de dikte afgenomen worden van de resinblokken (lukt hoofdzakelijk met zagen want dat is meer dan 1mm...). De resterende dikte heb ik dan uit het binnenoppervlak van de bovenvleugel geschraapt

Momenteel heb ik het probleem dat 1 zijde van de wheelbays mooi aansluit met de verdunde vleugel, en bij de andere zijde heb ik nu plaatselijk een gap van 1 mm... Ik probeer later foto's te nemen van het probleem... Initieel zou je zeggen dat de wheelbays gekanteld zitten, maar ik denk dat je aan 1 zijde maat plaatselijk moet verdunnen om aan te sluiten met de vleugel in plaats van overal...
Hopelijk morgen foto's hiervan, maar ik heb nog niet kunnen meten of zo, dus maak ik ook nog geen definitieve conclusies...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2018 13:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
iets meer fotomateriaal bij de voorgaande uitleg:

Ik heb een begin gemaakt met het verwijderen van de wielbakken en deze te vervangen door de resinexemplaren van Aires. Aires brengt mooie details, maar vergen ook meestal veel schuurwerk om alles passend te krijgen. Voor het loshalen van de wielbakken die meegegoten waren maak ik gebruik van een scriber van bare metal foil.
Afbeelding

Een paar keer aanhalen langs de rand en het stuk is verwijderd, wat ik persoonlijk iets veiliger vind voor mijn vingers dan een mes. Het gedeelte tussen de wielbak en de flaps heb ik doorgezaagd, daarna binnenin de bak een lijntje getrokken en met de scriber weer verdiept...

Aires vergt veel schuurwerk om alles passend te krijgen, en meestal moet je dan ook je kunststof enz... flinterdun schuren, dus dacht ik te anticiperen door de wielbakken vooraf te verdunnen tot op ongeveer 1/3 van de dikte van de originele kunststof:
photo 433695

Ook de wielbakken werden zo dun mogelijk gemaakt, hier zie je het origineel en de verdunde kant. Waar ik door de bodem ben gegaan wordt nog hersteld, maar is ongeveer een complete mm afgezaagd en geschuurd:
photo 433694

en bij een droogpassing:

Achterzijde -> naadloos
photo 433697

de voorzijde... iets minder naadloos...
photo 433699

photo 433698
Dus ik vrees dat ik het resinstuk weer een beetje plaatselijk ga moeten verdikken.

Ook de bovenzijde van de vleugels werd verdund om alles te laten passen, dit is niet zo goed zichtbaar, maar de wielbak werd overgetekend, en met een oude scalpel werdt het oppervlaa ook tot op ongeveer 1/3 uitgeschraapt...
photo 433696

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement