Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Het navolgende is ENKEL een voorstel !!! JULLIE bepalen of er daadwerkelijk animo voor is en hoe het een & ander uiteindelijk zal worden gerealiseerd. Vind je het voorstel overbodig dan is dat wat mij betreft eveneens prima. Het hoofddoel van deze BB is immers om met z'n allen lekker te prutsen en te genieten van elkaars werk. :wink:



Zou het niet machtig mooi zijn indien we aan het eind van het jaar een mooie prijs beschikbaar zouden kunnen stellen…???

“Ohh JA !!! Geweldig !!!”, hoor ik een aantal van jullie nu denken. Er is echter wel een klein probleempje… Prijzen kosten uiteraard geld…

Hierbij een klein voorstel wat jullie wellicht kunnen waarderen. Zoals jullie reeds in de sectie “Eye-Candy” hebben kunnen zien, beschik ik over redelijk wat fraaie foto’s van deze markante legende. Bij het bewerken van dit foto-materiaal, bedacht ik dat het wellicht mooi zou zijn om een aantal fraaie foto’s in een foto-boek te bundelen. Vervolgens kreeg ik het brilliante idee om een dergelijk foto-boek beschikbaar te stellen als “Hoofdprijs” van deze Buddy Build.

Hoe dit te realiseren ? In een notedop:

1) Ik maak een gebalanceerde selectie van laten we zeggen een kleine 100 foto’s (Het exacte aantal foto’s zal iets kleiner zijn.)
2) De selectie word gebundeld in een 48-pagina tellend foto-boek, aangevuld met wat aanverwante zaken zoals bijvoorbeeld een klein voorwoordje met een verwijzing naar deze BB-gebeurtenis – een beknopte geschiedenis van de F-4 Phantom II – een overzichtje van alle gebruikers – een overzichtje van alle modellen zoals die door ons allen zijn gebouwd. Deze “prullaria” wens ik beknopt te houden zodat er zoveel mogelijk pagina’s voor fraaie foto’s overblijven…

De kosten:
Op het internet heb ik momenteel een optie gevonden om een foto-boek samen te stellen tegen een kost-prijs van 20,00 Euro.

Hierbij word het navolgende geleverd:
1) 24-pagina tellend Foto-boek
2) Harde kaft bekleed met linen (kleur naar keuze)

Met het bovenstaande in het achterhoofd, beredeneer ik het volgende:
• 24 pagina’s biedt ruimte voor 48 foto’s
• 48 pagina’s zou dan ruimte bieden voor 96 foto’s
• Met een dubbel aantal pagina’s zou de prijs dus ook verdubbelen en daarmee op 40,00 Euro komen. (???)

Het voorstel:
Elke deelnemer doneert het bedrag van 5,00 Euro. Van het totaal-bedrag zal het foto-boek worden betaald, alsmede de porto-kosten. Daarmee zullen dan een aantal “knikkers” overblijven welke jullie aan mij doneren “als dank” voor het beheren van deze BB, maar meer voor
- Het samenstellen van het foto-boek
- Het optimaal bewerken van alle beschikbaar gestelde foto’s


Indien mogelijk zou ik de prijs-uitreiking via You-Tube willen laten verlopen. In dat geval print ik van jullie allen de schermnaam uit, pleur de hele mik-mak in een bak en grabbel daar een kaartje uit (met daarop dus 1 schermnaam en tevens de winnaar van het foto-boek). Een andere optie is om het fotoboek gedurende een (voorgestelde) tentoonstelling uit te reiken… Zelf zal ik niet meedoen doen aan deze tombola omdat ik uiteraard reeds over al het foto-materiaal beschik.


Tot slot:
Het is niet mijn intentie om middels dit voorstel een klein foruin te vergaren of om bij jullie geld uit de zakken te kloppen. Het is dus enkel een voorstel waarbij jullie allen besluiten of we dit boekje gaan samenstellen & verloten. Voor wat betreft het kosten-plaatje heb ik als voorbeeld het bedrag van 5 Euro per deelnemer aangehouden. Met het huidige deelnemers-aantal van 20 bouwers kan dit bedrag mijn inziens zonder problemen worden bijgesteld naar slechts 3 Euro per deelnemer (uitgaande van het feit dat mijn prijs-beredenering klopt !!!). Indien er zich nog meer bouwers gedurende 2018 aanmelden dan zou dit bedrag nog lager kunnen uitvallen…!!!

Mocht het zo zijn dat je dit idee dermate “geweldig” vindt dat je “kosten-wat-kost” een dergelijk boek als aandenken aan deze BB wenst te hebben, dan kun je dit uiteraard eveneens “seperaat bestellen”. In dat geval zul je dan wel de volledige kosten van het boek moeten betalen…

Voor het moment is dit enkel nog maar een voorstel. Laat maar even weten wat jullie ervan vinden en dan kunnen we aan het eind van de BB bekijken wat precies de mogelijkheden zijn en hoe we het een & ander (mogelijk) gaan aanpakken.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Ruud,

Topidee! Maar misschien lees ik er overheen, maar wat zijn de criteria op basis waarvan iemand de prijs kan winnen? Ik neem aan een afgerond model, maar er komt vast mee bij kijken. Ik heb er best 5 euro voor over, maar verwacht dan wel dat het op een enigszins eerlijke/transparante manier gaat.

Misschien ook een leuk idee om een foto van ieder afgeronde model en het daadwerkelijke vliegtuig in het album te verwerken.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 2:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Hoi Ingmar,

voor het moment is het voorstel niets meer dan enkel ideetje. Deze brainfart kwam bij mij opborrelen toen ik met die andere motivator bezig was: het inmiddels spraakmakende schavot. :lol:

Je voorstel om een soort "combi-boek" te maken is een razend fraai idee, maar er zit wel een vervelend addertje onder het gras:
Als een model eenmaal af is moet het mogelijk zijn om daar een mooie (lees "semi-proffesionele") foto's van te maken om die in het boek te plaatsen. Om er echter een even-zo-mooie foto van het echte exemplaar te vinden zal helaas een zeer moeilijke opgave zijn... Gevoelsmatig word dat dus erg lastig.

Gelukkig hebben we echter nog een vol jaar om in de zijlijn of deze optie te brainfarten. :wink: Het staat een ieder vrij om zijn gedachten kenbaar te maken en indien er zich andere ideeen aanbieden dan kunnen die eveneens in beschouwing kunnen worden genomen. Zo kan er bijvoorbeeld even-zo-goed voor worden gekozen om "3 bekers" aan te schaffen voor een eerste, tweede en derde plaats. De kern van dit voorstel ligt voor het moment even op het puntje: "uitvogelen hoe jullie hierover denken".

Afsluitend:
In antwoord op je vraag betreffende "aanvullende criteria", loop je wellicht een klein beetje op de zaken vooruit. Ik denk dat het handiger is om eerst even te kijken of de deelnemers hier intresse in hebben. Mocht dat zo zijn dan kunnen we gaandeweg vast & zeker wel een passende oplossing bedenken om tot een eerlijke/transparante prijs-uitreiking te komen. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi idee, misschien kan je ook een soort special doen, niet zo uitgebreid als de boeken van Diego Quijano waarbij iedereen zijn model voorstelt, een paar bouwstappen en het finale resultaat...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Kun je je gedachte iets nader toelichten Sil ?
Ik "proef" een voorstel om er een "modelbouw-boek" van te maken ? Strak plan, maar mogelijk wel een beetje lastig om dat te realiseren... Als ik voor het moment even uit ga van 20 deelnemers, tegen +/- 100 beschikbare pagina's, dan kom je op maximaal 4 full page foto's per entry uit. Mochten er zich gedurende 2018 nog meer deelnemers aanmelden dan word dat aantal uiteraard nog minder omdat we natuurlijk wel iedereen een plaatsje moeten geven ! :wink: Anderzijds kan het best goed mogelijk zijn dat er meer dan 100 pagina's kunnen worden aangevraagd en in dat geval zou het een & ander (bij een eventueel groeiend deelnemers-aantal) niet enkel kunnen worden uitgevoerd maar tevens een geweldig leuk aandenken zijn !

Als we dan aan het eind van het jaar erin slagen om de modellen van alle deelnemers gezamelijk tentoon te stellen, dan ben ik wel bereid om gedurende een dergelijke meeting een foto-sessie te verzorgen om het benodigde foto-materiaal te verzamelen. :wink: Daarnaast kunnen jullie uiteraard zelf ook een foto-selectie aanleveren, vooropgesteld dat er goed foto-materiaal word aangeleverd... 8)

Ik zeg: ME LIKE, ME LIKE A LOT !!! :wink:

Algemeen:
Erg leuk om te zien dat er eveneens op dit voorstel word gereageerd en dat jullie de moeite nemen om input te leveren. TOPPIE. Ik zal even kijken of het wellicht mogelijk is om een soort "voorstel-formulier" kan samenstellen en binnen dit topic beschikbaar te stellen. Daarmee zou ik dan aan het eind van 2018 (laten we zeggen in de maand oktober) een soort poll kunnen houden om te bepalen wat we precies (gaan ?) doen.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 15:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
Silenoz schreef:
Mooi idee, misschien kan je ook een soort special doen, niet zo uitgebreid als de boeken van Diego Quijano waarbij iedereen zijn model voorstelt, een paar bouwstappen en het finale resultaat...


Wist je dat er ook al zoiets bestaat voor de Phantom II?
Modelling the Phantom II


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ja, het was iets gelijkaardigs wat ik voor ogen had, maar kortere topics, max 2 pagina's pp afhankelijk van het aantal deelnemers

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 22:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ruud, ik heb het je al eerder gezegd +1 voor je inleving en enthousiasme!
Maar...(en ik zal wel de eigenheimer hierin zijn) En dit zeg ik niet om ieder idee wat je oppert meteen af te schieten, maar ik bedrijf deze hobby voor mezelf.
Ik heb al heel vaak van anderen gehoord dat ik mee moet gaan doen aan wedstrijden zoals de ESM, dit doe ik ook niet puur omdat ik de hobby voor mezelf bedrijf.
Bij andere voorgaande groepsbouwen is het voorgekomen dat je je ook kon opgeven om mee te dingen om ter beschikking gestelde modellen te winnen, hier heb ik ook altijd voor bedankt, ik heb ergens tussen de 600 en 800 ongebouwde modellen liggen, maak daar iemand anders erg blij mee, hier verdwijnt het op de stapel.
En zo ook een foto album, erg leuk idee, maar met een papieren archief van 10.000+ aan pagina's zal ook zo'n album bij huize Doctor ergens op de stapel belanden, en dat is niet wat jij beoogd hebt, want ook jij steekt daar de nodige uren in.
Daarom in mijn specifieke geval bedank ik hiervoor.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Inderdaad dikke + voor het enthousiasme. Zelf zou ik dit wel kunnen waarderen en ik heb er ook geen moeite mee om hier een paar euro voor te moeten betalen.

Het is natuurlijk wel zo dat er uiteindelijk erg veel tijd in gaat zitten om zoiets te maken. Zonde wanneer uiteindelijk dan maar één persoon een boek krijgt.

Misschien een idee om deze dan bijvoorbeeld in pdf te verstrekken aan eenieder die de groepsbouw heeft afgerond (positief steuntje in de rug om iets af te ronden) + uiteindelijk 1 hard copy die als prijs wordt weggegeven?

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2017 11:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
dave the doctor schreef:
Ruud, ik heb het je al eerder gezegd +1 voor je inleving en enthousiasme!
Maar...(en ik zal wel de eigenheimer hierin zijn) En dit zeg ik niet om ieder idee wat je oppert meteen af te schieten, maar ik bedrijf deze hobby voor mezelf.
Ik heb al heel vaak van anderen gehoord dat ik mee moet gaan doen aan wedstrijden zoals de ESM, dit doe ik ook niet puur omdat ik de hobby voor mezelf bedrijf.
Bij andere voorgaande groepsbouwen is het voorgekomen dat je je ook kon opgeven om mee te dingen om ter beschikking gestelde modellen te winnen, hier heb ik ook altijd voor bedankt, ik heb ergens tussen de 600 en 800 ongebouwde modellen liggen, maak daar iemand anders erg blij mee, hier verdwijnt het op de stapel.
En zo ook een foto album, erg leuk idee, maar met een papieren archief van 10.000+ aan pagina's zal ook zo'n album bij huize Doctor ergens op de stapel belanden, en dat is niet wat jij beoogd hebt, want ook jij steekt daar de nodige uren in.
Daarom in mijn specifieke geval bedank ik hiervoor.

Dave


Hahaha, je gaat er al van uit dat je het boek wint :wink: :lol:

Maar begrijpelijk verhaal hoor. Stel dat je 'm wint, dan mag je 'm toch ook gewoon aan nummer 2 schenken?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement